Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva smaker hundekjøtt?


Hin

Recommended Posts

Jeg har smakt mye rart av kjøtt, men ikke hund...

Jeg bare lurer på om det er noen som kan fortelle meg hva hundekjøtt smaker? Noen som har smakt?

Og er det lovlig å drive med oppdrett av hund til kjøttproduksjon i Norge? eventuellt hvilken hund passer best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Jeg har smakt mye rart av kjøtt, men ikke hund...

Jeg bare lurer på om det er noen som kan fortelle meg hva hundekjøtt smaker? Noen som har smakt?

Og er det lovlig å drive med oppdrett av hund til kjøttproduksjon i Norge? eventuellt hvilken hund passer best?

Ehh, for et sykt spørsmål :):icon_redface: Tror ingen her er innterisert i å vite hva en hund smaker, så det er ikke rette stedet å spørre vel <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan hund smaker. Men det hadde vært intressant og smakt det.

Jeg ser ikke problemet jeg.. :D Mulig jeg er litt "kynisk" i deres øyne eller noe, :icon_redface: , men så lenge dyrene har hatt det bra mens de lever ser jeg ikke problemet med å spise de.. selvom de hos oss har "status" som kjæledyr, ikke produksjonsdyr.

At de har hundene i små bur (slik man har diverse produksjonsdyr her i Norge ;) ) er selvsagt trist. Dyr skal ikke leve slik, uansett hva slags dyr det dreier seg om.

Men for hundens del spiller det jo ingen rolle om kjøttet blir brukt til noe eller ikke. Så akkurat spise-delen synes jeg er så ille.

Dette ble off-topic egentlig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må komme i kategori "dumt spørsmål"... Du eter vel ikke det du bor i lag med... :icon_redface:

nettopp...

i mine øyne hadde "hvordan smaker menneskekjøtt?" vært ett like dumt spørsmål...

dette her er jo ett hunde forum.. og de aller fleste her har hund, som de er kjempe glad i...

og da blir det litt dumt med ett sånnt spm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan hund smaker. Men det hadde vært intressant og smakt det.

Jeg ser ikke problemet jeg.. :D Mulig jeg er litt "kynisk" i deres øyne eller noe, :icon_redface: , men så lenge dyrene har hatt det bra mens de lever ser jeg ikke problemet med å spise de.. selvom de hos oss har "status" som kjæledyr, ikke produksjonsdyr.

At de har hundene i små bur (slik man har diverse produksjonsdyr her i Norge ;) ) er selvsagt trist. Dyr skal ikke leve slik, uansett hva slags dyr det dreier seg om.

Men for hundens del spiller det jo ingen rolle om kjøttet blir brukt til noe eller ikke. Så akkurat spise-delen synes jeg er så ille.

Dette ble off-topic egentlig.. :)

Samme sier jeg. Det er det samme med hester, massevis av sånne hestejenter som synes det er sååå fryktelig at man spiser heste-kjøtt! Hva i all verden er det så mye verre med det enn å spise ku og gris? De fleste hester har da hatt et langt mer innholdsrikt og givende liv enn de fleste kyr. Er man vegeterianer er det greit, men synes ikke man kan klage over at noen spiser hest når man selv spiser ku. (Fortsatt waaaay OT).

Jeg er selv mot hold av produksjonsdyr, synes det er fryktelig ille, men jeg er ikke imot å spise dyr, det er fullstendig naturlig. (Noe det ikke er å holde andre dyr innesperret for å avle dem opp til å bli mat)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er kategorien dumt spørsmål? kan ikke se at jeg så det her...

Skal da vel ikke spise min egen hund, det må i så fall bli noe hund jeg ikke har knyttet meg til.

er ingen kategori som heter det... trur hu mente at det var et spørsmål som ikke passet inn i ettt forum hvor det er mange som forguder hunder som er :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør man ikke?

