Gå til innhold
Hundesonen.no

Int* Nord Uch NordV-08 SV-09 DKV-10 Andvaka Solaris


Caroline

Recommended Posts

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar
Dårlig gjort å legge ut slike billder...

*Jeg som går og drømmer litt om en sheltie tispe*

(Just nu har vi mer enn nok hunder i hus, så blir nok ikke med det første dessverre)

Du er ikke alene å gå rundt å drømme om en sheltie tispe :) Spesielt ikke når man ser bilder av Saeta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
"pelsløs", hehe ;) Gratulerer med dagen, Saeta! Kjempefin er hun ;)

Ja, jeg turte ikke legge inn bilde fra idag altså :rolleyes: Det er det nærmeste man kommer korthårssheltie!

Og selvfølgelig, tusen takk til alle! Saeta feiret dagen med noen fiskeboller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Når en sheltie får valper blir hun ikke spesielt vakker for en periode..

Saeta, 14. april:

2008-04-14006copy.jpg

19. mai:

2008-05-19217copy.jpg

23. juni:

2008-06-30274copy.jpg

Og idag, 17. juli:

2008-07-17259copy.jpg

Og her kommer litt flere bilder fra idag:

2008-07-17230copy.jpg

2008-07-17233copy.jpg

2008-07-17251copy.jpg

2008-07-17255copy.jpg

2008-07-17235copy.jpg

2008-07-17236copy.jpg

2008-07-17250copy.jpg

2008-07-17248copy.jpg

Siden sist har hun vært på agilitykurs, noe vi vil ta opp igjen utover høsten. Vi har trent litt lydighet hjemme, og begynt med litt freestyle. Så blir det noen utstillinger utover høsten også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Woohoo! Ingen dum tittel! :x

Nei, slett ikke :x

Her kommer noen bilder, om enn rimelig mørke, små og dårlige, det er hvertfall bilder :x

En av de siste rundene vi løp i btk

86ad3161.jpg

Må samle beina gitt, her sto jeg rotete :rolleyes:

7525a044.jpg

Midt i en snuing, hehe (fram og tilbake)..

1f42c0ba.jpg

Går fram og tilbake før endelig plassering:

30d1eccd.jpg

Beste tispeklasse, får utdelt cert og cacib:

6b8b8a21.jpg

En smule overrasket handler :x

28c40677.jpg

BIR og BIM :x

a2e95516.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

07.04.2009: Saeta er 4 år idag! Takk for fire fantastisk flotte år. Sammen har vi opplevd masse, og enda mer skal det bli!

En liten oppsummering av Saetas liv:

Saeta ble født på gjesterommet vårt på Heimdal sammen med sine to brødre, der kun en av brødrene levde opp. Saeta og Dino var derimot svært friske og fine hunder. Det var aldri tvil om at Saeta skulle bli hos oss, og Dino dro til sine nye eiere 10 uker gammel.

Hun var en stor valp, og hun vokste fort fra mtil hun var 4-5 mnd., så vi var litt redde hun skulle bli for stor. Senere har det vist seg at slik er bare mine soble linjer, de bokser fort i ung alder og stopper tidlig. Hun var også svært uferdig i hodet, og gjorde derfor ingen stor karriere som valp og junior. Hun fikk stort sett rødt, men HP og CK lot vente på seg. Da hun var 16 mnd. fikk hun sin første CK, og etter dette begynte moroa!

18 mnd. gammel fikk hun sitt første cert før hun igjen røytet. På vårparten stilte vi igjen, og i april kom cert nr. 2, hun hadde nettopp fylt 2 år. Kun 2 mnd. etter dette stiller vi på NKK Drammen, en av årets største med tanke på antall påmeldte shelties, da spesialen vår var dagen før. Og tenke seg til, hun tok jammen cert nr. 3 og ble champion, 2 år og 2 mnd. gammel!

Hun var på dette tidspunktet også nettopp røntget, og gleden var stor da hun hadde A-hofter. Hennes etterlengtede første kull kunne bli en realitet! Den 2. januar 2008 kom 4 tisper til verden, der en desverre døde. De 3 gjenlevende har blitt flotte hunder, og to er allerede røntget fri for HD.

Da pelsen kom tilbake ble det full fart inn i championklassen. Hun gjorde det godt på NKK Orre der hun ble 2BTK med res.Cacib bak en Int Ch, altså får hun sitt første Cacib her. Vi hadde også rabiesvaksinert da jeg drømte om å stille i utlandet. Dette ble en realitet i november, da vi debuterte i den danske utstillingsringen i Herning med Cert, Cacib, Championat, Nordisk Vinner-08 og BIM! Hvilken lykke!

Hun har også stilt i Norge og fått CK hver gang siden da, fått mange fine plasseringer i BTK og til og med blitt BIR og 4BIG i Exporama. Hun ble også 2BTK i Fredericia i februar. I mars tok vi en langtur til Sverige, og jammen klarte hun det igjen! Beste tispe/BIM, Cert, Cacib og Svensk Vinner-09! Sverige anses som det landet i Nirden med høyest kvalitet, så jeg trodde ærlig talt vi måtte jobbe mye for det certet!

Hun har ihvertfall for meg bevist at hun er en vakker hund, samtidig er hun fantastisk å jobbe med, og jeg kunne egentlig ikke bedt om stort mer i en og samme hund!

Kort oppsummering av resultater:

3 x Cert i Norge

1 x Cert i Danmark

1 x Cert i Scerige

1 x Cacib i Norge

1 x Cacib i Danmark

1 x Cacib i Sverige

1 x Res. Cacib i Norge

1 x Res. Cacib i Danmark

2 x 2. premie kl. I i lydighet (inkl. 1 x 0)

Hadde noen sagt til meg i 2005 at jeg om 4 år hadde oppdrettet en hund som var Nordisk champion og manglet ett Cacib for sin internasjonale tittel hadde jeg nok ledd ganske høyt, men sånn har det blitt!

Bildekavalkade:

Nyfødt:

Andvaka5.jpg

1 år:

Certbilde_forslag_1red.jpg

2 år:

saetastaa3.jpg

3 år (totalt avrøytet etter valper):

2008-05-09163copy.jpg

4 år:

Saetastand2march09.png

Måtte 2009 bli et like fantastisk år som de foregående :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...