Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekurs i Østfold? Eller valpetreff?


Rosin
 Share

Recommended Posts

Labradoren vår er 6 måneder når og forstår fremdeles ikke at gamlemor på 9 år er en liten puslete lundehund som ikke tåler å fysisk overfalles i full gallopp, så jeg lurte på om noen her vet om noen bra valpetreff hvor hun kan treffe jevnaldrende valper på samme størrelse og få rast ifra seg litt - Evt. valpekurs, hvor hun kan lære seg litt manerer?

Har funnet et kurs drevet av "Familiehunden" som holder til i Sarpsborg; noen som har erfaring med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med "Familiehunden".

Guttungen min på 12 har gått to kurs hos Oslo Hundeskole i Sarpsborg og jeg er veldig fornøyd med det han lærte der.

En av tingene jeg synes var veldig ok, var at det ikke var felles slipp og felles lek før, under eller etter trening. De som ønsket å la hundene hilse og leke, avtalte å treffes utenom treningene. Og dette var en av årsakene til at jeg valgte Oslo Hundeskole.

Vet at de starter opp kurs nå 1.10
 

Endret av Justisia
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør absolutt ta en tur til retrieverklubben og være med på noen onsdagstreninger. Hver onsdag er det miljøtrening på stikkaåsen i Sarpsborg, ikke kurs (valpekurset er fulltegnet), men en flott arena å øve på grunnleggende ting som sitt og bli, gå pent i bånd og det å konsentrere seg når andre hunder er i nærheten.

Det er ikke frislipp av hunder der, men det går an å avtale med folk. Jeg har f.eks en på 4,5 mnd som godt kan være med å leke en gang i blant. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...