Gå til innhold
Hundesonen.no

Løpetid uten blod?


Ulrikke
 Share

Recommended Posts

Storpuddeltispa mi hadde første løpetid i mars/april. Jeg er klar over at det ikke trenger å være regelmessig enda osv, men jeg har ventet på den en stund... Måten hun tisser/markerer på ute, litt generell oppførsel osv...

Da hun og valpen (14 uker gammel) lekte i helga, så jeg plutselig at hun brettet halen til side når han hoppet opp bak henne (tror på ingen måte han skjønner noen ting altså, han hopper opp på henne for å få tak i ørene hennes osv fra alle kanter). Jeg må innrømme at jeg ikke har oversikt over om det er noe hun kan ha gjort før, det er først nå han har begynt å reise seg på to bein for å bli "høyere" .

Så er spørsmålet mitt: kan de ha løpetid uten å blø? Jeg er fullstendig klar over at det kan hende at hun ikke har løpetid, men jeg bare lurer.... Den andre tispen jeg har hatt blødde hver gang og var regelmessig hver 6. måned. Men så mener jeg plutselig at jeg har lest noe om at det ikke MÅ være blod...

Håper vel egentlig at hun bare er "forsinket" med løpetiden, men jeg spør allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noe som kalles skjult løpetid eller noe slikt? Tror det har vært noe her på sonen før om det. Nå kan ikke jeg så mye om det, så jeg tørr ikke si så mye, men det går vel ut på at de har løpetid, men at de ikke gir fra seg noen tegn i form av blod, markering osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispa trenger ikke å blø for å ha løpetid :) Det er mer vanlig hos unge hunder at det ikke er blod eller andre tegn. Hos noen endrer det seg etterhvert som de blir eldre og hos noen er det aldri noe tegn. 

Min valp hadde løpetid nå for en liten måneds tid siden, hun var da nesten 10 mnd og ingen tegn annet enn at hannene var veldig intressert. Til og med to kastrater var helt med på at hun lukta godt, så er ikke i tvil om at det var løpetid på gang :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...