Gå til innhold
Hundesonen.no

Ta med valper på camping (Under 8uker gamle)


Sasha&Kiara
 Share

Recommended Posts

Vi ønsker å reise på campingtur i sommer.

Eldste tispa vil mest sannsynlig komme med valpene 17. juni, utifra beregninger på de 2 forrige kullene. :P

Går det ann å ta de med seg på tur når de er 3uker? 4uker?

Hvor gamle bør de være før vi hiver oss i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor gamle bør de være før vi reiser? :)

Jeg har hatt med meg valper ned til tre uker rundt om kring. (For såvidt yngre og, men det var fordi jeg måtte, i forbindelse med flytting) Men klart de har litt mer glede av å være med på tur, når de er litt eldre, og opplever verden og folk rundt seg på en annen måte. Fra fire uker er de jo greiere å ha i en valpegrind i forteltet feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt mer på tispen, jeg tror det kan være stressende for henne å være på telttur med 3 ukers gamle valper.

For valpene sin del ville det nok gått greit fra 4-5 ukers alder (fra 4 ukers alder var våre valper som regel ute hele dagen, men dette var da i hagen), men tenker kanskje at det er like greit å vente til dem er noe eldre. Hvorfor sånn hast? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hast er det vel forsåvidt ikke. Men det blir bedre utemuligheter for valpene på tur enn hjemme forsåvidt. :) Jeg bor i 2.etg i borettslag, så ute hele dagen blir de ikke her hjemme. På tur vil de få være mye mer ute på plen å kose seg.

Tror ikke Sasha er typen som vil la seg stresse av det. :)

Gikk fint når vi flyttet med første kullet hennes, da var de bare 1-2uker. :) Så lenge hun fikk være i nærheten var det helt ok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En normalt oppegående tispe lar seg ikke stresse av sånt, nei...

En normalt oppegående tispe kan fint bli stresset av å reise på telttur med 3 uker gamle valper, spesielt om tispa ikke er vant til å være på telttur. Det er også forskjell på å takle noe og på hva som faktisk er ideelt. Det er fint for tispene å få fred og de første ukene, og valper på 3 uker er ikke gamle.

EDIT: Jeg har lest det som telttur og ikke campingtur, leste på nytt nå. Sorry.

Så lenge tispen ikke vil bli stresset så er det bare å kjøre på, men ville ventet til 4-5 ukers alder for valpenes del. Har selv hatt med valper på hytten fra 5 ukers alder og de storkoste seg. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...