Gå til innhold
Hundesonen.no

Hudpleietråden


Mackenzie
 Share

Recommended Posts

Siden vi har en egen tråd om sminke, tenkte jeg det kunne være greit å ha et sted å diskutere hudpleie også, for de av oss som er interessert i det :ahappy: For er det en ting som har blitt klinkende klart for meg, så er det at sminka blir ikke bra med mindre grunnlaget også er greit.

Her kan vi diskutere merker, produkter, hudpleierutiner, og kanskje før-etter resultat? :D

Hva er deres favoritter og mirakelkurer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, du @Lillekrapyl altså! Herlig at du også bruker koreansk hudpleie, for jeg har nettopp rota meg inn i den verdenen der selv, men trodde oddsa for at noen andre soniser også hadde gjort det var ganske små.

Jeg har en hud som reagerer ekstremt lett på dårlige ingredienser, og kan absolutt ikke komme unna med å bruke drugstore-produkter. Har tidligere brukt produkter fra Decleor og MD, og det er det eneste huden min har tålt, men har likevel slitt med uren hud. For omtrent to måneder siden fikk jeg en aha-opplevelse etter jeg leste en artikkel om koreansk kosmetikk, og sverger nå til det. Bedre hud, og bedre for lommeboka - vinn-vinn situasjon, med andre ord. Men jeg er ganske ny i den verdenen, og merker det er litt prøving og feiling enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rota meg også nylig inn i den verdenen :P

Måtte melde meg ut av Facebookgruppa da, for jeg er altfor lett påvirkelig, så ville jo shoppe alt.

Merker også bedring på huden, og det bare etter ca en måneds bruk.

Har hatt trøblete hud siden jeg var 11-12, og prøvd så og si alt av hudpleiemerker (blant annet Dermalogica, Babor med flere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt truffet av det å være lett påvirkelig, ja *kremt* :P

Per nå bruker jeg disse produktene:

20r20ef.jpg

Fra venstre mot høyre:

1. Oljerens: Innisfree apple juicy oil cleanser

2. Skumrens: The Face Shop blemish zero foaming cleanser

3. Toner: Etude House wonder pore freshner

4. Dagkrem: Mizon all in one snail repair cream

5. Nattkrem/sleeping pack: Elizavecca water coating aqua brightening mask

Har endel mer produkter i hylla, men siden det skal gå 1-2 uker mellom hver gang man introduserer et nytt produkt har jeg ikke kommet lenger. Er veldig fornøyd med produktene jeg bruker nå, selv om jeg tror en annen toner (med syre) kunne vært mer effektivt. Men siden jeg presterte å kjøpe 500ml av denne så blir jeg nok å bruke den en stund :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt truffet av det å være lett påvirkelig, ja *kremt* :P

Per nå bruker jeg disse produktene:

20r20ef.jpg

Fra venstre mot høyre:

1. Oljerens: Innisfree apple juicy oil cleanser

2. Skumrens: The Face Shop blemish zero foaming cleanser

3. Toner: Etude House wonder pore freshner

4. Dagkrem: Mizon all in one snail repair cream

5. Nattkrem/sleeping pack: Elizavecca water coating aqua brightening mask

Har endel mer produkter i hylla, men siden det skal gå 1-2 uker mellom hver gang man introduserer et nytt produkt har jeg ikke kommet lenger. Er veldig fornøyd med produktene jeg bruker nå, selv om jeg tror en annen toner (med syre) kunne vært mer effektivt. Men siden jeg presterte å kjøpe 500ml av denne så blir jeg nok å bruke den en stund :lol:

Hvor bestiller du dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Nemi - Jeg har handlet alle mine produkter fra roseroseshop.com, men vet endel også kjøper fra ebay. Men da må du passe på at selgeren faktisk er basert i Sør-Korea (og absolutt ikke Kina for da er du mer eller mindre garantert fake vare) og har høy positiv feedback. Pluss at man bør dobbeltsjekke priser fordi de kan variere veldig, og linker som er populære kan plutselig skyte opp i pris. Jeg er for lat til å sjekke alt det der så jeg gikk altså for nettsiden jeg nevnte :P Pluss at der fikk jeg med masse gratis samples, og det er jo greit for å prøve ut produkter man ikke er helt sikker på osv :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også KK, har gjort det en stund så har full rutine minus rens. På dagtid er jeg ikke innom alle da jeg rett og slett ikke har tid. Har prøvd "alle" KK renseprodukter men tåler ingenting. Så foreløpig bruker jeg om morgenen:

