Gå til innhold
Hundesonen.no

Dixiepass Oslo


Orca
 Share

Recommended Posts

Hei!  Tenkte å høre her sånn just in case. Har vurdert diverse grupper på FB, men føler jeg stoler mer på folk her inne.

Dixie har jo separasjonsangst og jeg tror jeg kunne trengt flere passere. Litt her og der, om jeg må noe viktig. Jeg får mye hjelp nå av søster og besteforeldre, men tenker at jo større passnettverk jeg har, jo bedre... Jeg jobber jo med sep.angsten hennes og det går bra, men det tar bare så himla lang tid. Og vurderer å flytte til våren, og da må jeg begynne fra scratch igjen. 

Jeg kan ikke betale sånn veldig mye, studentbudsjett. Men littegrann kan kanskje gå. 

Dixie er stortsett enkel å ha med å gjøre. Går ok sammen med de fleste små hunder, noe mer komplisert med større hunder. Dixie kan være bitch og har ressursforsvar mot andre hunder, så om hun sitter i sofaen med deg er det lurt å passe på dersom en annen hund nærmer seg. Føler Dixie går best sammen med hanner, selvom jeg ikke anser henne som samkjønnsaggressiv, men føler det er verre når hun først bitcher med en tispe, de svarer gjerne oftere tilbake og da kan det smelle verre enn med hanner føler jeg.

Det kan hende ressursforsvaret hennes mest blir trigget når hun er med meg, en venninne av meg som pleier passe henne sier at hun er helt ukomplisert å passe (hun har selv en ung tispe), at det er mer MEG som er problemet så det kan hende det går bedre enn jeg gir inntrykk av. Men skulle det være krise så går det fint an å sperre henne bak en grind, så lenge hun ikke er alene. Hun vil nok furte, men det får hun tåle. :)

Dixie er 12 år så hun er en rolig frøken og trenger ikke noen særlig lang tur.

Så om noen har lyst hyl ut. Hun er veldig søt og har mye personlighet, og er superkosete. Kan sjarmere med diverse triks og litt lydighet. Og gladlyder om hun er veldig glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hun er jo verdens søteste lille hund! Jeg tror faktisk hun er en sånn type hund som Odin ville likt, gretten gammel gubbe som han er.

Med to hunder i hus selv så er det jo ikke ideelt å ha så mye hunder på pass, men om hun funker med gutta så kan vi jo være en krisebackup.

Kan hun ikke være alene overhodet? Selv ikke med andre hunder? Evt i bil? Mannen har hjemmekontor og jeg er delvis ufør og foreløpig arbeidsledig, men det hender jo vi er ute av huset uten mulighet til å ta med oss hund. Men klart vi kan stort sett omgås et for en kort periode.

Vi kan møtes for en tur en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2015, 14.10.02, simira skrev:

Åh, hun er jo verdens søteste lille hund! Jeg tror faktisk hun er en sånn type hund som Odin ville likt, gretten gammel gubbe som han er.

Med to hunder i hus selv så er det jo ikke ideelt å ha så mye hunder på pass, men om hun funker med gutta så kan vi jo være en krisebackup.

Kan hun ikke være alene overhodet? Selv ikke med andre hunder? Evt i bil? Mannen har hjemmekontor og jeg er delvis ufør og foreløpig arbeidsledig, men det hender jo vi er ute av huset uten mulighet til å ta med oss hund. Men klart vi kan stort sett omgås et for en kort periode.

Vi kan møtes for en tur en dag?

Hehe takk for det, hun er ganske søt ja ;) Hehe du tror ikke han svarer tilbake til eventuell bitching fra Dixie da?
Jeg kan se for meg at hun kan være veldig sur på ridgebacken din inne, siden han er stor - men med tilvenning kan det gå bra, eller hvis han er av typen som ikke maser på henne :P Hun går fint sammen med min venninnes gigantiske schäferhanne inne, selvom jeg passer veldig godt på. Var vanskelig i begynnelsen, og jeg passer veldig godt på at hun ikke får sjansen til å gjøre utfall mot han, men det har gått bra i det siste. Men hun kjenner jo han ganske godt da, hun syns han er en skikkelig teit ungdom.  Den eneste ridgebacken hun har vært mer med enn bare truffet på tur er min tremenningshannhund, som er av typen som maser noe fryktelig på om hun ikke vil leke, og synes tilsynelatende det er ekstra morsomt når hun blir sur:P Det er mest når en annen stor hund maser eller nærmer seg hun blir ukomfortabel og kan bitche innendørs. Spesielt hvis hun sitter sammen med meg. 

