Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har ikke hund for tiden så synes det ble litt rart å poste dette i "hundetreff", derfor poster jeg her. :)

Jeg er studerer dyreatferd og -velferd i utlandet, men er i Oslo for et par måneder. Jeg har veldig lyst til å være med hunder så mye som mulig i løpet av disse månedene, men har ikke hund selv lenger, og FOD-gården blir for langt å dra selv om jeg har vært der mye før.
Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan få hengt med hunder uten å dra til FOD-gården? Evnt. er det noen på dette forumet som er i Oslo og vil henge sammen?

Skrevet

Hva med å ta kontakt med en hundeskole og spørre om å få observere treninger og slikt? Eventuelt finnes det noen som jobber individuellt med "problemhunder" som du kanskje kan være med og observere? Jeg har ihvertfall lært veldig mye av å jobbe med etolog og veterinær som jobber med "problemhunder". Edit: eller hundebarnehager er det vel også noen av i Oslo. Sikkert mulig å få henge der litt :)

• Like 1
Skrevet

Hva med å ta kontakt med en hundeskole og spørre om å få observere treninger og slikt? Eventuelt finnes det noen som jobber individuellt med "problemhunder" som du kanskje kan være med og observere? Jeg har ihvertfall lært veldig mye av å jobbe med etolog og veterinær som jobber med "problemhunder". Edit: eller hundebarnehager er det vel også noen av i Oslo. Sikkert mulig å få henge der litt :)

Så gøy, hvordan kom du i kontakt med etologer og vetrinærer? Er det bare å kontakte veterinærklinikker?

Jeg kan godt trenge litt avlasning og hjelp med hundene to uker i juni når mannen er på jobbreise, ihvertfall. Spesielt ridgebacken.

Så flott! Tenker du hundepass eller bare gå en tur?

Og friområdene i oslo. Ekeberg er ganske populært i 4-6 tiden :)

Oki, så fint, men er det ikke litt rart å bare sitte der uten hund selv? Eller er det vanlig at folk gjør det?

Skrevet

Jeg vet at jeg trenger/ønsker pass en hel helg ihvertfall, fra 19.-21. juni. Ellers så er jeg glad for den avlastningen jeg kan få. Send meg en PM når du er i landet, så kan vi treffes for å hilse på?

• Like 1
Skrevet

Så gøy, hvordan kom du i kontakt med etologer og vetrinærer? Er det bare å kontakte veterinærklinikker? 

Oki, så fint, men er det ikke litt rart å bare sitte der uten hund selv? Eller er det vanlig at folk gjør det? 

Via jobb og skole (vet. student). Bare å kontakte klinikker og tenere, verste svaret du kan få er ett nei :)

• Like 1