Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundegård


Ahkku
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg lure på om det er noen som har litt mer peiling på hundegård.

Jeg har en Alaska Malamut tispe på snart 3 år, og vi skal sette opp en hundegård fra grunnen av. Men har aldri lagd en hundegård før. og hun er veldig glad i å grave.

Hvor stor hundegård brude hun å ha?

er det noen som har lagd sin egen hundegård som det går ikke annt å klatre ut av eller å greve seg ut av?

og hvor mye koster det?

og hvor stort hundehus burde hun å ha?

håper det er noen andre der som vet litt mer enn meg og kan komme med noen råd/ tips;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har to malamuter som bor ute i hundegård. Har hundegårdselementer og heller som underlag. Størrelsen jeg har er ca 5x3 meter per hund. Hundehusene har jeg ikke mål av, men hundene har relativt god plass inne i de. Det er viktig at plassen ikke er for stor. Har har også hatt netting over gården tidligere, men hadde ikke behov for det særlig lenge.

Lag gjerne en egen tråd om mutten din. Hadde vært gøy å se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elementer kan kjøpes billig brukt :) sjekk finn.no for eksempel. Alle mine er kjøpt brukt. Syns det er genialt!

Hundehustaket bør være flatt ja. De aller fleste hundene jeg har møtt liker å ligge oppå taket :)

Jeg har brukt impregnerte bord til husene. Trenger ikke være isolert. Har et som er det, men det er ikke nødvendig. Ly for vær og vind er det viktigste. Endel hunder kan også begynne å rive opp veggene om de er isolerte. Isoleringen lukter vist godt for endel (mine bryr seg ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...