Jeg har spist kaniner. Som jeg har bodd sammen med. Gjør dette meg til en ond person? :icon_redface:

Jeg hadde ikke klart å spist min egen hund eller katt, men å smakt på katte eller hundekjøtt , så lenge jeg vet at dyret har hatt det bra mens det levde, hva pokker er galt med det?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden har du i stua og har et helt annet forhold til enn f.eks en ku som står utti låven hele året..

Men det vil jo si at det blir det samme om du starter produksjon av hunder for kjøtt? Du setter dem ute i låven og får like lite forhold til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør man ikke?

Jeg har spist kaniner. Som jeg har bodd sammen med. Gjør dette meg til en ond person? :icon_redface:

Jeg hadde ikke klart å spist min egen hund eller katt, men å smakt på katte eller hundekjøtt , så lenge jeg vet at dyret har hatt det bra mens det levde, hva pokker er galt med det?? :)

jeg hadde aldri klart å spise hunde eller katte kjøtt, eller kjøtt etter en kanin jeg hadde hatt hjemme...

men det er nå meg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke man skal bli stemplet som dum, slem eller noe slikt bare fordi man lurer på det. Det må være lov å lure på ting uten å bli stemplet som ditten og datten, bare fordi det man spør om tilfeldigvis er "tabu" eller veldig følsomt for enkelte :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke man skal bli stemplet som dum, slem eller noe slikt bare fordi man lurer på det. Det må være lov å lure på ting uten å bli stemplet som ditten og datten, bare fordi det man spør om tilfeldigvis er "tabu" eller veldig følsomt for enkelte :rolleyes:

Helt enig :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da et helt ærlig spørsmål dette. Jeg lurer på det selv. Men ville aldri smakt på det, Men lurer det gjør jeg. Smaker det som kylling? som ku? gris? ja det hadde vært litt interessant å vite. Samme med menneksekjøtt. Hva smaker det? Som sagt ville ikke smakt det selv hvis jeg fikk sjangsen, men jeg lurer fordet.

Det finns ingen dumme spørsmål, bare svar :)

Men som eneste svar til Hin: Nei det er ikke lov å drive oppdrett av hund til kjøtt her i Norge. Tror eneste stedet som er lov tror jeg må være i østen. (som desverre driver fær dyremishandlig i forbindelse med det :icon_redface: )

Hvilken hund som passer seg best? hmm ja si det.. Lurer litt på det selv.. om noen raser smaker bedre enn andre. kanskje de kjøttfulle, store hundene med litt fett er best. :D hehe, nei ærlig talt så vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg lurt på og :)

Jeg har hatt både gris og ku som kjæledyr (kua bodde på låven riktignok) og jeg synes det blir litt hyklersk å hyle opp når noen nevner at hunder faktisk er snaddermat i andre deler av verdenen.,Spesiellt når man vet hvordan grisene har det på norske fjøs (griser er like smarte som,hvis ikke smartere enn, hunder og de krever mye mentalstimulans for å trives,se for dere brukshunder leve et slikt liv.Og ja -de kastreres uten bedøvelse..)

Beklager men jeg måle litt av at noen blir provosert over et slikt uskyldig spørsmål :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo hunder utrolig sosiale dyr, og derfor knytter seg til eier.

Og siden de er så sosiale dyr/flokkdyr så blir det jo ikke det samme som å spise en ku. Som du aldri kan ha samme forhold til om du så prøvde.

Men syns jo fortsatt synd på kyrne som blir slaktet.

Og forferdelig synd på griser som er mer intelligent enn en hund.

(Men pga vår kultur har vi ikke samme forhold til Kyr som vi har med hunder og katter)

Så pga vårt syn på hunder, blir det unaturlig for oss å spise dem.

Men hadde vi bodd i østen så hadde det nok vært helt naturlig.

Men tilbake til spørsmålet, jeg vil ikke vite hva hundekjøtt smaker som, og jeg vil ikke vite hvilken hund som egner seg best.

Akkurat i dette tilfellet, ignorance is a bliss. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...