xxx12345 Skrevet 10. November 2015 Rapporter Skrevet 10. November 2015 Bruker dere å dra til vet med hunden for seniorsjekk? I så fall, hva vil dere skal sjekkes? Siter
Guest Jonna Skrevet 10. November 2015 Rapporter Skrevet 10. November 2015 Nei, veteirnærene mine vet hvor gamle hunder er og sjekker rett og slett der etter ved vaksiner. (lytter litt ekstra, sjekker tenner og hals litt mer grundig o.l. ) De har ikke en gang foreslått det. Siter
simira Skrevet 10. November 2015 Rapporter Skrevet 10. November 2015 Fikk du også nettopp tilbud på mail? ;) Nei, jeg følger nok med litt ekstra, og nevner det på årskontroll/vaksine til dyrlegen hvis det er noe spesielt jeg lurer på. Så lenge han ikke virker preget av alder i det hele tatt så tenker jeg det går bra. Siter
xxx12345 Skrevet 10. November 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 10. November 2015 Hehe nei, min vet driver ikke og maser om noe heldigvis Men observerer jo at det skrives på fb om hunder som har vært på seniorsjekk. Jeg har liksom ikke tenkt tanken, og lurte på om jeg var helt lost Siter
Siri Skrevet 10. November 2015 Rapporter Skrevet 10. November 2015 Nei, om det ikke feiler hunden noe spesielt ser jeg ikke grunn til å gjennomføre noen seniorsjekk gitt. Det holder med den vanlige gjennomgangen når hundene vaksineres Siter
Kristina Skrevet 10. November 2015 Rapporter Skrevet 10. November 2015 Vi har heller ikke vært på ren seniorsjekk, men nå er vi så ofte hos veterinæren uansett at jeg ikke synes det er nødvendig med en gang ekstra. Siter
simira Skrevet 10. November 2015 Rapporter Skrevet 10. November 2015 Fikk en epost fra et veterinærkontor vi var på en gang med tilbud om utvidet seniorsjekk til "god pris" (de er ganske dyre i utgangspunktet). Ikke noe jeg har behov for, men jeg tenker at det er ikke dumt om det når folk med familiehunder som "aldri" er hos veterinær. Siter
Ingidano Skrevet 10. November 2015 Rapporter Skrevet 10. November 2015 Nei, ser ikke helt behovet. Men ser enkelte klinikker reklamerer for det, og da gjerne med blodprøver i tillegg til vanlig kontroll. Siter
Wilhelmina Skrevet 10. November 2015 Rapporter Skrevet 10. November 2015 Er det ikke vanlig på hund altså? Har alltid tatt årlig seniorsjekk (da hovedsaklig blodprøve) på kattene når de blir eldre, sånn at f.eks. forhøyede nyreverdier kan oppdages så tidlig at det enda er mulig å gjøre noe med det. 1 Siter
Eplefe Skrevet 10. November 2015 Rapporter Skrevet 10. November 2015 Veterinæren min har gratis seniorsjekk, så det gjorde vi med gamlekatten årlig. Nå tjente de ganske godt på å fikse ting som ble oppdaget under seniorsjekken, da, som f.eks. tennene til gamlemann. :P Siter
Gåsa Skrevet 10. November 2015 Rapporter Skrevet 10. November 2015 Nei har aldri vært på det jeg eller. Frøkena her er litt over 9 år nå. Da var for røntgen osv i sommer lurte de på om skulle ta blodprøve i samme slengen. Gjorde nå det og sjekket nøye over over hele hun så da ble den en ikke planlagt seniorsjekk Siter
MaritaS Skrevet 11. November 2015 Rapporter Skrevet 11. November 2015 På min veldig fremtidige (foreløbig fantasti) klinikk så er seniorsjekk noe som blir tatt i forbindelse med årlig vaksine hvor man forteller eier om hva man skal være obs på når man har en gammel hund/katt/etc. og hvor man blir anbefalt en blodprøve for å vite hvor man står og om det er noe eier burde være ekstra obs på. 2 Siter
Recommended Posts