Gå til innhold
Hundesonen.no

Smeller


Guest vivere
 Share

Recommended Posts

Kan virkelig anbefale sporten. Den er morsom for både hund og eier, og jeg har selv sett masse positivt skje gjennom nesearbeid/smellertrening: hunder som nesten ikke gidder å bry seg med eieren blir mer førerorienterte - plutselig er fører spennende! Og på en av de siste treningene opplevde jeg selv at en hund på 6 år som ALDRI har tatt kontakt med fremmede, men tvert imot knurret og snerret mot tobente som har nærmet seg, plutselig tok kontakt med både meg og de andre som trente sammen med ekvipasjen, lot seg berøre og tok imot godbiter av oss.
Treningen er morsom, uansett om man vil konkurrere eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Kan virkelig anbefale sporten. Den er morsom for både hund og eier, og jeg har selv sett masse positivt skje gjennom nesearbeid/smellertrening: hunder som nesten ikke gidder å bry seg med eieren blir mer førerorienterte - plutselig er fører spennende! Og på en av de siste treningene opplevde jeg selv at en hund på 6 år som ALDRI har tatt kontakt med fremmede, men tvert imot knurret og snerret mot tobente som har nærmet seg, plutselig tok kontakt med både meg og de andre som trente sammen med ekvipasjen, lot seg berøre og tok imot godbiter av oss.

Treningen er morsom, uansett om man vil konkurrere eller ikke.

Har meldt meg på smeller-kurs hos den arrangøren som er nevnt i artikkelen. Flink til å få tak i dyktige forelesere/instruktører er hun også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Trener fast i lunner med Turid Hovland, veldig gøy!

Har ikke hund å trene med så dette blir bare av ren nysgjerrighet. Dumt å ikke ha peiling når folk diskuterer. Ikke snakk om å være "ekspert" eller Cand Alt på smeller - mer på "dette vet jeg bittelitt om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Noen som vet om introduksjonskurs i nærheten av Oslo/Akershus en gang i løpet av juli/august? Tror dette kan være noe for både valpen og gammal hjemme :)

Har ikke lest om noe. Kanskje AnetteN vet? Nærmeste jeg vet om er det som er omtalt i artikkelen. Lier er jo ikke så veldig langt fra Oslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest om noe. Kanskje AnetteN vet? Nærmeste jeg vet om er det som er omtalt i artikkelen. Lier er jo ikke så veldig langt fra Oslo :)

Følg med på de ulike gruppene på facebook. Er ganske mange kurs i Asker/dikemark og Drammen :) Jeg var på introkurs i asker.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...