Gå til innhold
Hundesonen.no

Plukke opp etter bikkja

Lene_S
 Share

Recommended Posts

Hvis du er redd for at folk tror det er det som ikke plukker opp kan du gå med en bæsjepose med en stein i eller noe på tur, så ser man at du plukker opp :P (en i familien mener jeg burde gjøre det, så folk tror jeg er flink og ansvarsfull :lol: )

Er detikke enklere å bare plukke opp driten?:icon_confused:

--

Hvis jeg går et sted, er det ikke helt usannsynlig at andre også går der, så jeg plukker nesten alltid opp ettrr bikkjene. Den ene av de har en greie med å drite midt på stien/veien, så poser må jeg ha med uansett :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nummer 1, der bikkja di går går det sannsynligvis andre bikkjer også. Har du forsøkt å vaske hundebæsj ut av hårete hundepoter? Fingre mellom tær for å skrape ut møkka? Lukta setter seg som bare det o

Jeg hadde denne tanken for noen dager siden. Jeg gikk med pose (med bæsj i) i hånda for noen dager siden. Plutselig hørte jeg bråk fra to unger bak meg. Ene hadde visst tråkket i no dritt og drev å sk

Jeg plukker alltid opp når vi er i noe som helst som minner om steder der andre ferdes, men langt inne i skauen hvor det bare er vi og rådyra som går, så følger jeg ikke etter og plukker opp. Jeg er h

Er detikke enklere å bare plukke opp driten?:icon_confused:

Det er hardt arbeid å være lat vet du!

Joda, det er jo det, men tenk hvis ikke hunden driter på tur da, også går du langs ett sted med masse bæsj som alle tror at du er skyld i? Da kan det være greit med jeg-er-uskyldig posen, for skape/opprettholde et godt rykte i et nabolag av spioner.

(Jeg går ikke med en pose med en stein altså, bare så det er avklart :lol: jeg bryr meg ikke om hva folk tror om mine bæsjeplukkevaner. Jeg tar selvsagt opp om han mot sin vane skulle bæsje midt på fortauet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har  jeg kommet til bizarro-sonen? Sitter man faktisk og argumenterer for å ikke plukke opp etter bikkja si?
Miljøhensyn. Under en busk. Liten hund. Ikke rett på stien. Det regner bort.

Du må gjerne synes det er både lame og excuses, men i mitt hodet er det helt gyldige grunner til å ikke rydde mer i naturen enn absolutt nødvendig. Det er noe som heter livssyklus her i verden, og det som kommer ut av en skapning, er mat og livsgrunnlag for en annen. I min verden er de eneste grunnene for å plukke opp etter bikkja at noen kan trå i det eller at det ligger midt i glaninga. Når de grunnene faller bort, hva står igjen da, mener du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par dager siden gikk jeg tur. Jeg kunne ikke se en eneste bæsj, kjempefint det altså. Men fy søren som jeg kunne lukte det! Jeg granska både meg sjøl og bikkja for å være sikker på at lukta ikke kom fra oss. Syns ikke det er så ålreit å gå tur i bæsjelukt jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga var jeg figurant på funksjonsanalyse, og jeg var så heldig å få være spøkelse. Så langt alt vel.

På tredje hunden, som hadde høyt mot og god avreagering, og som sjekket ut alle momenter relativt raskt, så hørte jeg noen rare lyder idet hunden ble sluppet løs (jeg sto som spøkelse med ryggen til, så jeg så jo ingen ting). Jeg skjønte relativt lite, helt til eimen av DRIT begynte å nærme seg. Det viste seg da at det var et menneske som hadde gjort fra seg midt i løypa vår, og lagt litt mose over det, og dette hadde selvsagt denne bikkja oppdaget mens den sto og så på oss, så da den endelig ble sluppet løs benyttet den anledningen til å både spise og rulle og mere til.

Da den etter flere minutters rulling var ferdig, kom den så bort og hilste på meg, og jeg må medgi at jeg aldri har vært så kvalm i hele mitt liv som da jeg som figurant fikk beskjed av testleder om "å ta kontakt med hunden", dvs sette meg ned på kne og hilse på hunden som var innsmørt i menneskelig avføring. :twisted:

Plukk opp både etter deg selv og bikkja!

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting ting nå mens jeg gikk morgentur. Alt er dekket av løv i masse fine farger, blant annet bæsjefarge. Jeg stod å så på mens ene hunden dreit, men ikke f at jeg klarte å finne den igjen da jeg hadde fått fram posen. Da utnytta jeg det at denne hunden stort sett ikke bæsjer med mindre det ligger en drit der fra før, så jeg fant en gammel dritt å plukka den opp. Så da går man ca. i null i mitt hode :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...