Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdretter schæfer


Gjest
 Share

Recommended Posts

17 minutter siden, Daniel skrev:

Så det bestemmer du altså, akkurat!

 

Hva vil du vite som du ikke fikk vite i forrige tråd? 

For helt ærlig tror jeg ikke det er overfylt med gode bruksoppdrettere her i Norge som folk faktisk vil anbefale.. Men er kravet bare en schäfer, så kan du sikkert finne en oversikt på schäferhundklubben og velge den nærmeste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så fryktelig mange oppdrettere av bruksschäfer i Norge, og ei heller er det alle av dem som jeg vil anbefale å kjøpe hund av. Ser du derimot over til Sverige vil du finne et større utvalg.

Hvis du skal trene IPO er du vel allerede inne i et miljø hvor de helt sikkert kan anbefale deg en oppdretter som avler hund til ditt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
3 timer siden, Daniel skrev:

Så det bestemmer du altså, akkurat!

 

Velkommen til Hundesonen, stedet for de innvidde. :)

Du vil nok kunne finne deg hund i Norge men må nok gjøre en større innsats selv med å bli kjent med miljøet. Jeg er ikke oppdatert på hvem som er aktive og aktuelle med interesante kull for tiden så er ikke mye til hjelp. Det er helt klart mer å ta av enn hva som er kommet frem i trådene dine og på Working Dog kommer det opp flere treff men langtifra alle er nok registrert der. Det er nok uansett en bedre sortert kilde på brukslinjer enn raseklubben som du har fått anbefalt. Det er jo og veldig individuelt hva som passer hver enkelt, lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
26 minutter siden, Margrete skrev:

Jammen Joachim, kan du ikke dele de du finner på Working Dog, samt komme med kenneler du kjenner til da?  

Ellers vil jeg nok tro at IPO-gruppa hans kan hjelpe han godt på vei :)

Jammen jammen det er delt, prøv å klikk på linken, ferdig utført søk på schæferoppdrett (kennel) i Norge. :)

Ser ikke noe om IPO-gruppe. Og om han så har så er det vel bare positvit at man undersøker litt på egenhånd og ikke bare kjører på med hva noen lokale helter måtte synse og mene? Akkurat som man ikke kjører på med noe noen måtte mene på ett forum. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Joachim skrev:

Jammen jammen det er delt, prøv å klikk på linken, ferdig utført søk på schæferoppdrett (kennel) i Norge. :)

Ser ikke noe om IPO-gruppe. Og om han så har så er det vel bare positvit at man undersøker litt på egenhånd og ikke bare kjører på med hva noen lokale helter måtte synse og mene? Akkurat som man ikke kjører på med noe noen måtte mene på ett forum. 

 

 

Ups, gadd ikke klikke på linken da jeg tenkte den kun gikk til forsiden, sojjy! 

Nei så klart ikke, men kjekt å ha en gruppe å trene IPO i, og da er man gjerne sånn nesten inne i en gruppe eventuelt har venner som har venner osv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...