Gjest Skrevet 15. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2015 Er det flere er som har hunder med lagermiddallergi? Og hvilke tiltak gjør dere for og begrense kløe hos deres hund? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polfarer Skrevet 15. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2015 Eldstemann her er allergisk mot det meste. Hun blir dusjet jevnlig, senga er av glatt stoff som er lett å rengjøre, fôret blir fryst og tatt opp bare for noen dager av gangen. Utenom det er det ikke mye vi gjør. Hun får vaksiner hver måned, men det er først og fremst for alle de andre allergiene. Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 15. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2015 Frys tørrfor eller for med råforing Og bruk pølse, fiskekaker, kjøttkaker e.l. som godbiter istedet for slike tørre som man kjøper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 15. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2015 Blandingshunden i familien er allergisk for både lager-, mel- og husstøvmidd. Han går på kortison i perioder som er riktig ille. Fôres på V&H, innimellom tørrfôr som har vært fryst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 15. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2015 Det hjelper IKKE å bare fryse mat der midden alt er altså. Hunder reagerer jo ikke på levende midd bare, de dør jo veldig fort ved fortæring uansett. Ved lagermiddallergi skal man altså fôre rått, annet ferskfôr som etc Norwegian Polar, boksemat eller hjemmelaget. All tørr mat oppbevart i romtemp er no-go. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jma Skrevet 15. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2015 Har en som er allergisk mot "alt". Han får v&h. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 16. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 16. Desember 2015 Har blitt anbefalt og fore med tørrfor uten korn og hvete, da det er hovedårsaken til at det finnes lagermidd i tørrfor. Har forsøkt med råforing uten stort hell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 16. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 16. Desember 2015 Kan det være at hunden reagerer på flere middtyper. Lagermidd er jo i slekt med husstøvmidd,edderkopper og skaumenn. ellers så jeg en forbedring på snuppa jeg hadde som hadde lagermidd,husstøvmidd,edderkopper,skaumann og laks allergi med å fore på vom og hundemat uten fisk. Tilsatte seloljen dems i maten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 16. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 16. Desember 2015 Min hund som var allergisk mot mange typer midd fikk provit fryset kjøtt, og tørrfor jeg fryste i fryseren :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts