Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har hurtta ultimate varmedekken?


Tonje
 Share

Recommended Posts

3 minutter siden, Kristiin skrev:

Om du er på utkikk etter varmt dekken; back on track har i myndeform også. :)

 

Veldig fornøyd med mitt back on track dekken til mynden :)

Her må en også tenke på at de er store i str! Min er som sagt 50 cm i ryggen, men bruker 40 cm i BoT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tonje skrev:

Ja, jeg synes også de ser litt store ut, men synes det var så greit at det har glatt innside slik at snø ikke fester seg. Også må det være helt vanntett. Er back on track vanntett? 

De har et regndekken, så jeg renger med det er vanntett :P

BOT foret

BOT ikke foret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kristiin skrev:

De har et regndekken, så jeg renger med det er vanntett :P

BOT foret

BOT ikke foret

Men det er ikke foret :P  Jeg skulle gjerne hatt et som er både varmt og vanntett, det trengs på vinteren her på vestlandet. Dog har jo det vannavvisende som han har vært tett i mange år, men nå trekker deg seg inn i stoffet og dekkenet blir veldig tungt og fuktig.

At det skal være så vanskelig å bestemme seg for et dekken!  

Edit: Det som er foret er visst vanntett ser jeg nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Tonje skrev:

Men det er ikke foret :P Jeg skulle gjerne hatt et som er både varmt og vanntett, det trengs på vinteren her på vestlandet. Dog har jo det vannavvisende som han har vært tett i mange år, men nå trekker deg seg inn i stoffet og dekkenet blir veldig tungt og fuktig.

At det skal være så vanskelig å bestemme seg for et dekken! 

Jeg har varmedekkenet(bor på Vestlandet jeg også) og det har hold frøkna her tørr hvert fall :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det til whippeten? I såfall ville jeg styrt unna :P Hurtta sitter ikke godt på whippet. Men ellers er det gode dekken, jeg har det til dvergpinscheren. Om det står mellom Hurtta og BOT ville jeg kjøpt BOT til whippet. Vi har ikke opplevd at det har regnet gjennom hverken Hurtta eller BOT.

Dette er det beste vinterdekkenet jeg har vært vært borte i til whippet. Det er passe varmt, passe tjukt, og har veldig god passform (de syr egen form til whippet), som regel det vi bruker hele høsten og vinteren på våre whippeter. Det er såpass vanntett at vi også bruker dem som regndekken, til nå ikke opplevd at det regner igjennom stoffet (bortsett fra fleecen på halsen). Tåler maskinvask.

http://www.chillydogs.ca/index.php/product/index/30

Vil du ha noe enda varmere ville jeg sjekket ut en del av dem som syr på mål til whippet i norge. Prisen er som regel tilsvarende hurrtta, men passformen er veldig mye bedre. Vi har termodekken fra Rappfoten, det blir for varmt til aktiv tur i normalt vintervær, men er flott dersom de skal ligge i bilen eller annen aktivitet der vi må stå en del i ro, eller om det er skikkelig kaldt.

Vi har også foret regndekken fra Rappfoten om vi bruker om det høljer ned. Er fleece på innsiden og 100% tett stoff på utsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Malamuten skrev:

Jeg tipper Felix ønsker seg katahdindekken jeg ?

På aktive skiturer hadde nok det vært ypperlig, men nå om dagen går vi bare alene og da er det ikke så mye trekkhjelp å få annet enn i nedoverbakkene :P 

18 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Er det til whippeten? I såfall ville jeg styrt unna :P Hurtta sitter ikke godt på whippet. Men ellers er det gode dekken, jeg har det til dvergpinscheren.

Dette er det beste vinterdekkenet jeg har vært vært borte i til whippet. Det er passe varmt, passe tjukt, og har veldig god passform (de syr egen form til whippet), som regel det vi bruker hele høsten og vinteren på våre whippeter. Det er såpass vanntett at vi også bruker dem som regndekken, til nå ikke opplevd at det regner igjennom stoffet (bortsett fra fleecen på halsen). Tåler maskinvask.

http://www.chillydogs.ca/index.php/product/index/30

Vil du ha noe enda varmere ville jeg sjekket ut en del av dem som syr på mål til whippet i norge. Prisen er som regel tilsvarende hurrtta, men passformen er veldig mye bedre. Vi har termodekken fra Rappfoten, det blir for varmt til aktiv tur i normalt vintervær, men er flott dersom de skal ligge i bilen eller annen aktivitet der vi må stå en del i ro, eller om det er skikkelig kaldt.

Det er til whippeten ja. Har kikket på de der og synes de ser fine ut, men det trekker ned at de er av fleece på brystet. I våt snø vil det jo fungere veldig dårlig. 

Han har bare spesialsydde dekken fra før, men jeg skulle hatt nytt dekken nokså kjapt så jeg vet ikke om jeg orker å vente på et som må sys først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleecen der er jo noe av det som gjør at det sitter så utrolig bra på i fart og bevegelse, former seg helt etter kroppen. Men ser at det kan by på problemer i våt snø. Har ikke opplevd det selv, men det er jo andre forhold på vestlandet enn på østlandet, vi har jo som regel minusgrader og kun få dager med slaps. Kan egentlig ikke husker om vi har brukt det i våt snø heller, i alle fall ikke på tur der hunden vasser i den våte snøen. Vi har brukt det i slaps og sånt, men da tusler vi liksom bare langs veien uansett. Men det er tjukk og god fleece, så den kan nok potensielt suge til seg mye vann ja.

 

Om du vil ha et dekken nokså kjapt ville jeg kikket på BOT altså, det er ganske varmt og det har godt passform til mynde. Jeg merker som sakt ikke noen forskjell på hurrta ultimate og BOT vinterdekken når det gjelder hvor vanntette de er, og begge dekkenene har glatt overflate som våt snø ikke fester seg til. :)

Det går også an å kombinere det med en tynn ulltrøye eller superundertøytrøye under, da blir det garantert varmt nok til alt slags vær (bruker det en del på dvergpinscheren om det er ekstra kaldt, men som regel holder det med kun hurrta eller BOT).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått bort fra hurtta, ser at passformen ikke blir helt bra til whippeten. Vurderer non stop pro, synes det ser bedre ut i formen enn BOT? 

Jeg skulle jo helst hatt 4-5 forskjellige dekken etter vær,forhold og tur-type :P Men akkurat nå trenger vi et som holder vann ute og som varmer litt. Vi har en tykk fleecegenser fra rappfoten, så på veldig kalde dager kan jeg putte et vanlig dekken utenpå dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Non stop pro ser veldig fint ut på bilder i alle fall og det ser varmere ut enn BOT også spesielt siden det varmer godt i halsen (selv om det er vanskelig å vurdere utifra bilder :P). Jeg mener de solgte det på XXL en stund? Kanskje kikke der?

 

Fant denne (er det @Sprettballen sin mon tro?), og ser jo ut som det sitter kjempebra på whippet, selv om dette er valp:

788977-8-1449090882503.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Non stop pro ser veldig fint ut på bilder i alle fall og det ser varmere ut enn BOT også spesielt siden det varmer godt i halsen (selv om det er vanskelig å vurdere utifra bilder :P). Jeg mener de solgte det på XXL en stund? Kanskje kikke der?

 

Fant denne (er det @Sprettballen sin mon tro?), og ser jo ut som det sitter kjempebra på whippet, selv om dette er valp:

788977-8-1449090882503.jpg

 

Jeg synes også det ser ut til å sitte veldig godt. Jeg tror jeg kanskje har bestemt meg for et sånt :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

På aktive skiturer hadde nok det vært ypperlig, men nå om dagen går vi bare alene og da er det ikke så mye trekkhjelp å få annet enn i nedoverbakkene :P 

Det er til whippeten ja. Har kikket på de der og synes de ser fine ut, men det trekker ned at de er av fleece på brystet. I våt snø vil det jo fungere veldig dårlig. 

Han har bare spesialsydde dekken fra før, men jeg skulle hatt nytt dekken nokså kjapt så jeg vet ikke om jeg orker å vente på et som må sys først. 

Nei, men de er vell litt foret? Også dekker de jo alt under magen, noe som bidrar til å holde varmen inn og snø osv ute :) Også er det jo lettvint og evt bare slenge et vanlig dekken over for å få mer varme over ryggen om det blir veldig kalt :) Men jeg tror nok du vil bli fornøyd med non stop dekkenet, det virker å sitte godt på litt smalere/lengre hunder og dekker godt nedover lår og under magen og oppover halsen. Synd du ikke fant ut d i forrige uke for da var de på skikkelig salg :P Men xxl har ganske ok pris på dem når de er fullpris også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Malamuten skrev:

Nei, men de er vell litt foret? Også dekker de jo alt under magen, noe som bidrar til å holde varmen inn og snø osv ute :) Også er det jo lettvint og evt bare slenge et vanlig dekken over for å få mer varme over ryggen om det blir veldig kalt :) Men jeg tror nok du vil bli fornøyd med non stop dekkenet, det virker å sitte godt på litt smalere/lengre hunder og dekker godt nedover lår og under magen og oppover halsen. Synd du ikke fant ut d i forrige uke for da var de på skikkelig salg :P Men xxl har ganske ok pris på dem når de er fullpris også.

Er de det altså? Så for meg at de var av et litt tynt materiale. Vi får skaffe et i tillegg hvis det blir mye gåing i snø i vinter :) 

Nei, var det salg på det?? Æsj! Jaja, de er jo ikke så himla dyre uansett :) Vurderer å vente til ferien så vi får dratt på xxl og prøve det på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Er de det altså? Så for meg at de var av et litt tynt materiale. Vi får skaffe et i tillegg hvis det blir mye gåing i snø i vinter :) 

Nei, var det salg på det?? Æsj! Jaja, de er jo ikke så himla dyre uansett :) Vurderer å vente til ferien så vi får dratt på xxl og prøve det på. 

De var til 399 :) Men ganske grei pris på xxl uansett. Kanskje de kommer på romjulssalg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bellare skrev:

Har både BOT og Non-Stop dekkenet til Catania, om du vil prøve for størrelses guide :)
Er veldig fornøgd med Non-Stop dekkenet, det dekker også veldig bra :)

Hvilket synes du er best av de to? Kan gjerne prøve om vi treffes for tur en dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Hvilket synes du er best av de to? Kan gjerne prøve om vi treffes for tur en dag :) 

BOT dekkenet har vel nærmast ikkje blitt brukt fordi det blir så teit bak. Går går langt ned for halen, og sidan Cat har krøllhale, blir det berre ein stor krøll bak. Funkar nok greit for når ho er i ro i bilen eller noko i den dur, etter tur/trening.
Så favoritten er utan tvil Non-stop dekkenet! :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Non stop pro ser veldig fint ut på bilder i alle fall og det ser varmere ut enn BOT også spesielt siden det varmer godt i halsen (selv om det er vanskelig å vurdere utifra bilder :P). Jeg mener de solgte det på XXL en stund? Kanskje kikke der?

 

Fant denne (er det @Sprettballen sin mon tro?), og ser jo ut som det sitter kjempebra på whippet, selv om dette er valp:

788977-8-1449090882503.jpg

 

Stemmer, det er Blitz, har lagt det ut på bloggen, hehe :)

 

Her er hun i BoT-dekkenet, synes det sitter veldig bra på henne :) Jeg tipper dog at det er mer vanntett og holdbart enn non-stop. Overflaten kjennes mer solid ut. Non-stop-dekkenet har en slags boblejakkeoverflate på en måte, så jeg er litt redd for at det river seg opp på kvister og sånn. Schäferen min reiv opp sitt på ryggen, det var riktignok på et piggtrådgjerde da.

788977-8-1449090960881.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...