Kristine1 Skrevet 22. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2015 Hei! 1. Vurderer å kjøpe Skoda Octavia stasjonsvogn. Den har nedfelt bagasjerom, en slags dørstokk, sånn at det blir litt vanskelig å åpne burdør som går ut og bak. Men tenkte det kunne være mulig å bygge opp under buret slik at det ble i høyde med dørstokken. Noen som har løsninger/forslag på det? Har allerede et Variocage bur (med lav dør), og ønsker ikke selge det. På bildet ser dere den kanten som går ned til gulvet. 2. Tenker å kjøpe sånn matte for å rulle ut når hunden skal inn og ut av bilen. Noen som har erfaring med en av disse og vet om de er greie? Alternativ 1 eller Alternativ 2 (litt billigere). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 22. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2015 Kelabur laget på mål? Min bil har samme problemet og har fått bur med høyere kant før døra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 22. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2015 Har tenkt mange ganger på å bygge opp en kant selv, skulle ikke være vanskelig det. Bare noe plank og en finerplate så tror jeg du er langt på vei Kan sikker bygge den så du har mulighet til å skyve noen kasser under så blir det ikke bortkasta plass. Men den kanten der har gitt meg 1000 grå hår... jeg har irritert meg grønn over den mang en gang. Er veldig klar på at neste bil ikke skal ha sånn kant ihvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristine1 Skrevet 22. Juni 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2015 Takk for svar! Fikk tips fra et annet forum også om å bygge opp under, f eks med isopor. Så det skal jeg nok få ordnet på et vis Og mange muligheter for å feste buret i de ulike festekrokene, så tror det ska gå fint. Ellers vil jeg ha Variocageburet med meg i neste bil. Er veldig fornøyd med det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belgerdama Skrevet 23. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 23. Juni 2015 Jeg har alternativ1 og er veldig fornøyd med den. Lett å feste i buret/andre fester i bilen og lett å dra ut/flippe inn igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorBilly Skrevet 23. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 23. Juni 2015 Vi har samme bilen og løste det tilslutt med å bygge bur selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristine1 Skrevet 23. Juni 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23. Juni 2015 Takk for svar begge to. Jeg tenker jeg prøver med isoporplater og eventuelt noe annet først. Også har jeg bestilt Alternativ 1 av de to mattene for å rulle ut over dørterskelen. Tips: kjøpte på NKK sin nettbutikk: de har gratis frakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 23. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 23. Juni 2015 Har lett etter skillevegg til min Octavia nå da det ikke er plass til bur og barnevogn. Fant denne på Mekonomen http://www.mekonomen.no/bil/reservedeler/innredning-modelltilpasset/lastegitter/skillevegg-stal-ps1599a40-TDG1234Dno Sånn til videre tips til andre med Octavia. Vet ikke hvordan jeg gjør det med evt dør da, men får se om jeg finner på noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristine1 Skrevet 24. Juni 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24. Juni 2015 Jeg fikk løst problemet med å legge to isoporplater under på tilsammen 10 cm. Fått stroppet buret fast også. Også er det plass til en del ting på siden av buret også, så føler jeg fikk utnyttet plassen. Den så jo grei ut den grinda/skilleveggen Siri-Eveline! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts