Gå til innhold
Hundesonen.no

Ta poteavtrykk..


Gjest
 Share

Recommended Posts

Dette høres kanskje litt rart ut :P men avtrykk av poter. noen som har gjort dette før? 
Tenker på slik man tar av føtter og hender til barn, et "svart" avtrykk?

Jeg har lyst på en tatovering med poteavtrykket til Mio. Men ønsker ikke et tilfeldig avtrykk, jeg ønsker hans. 
Men er usikker på om slik blekk/stempel er farlig for hunder? 
Blir jo litt av et prosjekt, unngå å få det på gulv og slikt. Den tid, den sorg. 

http://www.mimmis.no/babydab-h%C3%A5nd-fotavtrykk-sort

Slik som denne. kan jeg regne med at hvis det er trygt for spedbarn så er det trygt for hunden også? 
Dette er den første jeg fant altså, linken. Jeg holder på å sjekker ut priser og slikt. 
Hobby butikker har det også. Men disse brukes ofte til scrapbooking og slike ting, hobby-tinger, ikke for fotavtrykk av barn, står ingen info slik som den linken over.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg malte akrylmaling på poten og fikk hundene til å lage avtrykk på lerret (kjøpte små firkanta lerret på panduro ).

Lurt å ta det utendørs og gå en tur etterpå så det slites av poten. Vi hadde noen røde poteavtrykk fra dette. Heldigvis er akrylmaling lett å vaske bort...

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et "bonus spørsmål". Måtte du klippe pels? For min er langhåret og har litt hår under labben, usikker på om jeg må trimme disse for å unngå at avtrykket blir rart. Men får prøve meg frem når jeg får bestilt opp det jeg trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et "bonus spørsmål". Måtte du klippe pels? For min er langhåret og har litt hår under labben, usikker på om jeg må trimme disse for å unngå at avtrykket blir rart. Men får prøve meg frem når jeg får bestilt opp det jeg trenger. 

Jeg trimma håret under/mellom labbene ja, for å få et renere og klarere avtrykk. Ellers mister man en del av definisjonen og det blir bare en poterformet kladd.

Tok kanskje 30 prøvetrykk på papir før jeg brukte det "dyre" lerretet.

Ene hunden jeg tok avtrykk av er korthåret og fikk fortsatt stussa potene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaja skrev:

Jeg har potetrykk tatovert. Tok leppestift på labben og fikk han til å tråkke på papir før vi gikk en lengre tur :)

Oh smart triks. 
Jeg har tenkt tanken på slik tatovering i flere år, men alltid tenkt det var så vanskelig og dyrt. Men selve stempel koster jo under 100kr så da var det ikke så ille allikevel :D

4 timer siden, Tekopp skrev:

 

Jeg trimma håret under/mellom labbene ja, for å få et renere og klarere avtrykk. Ellers mister man en del av definisjonen og det blir bare en poterformet kladd.

Tok kanskje 30 prøvetrykk på papir før jeg brukte det "dyre" lerretet.

Ene hunden jeg tok avtrykk av er korthåret og fikk fortsatt stussa potene sine.

Det jeg tenker også, at det blir så uklart hvis jeg ikke trimmer hårene. 

Gleder meg til å prøve, må ta han med ut og prøve på et ark.
Har ikke lyst på portrett, navn eller noe slikt, og ikke et masse-produsert potavtrykk heller. I hodet mitt så ser tatoveringen fin ut, så får bare prøve og feile. Se hvordan det blir på arket :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres kanskje litt rart ut [emoji14] men avtrykk av poter. noen som har gjort dette før? 

Tenker på slik man tar av føtter og hender til barn, et "svart" avtrykk?

Jeg har lyst på en tatovering med poteavtrykket til Mio. Men ønsker ikke et tilfeldig avtrykk, jeg ønsker hans. 

Men er usikker på om slik blekk/stempel er farlig for hunder? 

Blir jo litt av et prosjekt, unngå å få det på gulv og slikt. Den tid, den sorg. 

http://www.mimmis.no/babydab-h%C3%A5nd-fotavtrykk-sort

Slik som denne. kan jeg regne med at hvis det er trygt for spedbarn så er det trygt for hunden også? 

Dette er den første jeg fant altså, linken. Jeg holder på å sjekker ut priser og slikt. 

Hobby butikker har det også. Men disse brukes ofte til scrapbooking og slike ting, hobby-tinger, ikke for fotavtrykk av barn, står ingen info slik som den linken over.. 

Kjørte på med maling, akvarell faktisk, og fikk Lorrie til å trykke på en liten ramme. Tok ramma med meg til tattostudio og fikk tegnet avtrykket og tatovert det på foten min ♡ Det var en ting jeg ville ha etter at hun skulle bli avlivd bestemte jeg meg for..

92ad9c4776aa96dfa15ba5ce3085d83a.jpg

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...