Gå til innhold
Hundesonen.no

Nok ett apportspørsmål


JulieJ
 Share

Recommended Posts

Hei.

Jeg sliter med å få hunden min til å avlevere ting til meg. Hvis jeg kaster noe (være seg ball/kong/pinne/) så løper hun å plukker opp, bærer, men slipper ALLTID gjenstanden før hun kommer frem til meg. Når vi går tur kan hun både plukke opp og bære slike gjenstander lenge, så å ha de i munnen er ikke noe problem, hun vil bare ikke gi dem til meg.

Har sonenorakelet noen gode tips? :D

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ikke kast enda. Lær henne avlevering ved å gi henne gjenstanden rett forran deg. Du velger selv hvordan hun skal avlevere, trenger ikke være i utgangsstilling, men jobb med det leddet som er vanskelig for seg :) Gi henne tingen og jobb med avlevering direkte,legg tingen på bakken og jobb med avlevering, kast den en meter unna og jobb med avlevering, kast den noen meter og jobb med avlevering osv. Også må du selvfølgelig ha en god belønning for å levere til deg. Kanskje du senere kan bruke ett nytt kast som belønning, men ikke mens du jobber med å lære avlevering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De færreste har problemer med å få hunden til å løpe ut og hente noe - de fleste har problemer med å få hunden til å avlevere. :) Hente ting som flyr avsted = jakt = kjempegøy. Avleverere "byttet" man nettopp fikk tak i = ikke så gøy.

Istemmer @Snusmumrikk :) Start med slutten på apporteringa, dvs hold og avlevering, resten av øvelsen kan hun jo. :)

Lykke til!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...