Gå til innhold
Hundesonen.no

Sommerferie 2016


Samojed_Aiko ?
 Share

Recommended Posts

I sommer blir det en del turer ute i skog og mark. Vi har en samojedvalp som på det tidspunktet vil være 9 måneder gammel. Hvor lange turer kan han klare med tanke på hva som er forsvarlig? Det sies at hundene ikke skal trenes for mye det første året, men tenker som 9 måneder er han blitt ganske så stor og robust. Hva er deres formening om dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør vel ikke være noe problem med langtur. Bare følg med på hunden, og ta pauser når det trengs. Tenkte ikke særlig over sånt med mine hunder hvertfall, men tok gjerne turene i deres tempo. Men ved 9mnd alder er de jo blitt ganske store, og en normal langtur burde gå helt fint, i mitt hode hvertfall :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ved 9 mnd alder ser jeg ingen grunn til å begrense dem i det hele tatt når det kommer til gåturer. Sykkel, trekk og kløving begrenser jeg fortsatt i den alderen, men ikke gåturer :) Bare dra på langtur dere, men ikke la det bli en veldig overraskelse med økning i distanse. Om du går to km til vanlig, så blir 2 mil for langt (uavhengig av alder). Går du gode turer til vanlig ser jeg ikke noe problem å ha med en 9 mnd gammel unghund på langtur på sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...