Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode vintersko


Bellare
 Share

Recommended Posts

Sidan eg absolutt hatar og gå på skojakt, og i bunn og grunn ikkje har peiling, søker eg hjelp her :)

Er på utkikk etter eit par gode vintersko som held greit på varmen, og som tåler vestlandsvær med våte og slapsete dagar, utan at dei blir våte gjennom. Helst sko som ikkje kostar flesk (under 2000,-)

Har sett litt på Salomon Madawaska GTX vintersko og Merrell Polarand 6 hikingsko. I følge mamma er Salomon eit bedre valg av dei to, pga. GoreTex, men eg har ingen aning. Har dog god erfaring med salomon tursko, som eg brukar dagleg, null erfaring med Merrell. Nokon som muligens har erfaring med desse? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke erfaring med akkurat de modellene, men jeg er mer fornøyd med mine salomon sko en merellene. Sistnevnte har blitt nedgradert til stallsko som bare blir brukt på de absolutt kaldeste dagene. De er veldig gode, men passer ikke helt for meg å gå med over lengre tid på grunn av ett ødelagt kne :) Salomonene er snart utslitte og tror faktisk aldri jeg har blitt skikkelig våt igjennom av de. Det er en eldre modell med GTX. Kommer til å kjøpe nye salomon hvis jeg ikke finner noe som passer bedre.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro de to er ganske like. Merrell har ikke goretex, men den har membran den også, bare av et annet merke :) Og sånn alt i alt ser de ganske like ut. Fordel med merrellskoene, etter min mening, er at mer av skoen er lær. Det tåler mer, både av skader/slitasje og fukt. Men hvordan de to er å ha på å sånt vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Malamuten skrev:

Jeg vil tro de to er ganske like. Merrell har ikke goretex, men den har membran den også, bare av et annet merke :) Og sånn alt i alt ser de ganske like ut. Fordel med merrellskoene, etter min mening, er at mer av skoen er lær. Det tåler mer, både av skader/slitasje og fukt. Men hvordan de to er å ha på å sånt vet jeg ikke. 

Men Merrell skoa treng vel meir pussing og smøring pga. lær? :)
Kanskje eg burde reise nedom ein skobutikk og sjå om dei har skoa, så eg får prøvd dei på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Bellare skrev:

Men Merrell skoa treng vel meir pussing og smøring pga. lær? :)
Kanskje eg burde reise nedom ein skobutikk og sjå om dei har skoa, så eg får prøvd dei på. 

Jeg synes ihvertfall lær er mye lettere å holde rent enn tekstil (som gjerne trekker ting til seg inn i stoffet) og goretex textil må impregneres ofte(etter hver tur om du går mye/langt) for å holde tette, mens lær er tett uansett, men må smøres et par ganger år år, ellers vedlikeholdsfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekstilskoene jeg har kjøpt har bare vart et år hos meg før de har begynt å ta inn vann. Jeg er litt for lat til å rengjøre de hver dag også da, det skal sies. Går man i skog/myr/terreng så trengs det mye rengjøring og impregnering for å holde de tette. Jeg kommer til å kjøpe meg i lær neste gang, særlig nå som jeg bor på vestlandet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller litt mot Merrell skoa, sjølv om dei ikkje har like god støtte/form under foten som Salomon. Fikk prøve eit par joggesko mamma hadde i Merrell, så er vel mulig vinterskoa har litt anna såle? *krysse fingra* :P 

Er det evt. andre merker/vintersko enn desse som kan anbefalast? Mens eg ventar på at Merrell skoa skal komme inn igjen på lager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...