Gå til innhold
Hundesonen.no

Belgisk fårehund selges


Recommended Posts

Nå er jeg dessverre i en veldig vanskelig situasjon, pga. at mine sykdommer har uventet forverret seg den siste tiden kan jeg ikke ha Bilbo lenger, og oppdretteren som jeg deleier med har ikke mulighet til å ta han tilbake. Så nå ser vi etter et godt og langvarig hjem til gullgutten. :)

Bilbos fulle navn er Brukbares Charlie, han er født 29.08.14. Foreldrene er Eternity's Dara og Montmorenja's Kazko Viruz. Begge foreldrene er mentalt- og helsetestet, sosiale og ikke lydberørte.

Bilbo er frisk og rask, fulgt opp med vaksiner og ormkur, men har dessverre ikke fått testiklene på plass enda.



Personlighetsmessig er han veldig grei og ukomplisert. Veldig sosial og glad i både mennesker og hunder (vokst opp på småbruk, så han er også vant til kaniner, griser, hester, ender og katter). Vant til bilkjøring og buss/båt/t-bane. Hos meg har han ikke vært alene mange timer på fast basis, men han har vært alene i opp til 8-9 timer ved enkelttilfeller uten problemer.

Han har deltatt på ett kurs og vi har trent litt hverdagslydighet. Han er veldig lett å motivere både med mat og lek. Han behøver litt terping på å gå pent i bånd (det går ganske greit alene, men han kan trekke litt når man går flere hunder sammen, på nye steder og med nye mennesker), men er utrolig grei å ha løs - god innkalling, ganske liten radius og kan andre praktiske kommandoer som vent, høyre, venstre. Vi har også møtt på elg og rådyr ganske mange ganger uten at han har vist tegn på jakt, han blir heller stående hos menneskene.

Han er også en skikkelig kosebamse som veldig gjerne ligger klint inntil/oppå deg om han får lov. :wub:

Jeg ser for meg at han passer hos noen som vil drive med hundesport eller hos en aktiv person/familie. Han liker barn, men det er nok greit at de ikke er så alt for unge/lite hundevante, da han raskt tolker brå bevegelser o.l. som invitasjon til lek (og da blir han fort litt ''lett i rumpa''). :P


Pris - 8000 kr.

Det er bare å ta kontakt for en uforpliktende prat dersom du muligens er interessert. :ahappy:





Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...