Gå til innhold
Hundesonen.no

Canicross heter Dogrun på norsk :)

Recommended Posts

Skrevet

Åja... det så bare veldig rart ut liksom :D

og så tror jeg ikke de har så veldig lik målgruppe. Hakadal sine barmarksløp er litt mer uhøytidelige... Vi funderer på hvor høytidelig vi skal være. Vi ender vel opp på hakadal sitt sikkert :D (barmarksløpene er ikke noe jeg konkurrerer for å vinne i. Bare for moro skyld og for erfaringens del for de yngste hundene)

Skrevet

og så tror jeg ikke de har så veldig lik målgruppe. Hakadal sine barmarksløp er litt mer uhøytidelige... Vi funderer på hvor høytidelig vi skal være. Vi ender vel opp på hakadal sitt sikkert :D (barmarksløpene er ikke noe jeg konkurrerer for å vinne i. Bare for moro skyld og for erfaringens del for de yngste hundene)

Siden vi nå først spinner videre på barmarksløp, vet du hvor uhøytidelig miljøklassen (i sparkesykkel) pleier å være på barmarksløp? Tenker spesifikt på den på drammen grand prix. Blir jeg uglesett om jeg dukker opp med en litt tykk og utrent golden retriever, og er med mest for å delta? :P

Skrevet

Siden vi nå først spinner videre på barmarksløp, vet du hvor uhøytidelig miljøklassen (i sparkesykkel) pleier å være på barmarksløp? Tenker spesifikt på den på drammen grand prix. Blir jeg uglesett om jeg dukker opp med en litt tykk og utrent golden retriever, og er med mest for å delta? :P

nei du blir nok ikke uglesett :)

Mye oppmerksomhet får du sikkert

Skrevet

Nei, altså... jeg bare hang meg opp og måtte flisespikke litt liksom :lol:

Skrevet

Det er mulig jeg er litt kørka, men... de har lagt løpet til lørdag 10. oktober for å unngå høstferie og konflikt med andre arrangement - men NM på Elverum er liksom ikke inkludert i "andre arrangement" liksom? Er det ikke litt dumt å legge et løp til samme dato som NM?

Det kan man kanskje si, men Hakaløpet er blitt flyttet allerede en gang p g a kollisjon med et annet arrangemet, så for ikke å utsette løpet enda en gang valgte klubben å kjøre som bestemt. Jeg antar at det finns deltakergrunnlag nok for å både avvikle nm og Hakaløpet samme helg, selv om det ikke blir optimalt for noen av arrangementene :)

Red: jeg ser Meg allerede har svart så da slipper jeg :P

Skrevet

@Red Merle, det går både trikk og buss opp til Ekeberg, så akkurat det å komme seg fra Oslo S og opp er ikke noe hokus pokus. :)

Værre å komme seg til Oslo S ;) Hehe.. Men alt løser seg sånn sett, dette arrangeres vel flere ganger eller? Canicross er jo ikke noe nytt liksom..

Skrevet

Værre å komme seg til Oslo S  ;) Hehe.. Men alt løser seg sånn sett, dette arrangeres vel flere ganger eller? Canicross er jo ikke noe nytt liksom..

Hadde jeg ikke dratt bort med jobben den helga kunne vi ha dratt sammen. Kjenner jeg har lyst!
  • Like 1
  • 4 weeks later...
Skrevet

Nå har info om dogrunninga kommet på e-post! Jeg har lasta ned metronom og skal løpe med den på øra for å skåne knærne (og teipe driten :P ), og gleder meg masse!

Knertis og jeg er klare. Her fra løypa:

11951953_10155995456440301_9066721168363

• Like 5
Skrevet

Jeg er redd det var noen andre som måtte representere Hundesonen på Ekeberg i dag. :( Jeg blei matforgifta eller noe sånt på onsdag og er enda ikke bra. Har vært hjemme fra jobb og får hjelp til å lufte hunder og alt. Skikkelig dumt, for jeg hadde gleda meg masse, men men. Blir spennende å høre hvordan andre her syntes det var! :)

Skrevet
Det var synd, Sandy!

Noen andre som deltok? Ønsker å høre hvordan det var. 

Jeg var med. Løp 7 km. Kjempemorsomt! Veldig gøy når man løper med så mange andre hunder og eiere. Ga både meg og hunden litt ekstra motivasjon.

Alle som kom i mål fikk medalje og hundene fikk vom. I tillegg stod det hundens navn på startnummeret :wub: som sagt, veldig veldig gøy og jeg håper det blir noe av neste år også :)

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

• Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...