Gå til innhold
Hundesonen.no

Rettsak om hund etter skilsmisse


Siljesen
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

Spesielt.

Så hvis man da for eksempel som singel kjøper seg hund, etterhvert får seg familie, og så er man senere singel igjen.

Risikerer man da altså at eksen skal kunne overta bikkja mot registrert eiers vilje,selv om papirene står på den som i sin tid kjøpte hunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt.

Så hvis man da for eksempel som singel kjøper seg hund, etterhvert får seg familie, og så er man senere singel igjen.

Risikerer man da altså at eksen skal kunne overta bikkja mot registrert eiers vilje,selv om papirene står på den som i sin tid kjøpte hunden?

Nei, da har du den med deg inn i et forhold. Det du har med deg inn i et forhold skal du ha med deg ut igjen.

Her legges det jo til grunn at det var ungene som ville ha hund, og det er hennes unger, derfor tilfaller hunden henne. For de fleste som "bare" skaffer seg familiehund så er det jo litt sånn hipp som hap om hvem som skriver under på papirene har jeg inntrykk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går vel strengt tatt ikke så veldig inn på detaljene eller jussen her at det går an å si noe om avgjørelsen. For meg er det litt sprøtt at det kan gå så langt, men jeg er vel så heldig å være i en veldig tydelig situasjon sånn sett (ingen av oss vil ha den "andre" hunden dersom noe skulle skje).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...