Gå til innhold
Hundesonen.no

Utslett rundt tissen


Recommended Posts

Hunden har fått utslett rundt tissen som jeg lurer på hva er, om og hva jeg skal gjøre med det. Lurer på om det kan ha noe med fukt å gjøre? Det har vært møkkavær her i evigheter... Han hadde ganske betente valpekviser i dette området da han var liten, kan det være noe sånt igjen? Har blitt verre i løpet av helga.

Legger bildene i spoiler, det er nemlig close-ups av understellet til bikkja mi og det er det vel ikke alle som vil se sånn uten videre :)

Fra fredag (tror den ene, store prikken er en patte), han har noen røde flekker her og der:

I dag, søndag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være fukt (med sommerværet så langt er det vel ikke så fryktelig usannsynlig), eller kontaktallergi? Har dere hundekjeks (blomsten) i områdene dere går tur? Ser litt ut som planteutslett jeg har sett tidligere. Det er min gjetning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk noe lignende på ene min. I all hovedsak nederst på buken, og så ut som bittesmå kviser. Det var en reaksjon på et nytt vaskemiddel jeg hadde brukt på gulvet, altså kontaktallergi. Disse kvisene ble verre, huden ble tørr og rød, og hun måtte få en krem hos dyrlegen som vi brukte i en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det er en del hundekjeks i grøfta han pleier å tisse i når vi slipper ham ut på morgenen og kvelden...

Nå har han i allefall fått en god skyll etter tur, så han skal være både ren og tørr. Hva slags salve tenker du på @Malamuten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...