Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke rase passer for meg?


Djervekvinnen

Recommended Posts

Hvilke rase passer for meg? :P (mest for gøy da) :D Har alltid hatt lyst å spørre :P

Disse kriteriene:

- en hund som ikke piper unødig

- en som har et middels aktivitesnivå

- en som ikke er kjent for stress

- ikke veldig lubben og kraftig utseende (sikler)

- en som ikke er vanskelig og stri og håndtrere

- ikke veldig mye pels

- ikke kjent for å være nervøs

- ikke en som er kjent for gneldring

- en hund som er pen å se på

Så mitt spørsmål: finnes det noen raser som oppfyller disse? Eller er det umulig? Har tenkt litt, men vet ikke helt om jeg finner ut noen.. :P Hva tror dere? Hva kommer nærmest isåfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg tenkte på spisshunder. Ikke alle spisshundene er like strie eller trenger voldsomt mye morsjon. Og de er pene å se på. De har jo endel pels da, men de krever ikke så mye pelsstell. Ville du hatt en stor eller liten hund da? Lapphundene har kanskje tendens til å gneldre litt.

Irsk ulvehund kan vell oppfylle dine kriterier. Shar pei? Jeg har aldri sett en stressa shar pei eller chow :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mynder: jo flere fine av dem. kanskje en whippet? jeg vet ikke veldig mye om mynder, så kanskje noen myndefolk kan fortelle?

Spisshuder: finnes jo endel av dem, så alle har vel sine unoter. Det værste er vel egentlig kjennskapen til bjeffing. Samojed har litt mye pels og japansk spisshud bjeffer har jeg hørt.

Cavalier: de appelerer ikke til meg sånn utseendet messig

Irsk ulvehund: går vel under mynder, men er ikke de sta og strie? Feks. borzoi og afganer har jeg hørt er egenrådige.

Chow: klarer ikke å ha en hund som blir sur hvis den får kjeft og er sta (som jeg har hørt de er) En hund som er sur i flere dager, går ikke for meg . hehe.

Shar Pei: nusselige hunder, men de plages sånn med huden og mellom rynkene, så jeg vil ikke styre med disse plagene..

Ps. dette er kun baser på det jeg har hørt/sett, så dere må bare komme med motargumenter hvis noe er feil! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jakt labrador er jo flotte da :D Hvis de har samme gemytt som vanlig labrador. Har ikke sett jaktlabb før Charlotte viste en her. :D

Boston terrier er søte. Noe med de som er fasinerende. :D

Har inntrykket av at jaktlabben er i 190 og trenger enormt med stimuli, tar jeg helt feil da? Tenker nesten på BC ol som mindre krevende i den sammenheng :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chow: klarer ikke å ha en hund som blir sur hvis den får kjeft og er sta (som jeg har hørt de er) En hund som er sur i flere dager, går ikke for meg . hehe.

:D

Nei, sant. Det er en rase for spesielt interesserte, som driver med positiv forsterkning. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke rase passer for meg? :D (mest for gøy da) :D Har alltid hatt lyst å spørre :D

Disse kriteriene:

- en hund som ikke piper unødig

- en som har et middels aktivitesnivå

- en som ikke er kjent for stress

- ikke veldig lubben og kraftig utseende (sikler)

- en som ikke er vanskelig og stri og håndtrere

- ikke veldig mye pels

- ikke kjent for å være nervøs

- ikke en som er kjent for gneldring

- en hund som er pen å se på

Så mitt spørsmål: finnes det noen raser som oppfyller disse? Eller er det umulig? Har tenkt litt, men vet ikke helt om jeg finner ut noen.. :D Hva tror dere? Hva kommer nærmest isåfall?

Tja, hva med Brio, der selger de valper osm bare det;) Eneste er at de er litt små å ubevegelige:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for tiden hadde nok en hund fra Brio passet utmerket! :D

Syns dachs er fine. :D Hvis man klarer å lære inn ikke bjeffing

Og shar pei som sagt går an, men da en med minst mulig rynker, sånn for hunden sin del.

Staff har jeg også tenkt på, selv om de ikke er helt min type :D

Men siden flere nevner lekehunder, er det fordi mine kriterier er for usannsynlige eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden flere nevner lekehunder, er det fordi mine kriterier er for usannsynlige eller?

Neida :). Ikke usannsynlig, men det krever jo en del av deg og finne den "perfekte" hunden for deg. Og det kan jo hende du er villig til å fire litt på kravene sånn underveis i prossessen. Jeg synes egentlig det er positivt at folk tenker nøye gjennom hva de ønsker av sin hund så lenge det ikke blir helt søkt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier jeg ikke det fordi jeg har rasen selv men fordi jeg tenkte at den kunne passe til deg, men hva med dvergschnauzer? Den burde jo passe veldig bra hvis man så bort fra gneldring eller at du tar deg tid til å trener det mindre.

- en hund som ikke piper unødig - ingen dvergschnauzere jeg kjenner piper unødvendig

- en som har et middels aktivitesnivå - Dvergschnauzere tilpasser seg det aktivitetsnivået den får

- en som ikke er kjent for stress - Veldig rolig og avbalansert rase (utfra de jeg kjenner)

- ikke veldig lubben og kraftig utseende (sikler) - Den sikler ikke, og den skal ikke være lubben. Litt kraftige(muskler og skjelett) dvergschnauzere er jo fint da

- en som ikke er vanskelig og stri og håndtrere - de er kjent for å være lærevillig og lære fort... men den har sine egne meninger også

- ikke veldig mye pels - de har ikke mye pels, men den pelsen de har krever litt stell, til gjengjeld røyter den ikke

- ikke kjent for å være nervøs - En dvergschnauzer skal ikke være spessielt nervøs...

- ikke en som er kjent for gneldring

- en hund som er pen å se på - den velstelte og muskuløse dvergschnauzeren er jo en fryd for øyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...