Gå til innhold
Hundesonen.no

Int* Nord Uch NordV-08 SV-09 DKV-10 Andvaka Solaris


Caroline

Recommended Posts

Andvaka Solaris!

Yepp, såpass heter hun, selv uten kennelnavn :D

Til daglig lyder hun (som regel) navnet Saeta.

Får skrive litt om navnene hennes her da, for det har jeg ikke fått inn på hjemmesiden enda.

Saeta er fra mitt første kull, og derfor er det jeg som har gitt henne navn. Det første navnet, Andvaka, ble bestemt rett etter hun kom ut, mens det andre ble bestemt litt senere.

Andvaka er islandsk og betyr ´våkenatt´. Hun fikk dette navnet fordi fødselen og arbeidet i ettertid holdt meg våken hele natta. Hun var også den førstefødte i kullet.

Solaris er latin, og betyr 'solskinn'. Solstråla mi :)

Til daglig heter hun Saeta (utt. Saita), som er latin og betyr hår. Navnet fikk hun av den enkle grunn at hun er en skikkelig hårball

Oppdatering juni 2007:

Saeta min er idag 2 år og 2 mnd.., og har vokst seg til en vakker sheltiefrøken.

Av resultater i fjor og til nå i år har hun oppnådd 26 (eller fler?)x 1. premie, 4x HP, 6x CK, 3xCert 1xRes.Cacib og tittelen Norsk Utstillingschampion. Dette er for meg over all forventning, ettersom hun er fra mitt aller første kull.

At hun skulle bli champion var nok innerst inne en drøm, men jeg hadde ikke trodd det skulle komme SÅ fort, eller på en såpass stor utstilling, men det gjorde det jo bare ekstra moro!

I lydighet har hun roet seg fryktelig mye ned og blitt veldig motivert. Helt herlig er hun å jobbe med.

Vi debuterte i LP i Letohallen i oktober 2006, og det ble en OK debut, ingen karakterer under 7,5 bortsett fra en 0 på stå under marsj (ikke helt uventet). Totalt ble det en grei 2. premie, og det blir nok flere konkurranser etterhvert, når vi bare får tid :)

Oppdatering desember 2007:

Saeta er også øyelyst fri pr. oktober 2007 og ble HD-røntget i slutten av mai 2007, med resultatet A. Med andre ord er hun sunn og frisk i tillegg til vakker. Hun venter i skrivende stund sitt første kull, og dette blir selvsagt spennende. Første kull på egenoppdrettet tispe. Planen er å beholde ei tispe, enten hjemme eller på fôr, det vil tiden vise.

2007-12-17012copy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Sheila kom for å være her en liten stund. Hun er ei sjenert lita frøken, og skal dervor være med meg på litt ringtrening sånn at hun kanskje blir vant til det, og kan stilles etterhvert.

Blir spennende å se om det hjelper!

Legger sikkert inn noen bilder etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...