Skinfood Watery Berry Toner
Lioele Pore Clean And Tightening Dr. Ampoule

Mizon Snail Recovery Gel Cream

Skinfood Peach Sake Pore Serum

Mizon Snail Repair Eye Cream

Missha All Around Safe Block spf 50

Holika Holika Sweet Cotton Pore Cover BB

osv.

Kvelden:

Vask, rens

Toner

Sheetmask 1-2 ganger i uka, her bruker jeg for det meste TonyMoly Im Real Mask Sheets

Mizon Snail Recovery Gel Cream

Skinfood Premium Lettuce&Cucumber Watery Essence

Lioele Pore Clean And Tightening Dr. Ampoule

Skinfood Watery Berry Serum

Skinfood Premium Avocado Rich Emulsion

Mizon Snail Repair Eye Cream

Etude House My Lash Serum :heart:

TonyMoly Magic Food Banana Sleeping Pack

Kommer nok til å bytte litt etterhvert, blant annet sleeping pack. Tror jeg vil heller prøve meg på Laneige eller Lioele. Og toneren, følte Skinfood Premium Avocado Rich Toner passet bedre, men kommer til å bruke den jeg har nå opp allikevel.

Jeg handler på RoseRoseshop for det meste, men skal jeg kjøpe en og en ting handler jeg på ebay.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Nemi - Jeg har handlet alle mine produkter fra roseroseshop.com, men vet endel også kjøper fra ebay. Men da må du passe på at selgeren faktisk er basert i Sør-Korea (og absolutt ikke Kina for da er du mer eller mindre garantert fake vare) og har høy positiv feedback. Pluss at man bør dobbeltsjekke priser fordi de kan variere veldig, og linker som er populære kan plutselig skyte opp i pris. Jeg er for lat til å sjekke alt det der så jeg gikk altså for nettsiden jeg nevnte :P Pluss at der fikk jeg med masse gratis samples, og det er jo greit for å prøve ut produkter man ikke er helt sikker på osv :ahappy:

Takk! Jeg tåler hverken hudprodukter eller sminke normalt sett, så kan jo være greit å prøve noe nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg tåler hverken hudprodukter eller sminke normalt sett, så kan jo være greit å prøve noe nytt!

Ja, jeg har også veldig sensitiv hud så kan absolutt være verdt et forsøk! Kan anbefale facebookgruppen "Koreansk kosmetikk", veldig lurt å spørre der om råd, hvis det er noe du lurer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også bruker KK.

Daglige rutinen min:

Mamonde lotus micro -rens

Etude House Wonder pore freshner -toner

Mizon snail recovery gel - smører på kviser, sår eller lignende

Innisfree eye cram (husker ikke eksakt navn, men skal hjelpe mot millilier og mørke ringer)

Tonymoly intense care gold 24k snail cream -dagkrem

På natten har jeg bestilt liole water drop sleepingpack.

Av masker bruker jeg ;

Innisfree applejuicy cleaning oil

Skinfood royal honey mask

Mamonde leiremaske

Tonymoly eggene.

Elizavecca milky piggy carbonated bubble clay mask

Har bestilt

Tonymoly appletox og tomatox :)

Bruker også aloe propolis soothing gel etter barbering

Ooog missha 50spf solkrem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får dere tid til alt dette?

Jeg er så fryktelig dårlig å ta vare på huden min, kanskje en gang på 1-2 mnd'er gjør jeg noe med huden min annet enn hudkrem liksom.

JEg bruker ca 6 minutter. Etter noen uker trenger jeg minimalt med annen sminke enn litt maskara for å føle meg vel.