I bil kan hun være i korte stunder. Jeg har gått fra henne i bil halvennen time på det meste, og det går oftest greit. Det hender enkelte ganger at hun lager bjeffekonsert, men det tror jeg mest er protest framfor redsel, men er ikke godt å si. Hun har hvertfall blitt mye flinkere til å ligge i bil enn hun var før. Så jeg er generelt ikke redd for å gå fra henne i bilen korte stunder. Når hun er med en annen hund er føler jeg meg mindre bekymret for å gå fra henne i bil. 

Ellers tror jeg ikke hun kan gås fra på nye steder noe annet enn et minutt. De stedene hun har kunnet være greit alene er kun i huset hjemme hos foreldrene mine, og der jeg har flyttet og tatt henne med med masse trening.

Det hadde vært veldig hyggelig å møtes for tur uansett :)

11 timer siden, Lunatic skrev:

Hvis du bor i Oslo-området så kan nok jeg også stille opp hvis det trengs :) Har jo en med separasjonsangst, så jeg vet hvor ****** det er å plutselig ikke ha pass en kveld man trenger det...

Hvor i Oslo bor du? :) Ja separasjonsangst er virkelig noe dritt jeg ikke unner noen. Menmen, så glad i dem som man blir strekker man seg langt. 

 

Idag var hun alene i 1 time og 25 minutt. Veldig fornøyd siden hun lå i sofaen da jeg kom hjem, som vil si hun har skiftet liggeplasser uten å ha "oppdaget" på ny at hun var alene og stresset. :) Det går så bra, men så tregt, at jeg hater tanken på at jeg mest sannsynlig vil flytte.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kovu har ganske godt språk, han maser ikke, og svarer ikke (små gamle tisper ihvertfall, jevngamle hannhunder kan vi diskutere et annet sted :P ).

Odin kan nok svare ja, men han tar også signaler veldig greit, så fort han blir vant. Dvs at etter en tur så er det sikkert helt greit.

Vi må ta en tur når det passer! Akkurat nå har jeg litt mer enn nok med to hunder alene, mann på jobbreise og oppussing i kjelleren, men når han er hjemme går det fint. Jeg er arbeidsledig så har greit med tid. Og er ofte nedover mot Vestby siden lillesøster bor der. Skal faktisk gå tur på Vestby i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, simira skrev:

Kovu har ganske godt språk, han maser ikke, og svarer ikke (små gamle tisper ihvertfall, jevngamle hannhunder kan vi diskutere et annet sted :P ).

Odin kan nok svare ja, men han tar også signaler veldig greit, så fort han blir vant. Dvs at etter en tur så er det sikkert helt greit.

Vi må ta en tur når det passer! Akkurat nå har jeg litt mer enn nok med to hunder alene, mann på jobbreise og oppussing i kjelleren, men når han er hjemme går det fint. Jeg er arbeidsledig så har greit med tid. Og er ofte nedover mot Vestby siden lillesøster bor der. Skal faktisk gå tur på Vestby i morra.

Da kan det godt hende det går fint :) Dixie har godt av å omgås store hunder som er greie tror jeg.

Er ikke sikkert Dixie blir sur på Odin. Hun pleier å like små hanner ganske godt :P Er ikke alltid godt å si hvem hun liker og ikke. Hun har vært superflink med noen usikre kinesiske nakenhunder vi har gått litt tur med som har bjeffet og knurret på henne, og hun har bare oppført seg eksemplarisk med de og bare ignorert de. Men kan aldri garantere at hun er like grei inne som ute da. :P

Ja det hadde vært hyggelig! Jeg er midt i eksamenslesing for tiden fram til 14., men kan nok ta en tur på dagtid, bare å si fra. Har ikke mer undervisning og vi må jo uansett på tur :) Men ingen hast. Jeg bor forressten i Oslo nå i tilfelle du trodde Ås, jeg endret akkurat på det på profilen, flyttet fra Ås og hit i sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...