Gå til innhold
Hundesonen.no

Voksen omplasseringshund, tips?


minstemann
 Share

Recommended Posts

Jeg lurte på om noen av dere som har overtatt en voksen hund har noen tips i forhold til hvordan man kan gjøre overgangen fra en familie til en annen på best mulig måte? Hvordan har dere introdusert hunden til andre hunder? Hvor lenge har dere hatt den før den får/kan være alene hjemme? Hvor lenge før dere slipper den løs på tur? osv... Tips og triks mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund blir sur av å møte andre hunder inne i leiligheten, enten det er for første gang eller en god, velkjent venn. Jeg ville møttes ute på tur. Angående å slippe løs ville jeg testet med langline de første gangene du ellers ville sluppet den løs, og alene hjemme ville jeg testet et par minutter først for å se om den reagerer, for så å utvide til en halvtime, tre timer - osv. Altså, ta en veldig kjapp versjon av valpetilvenning, bare for sikkerhets skyld. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett an hundene.

Den første fikk løpe løs etter et par uker, der måtte vi først jobbe litt med kontakt og bygge litt gode relasjoner.

Den andre hunden slapp jeg løs på første turen vi var på, etter en prat med eier. (Hun skulle egentlig bare på besøk).

Ingen av hundene kom i hus når vi hadde andre hunder og begge var vant til å være alene hjemme der de hadde bodd før. De første dagene gjorde jeg som jeg gjør med valper, går til postkassen, ut med søppel etc. Korte alene økter.

Begge hundene var alene hjemme litt over en halv arbeidsdag over helgen, altså etter 2 1/2 døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om en voksen hund uten diller og problemadferd. Så satser på at det går greit. Rart med det, har jo passet mange hunder for venner og kjente og da har de jo bare vært i rutinene fra dag en. Men ble litt usikker med en gang det var snakk om noe som muligens er varig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...