Står opp, renser fjeset, bomullspad med toner, lar det tørke mens jeg tar på bh ( :lol: ) Smører så med snailcream og øyekrem, lar det trekke inn mens jeg pusser tenner, smører meg med dagkrem. kler på meg og bruker 15-20 sekunder på smøre solkrem. Simsalabim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

JEg bruker ca 6 minutter. Etter noen uker trenger jeg minimalt med annen sminke enn litt maskara for å føle meg vel.

 

Står opp, renser fjeset, bomullspad med toner, lar det tørke mens jeg tar på bh ( :lol: ) Smører så med snailcream og øyekrem, lar det trekke inn mens jeg pusser tenner, smører meg med dagkrem. kler på meg og bruker 15-20 sekunder på smøre solkrem. Simsalabim :)

Jeg bruker ikke sminke heller til vanlig xD

Men da tar det ikke så lang tid jeg trodde og så for meg mtp alle produktene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke sminke heller til vanlig xD

Men da tar det ikke så lang tid jeg trodde og så for meg mtp alle produktene :P

JEg måtte det før, pga stygg hud, kviser og ujevnheter i fargen. Så fundation, concealer og maskara var dagligdags. Nå er det "bare" litt concealer og maskara :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kjøper asiatiske og indiske produkter på ebay: STORE deler av produktene er fake og farlig. Grunnen til at de er så "effektive" er pga det inneholder ting som er bakteriedrepende ja-men også regnet som farlig: dette er kvikksølv, bleikemidler, syrer mm. Ting som er forbudt å ha i produkter i EU pga det er sterkt kreftfremkallende og tungmetaller.

Jeg forstår virkelig ikke at dere våger :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kjøper asiatiske og indiske produkter på ebay: STORE deler av produktene er fake og farlig. Grunnen til at de er så "effektive" er pga det inneholder ting som er bakteriedrepende ja-men også regnet som farlig: dette er kvikksølv, bleikemidler, syrer mm. Ting som er forbudt å ha i produkter i EU pga det er sterkt kreftfremkallende og tungmetaller.

Jeg forstår virkelig ikke at dere våger :o

Det er vel derfor alle kjøper utelukkende fra Korea, for der er de like strenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kjøper asiatiske og indiske produkter på ebay: STORE deler av produktene er fake og farlig. Grunnen til at de er så "effektive" er pga det inneholder ting som er bakteriedrepende ja-men også regnet som farlig: dette er kvikksølv, bleikemidler, syrer mm. Ting som er forbudt å ha i produkter i EU pga det er sterkt kreftfremkallende og tungmetaller.

Jeg forstår virkelig ikke at dere våger :o

DErfor vi kjøper fra koreanske selgere. De som selger på ebay er ofte direkte selgere fra de forskjellige merkene (tonymoly, etoude hose, liole osv) De er svært streng på kosmetikk og innhold i Korea. Samt at hudpleien ligger mange, mange år foran oss.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Ole Henriksen. Det lukter såå godt :) Jeg har ikke noe særlig problemhud annet enn at jeg er rød, tror jeg har litt rosacea.. Akkurat nå har jeg On the go cleanser, ( kveld pure truth serum), truth serum, Nurture me, både dag og natt :) og øyekrem natt ultimate lift.

Renser med rens kun på kvelden. På morgenen vasker jeg bare med vann. Bruker ikke toner, og har for tiden ikke øyekrem til dag.. Men føler ikke særlig behov for det, området under øya er godt fukta etter nattkremen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser dere skriver det, men vet også at mattilsynet er uenig i at det er bedre.. Sikkert ikke alt som er fake, det er det ikke fra noen land. Men det er ikke alltid så mye bedre som dere skal ha det til. De bruker også ekte krukker med feil innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg finner, er at mattilsynet reagerer på innholdet i hudblekemidler, og det gjelder følgende produkter

http://www.mattilsynet.no/kosmetikk/kosmetiske_produkter/hudblekemidler/hudbleking_kvikksolvinnholdet_i_de_ulike_produktene.13847/binary/Hudbleking:%20Kvikks%C3%B8lvinnholdet%20i%20de%20ulike%20produktene(ingen av disse er fra Korea ser det ut til)

Jeg har ikke, og kommer aldri til å bruke, hudblekemidler.

Hvis du sikter til andre saker enn det, vil jeg gjerne få linken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...