Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken treningsmetode bruker du?


Ingvild

Recommended Posts

Er litt interessert i å høre hva de forskjellige her bruker:

Positiv forsterkning og negativ straff (belønne det som er bra og ignorere det som er feil) eller negativ forsterkning og positiv straff (ignorere det som er bra og korrigere det som er feil).

Selv bruker jeg positiv forsterkning og negativ straff på Tinka, selv om ikke hele familien gjør akkurat det samme (men jeg prøver å overbevise dem om at det faktisk virker.. :wink: ). Trener bittelitt klikkertrening også, men bør egentlig gå kurs (for reaksjonsevnen min er innmari treig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KUN positiv forsterkning og negativ straff her! :)/

Trener klikkertrening hele tiden:)

MEN jeg er ikke så flink til å holde styr på klikkeren, så jeg mister den hele tiden [-X

Så jeg ble helt frustrert på agilitytreninga når vi skulle trene kontaktfelt; for klikkeren lå jo hjemme :)

Så sitter jeg på agilitybanen og "savner" klikkeren... Et supert hjelpemiddel!:)

Benedicte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg bruker KUN positiv forsterkning og negatv straff :D men mormoren min som eide tussi før brukte negativ forsterkning og positiv straf på en helt utrolig feil måte... :roll: Vo sa hun ikke måtte gjøre det men neida, hun ville ikke høre på oss :roll: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har ikke akkurat trent så mye med henne ennå da :) Hun er jo bare 3måneder, men bruker Karen Pryor sine metoder. Skal begynne med klikkertrening da. Bruker positiv forsterkning og negativ straff, men noen ganger må jeg også si fra at det hun gjør er galt, f.eks. hvis hun biter og knurrer, noe hun absolutt ikke får lov til! Men det har hun ikke helt skjønt ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker i hovedsak kun positiv forsterkning og negativ straff, såfremt det ikke er noe virkelig gale hun gjør. Løper hun f. eks. mot et lite barn som blir redd og hun ikke hører på første går nok stemmen opp noen hakk... [-X (Ikke det at hun ville gjort noe, men at man må ta hensyn til at andre er redd :) ) Ødelegger hun ting hjemme, prøver jeg å straffe henne med så lite kontakt som mulig, men føre henne ut på badet.

Vet ikke om dere skjønte noe av dette, men jeg er hvertfall imot enhver form for fysisk straff. Også den psykiske hvis det blir for mye. Kan ødelegge en bra hund med slikt!!!!! [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...