Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater Sandefjord


Mirai

Recommended Posts

Miko ble 1 BHK og BIM i dag :D

jeg er kjempe fornøyd.

Jeg hadde gruet meg veldig til i dag p.g.a at sist vi var på valpeshow (Andebu) knurret han mot dommeren når han skulle se på bittet.

Men det kom av at jeg var kjempe nervøs...

I dag klarte jeg å være litt mere "rolig" å da bare sleiket han og logret mot dommeren :D:D:D

Kritikk:

Maskulin, godt hode og uttrykk. Velformede og velplasserte ører.

Korrekt forhold snute - skalle, noe steil skulder, noe kort over arm, lett buet,

sterk lend, meget gode bevegelser bak og fra siden. Noe trang foran.

Dommer: Inger Brodal Ronander

Er så fornøyd, så nå gleder jeg meg til neste gang, altså Exporama-hellerudsletta 4 - 5 februar, bare 2 uker til :D

Å gratulere til dere andre :D

i156728426_37897.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Men, Line, jeg tenkte på en ting - er du sikker på at du mener bhk og ikke vk (altså vinnerklassen) - det er jo der ck gies ut, ikke i beste hannhund klasse!

Oi, glemte å skrive på det :D Han ble 1jk, 2jkk,2vk, 2bhk og fikk ck og hp

Er ikke så flink på det der enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære samboer og Tussie sammen med dommeren! BIG 1 :D

sfuts14.jpg

Kirtikk:

Velutv. kraftig tispe av utm type.

Velutv. hode kraftig snuteparti, korr. bitt.

Godt vink.fram tils.utv. i front. Gode ben.

Beveger seg m/rasetyp.beveg. Lovende pels + farge.

Hvit flekk bak manke forstyrrer noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære samboer og Tussie sammen med dommeren! BIG 1 :D

*KLIPP*

Kirtikk:

Velutv. kraftig tispe av utm type.

Velutv. hode kraftig snuteparti, korr. bitt.

Godt vink.fram tils.utv. i front. Gode ben.

Beveger seg m/rasetyp.beveg. Lovende pels + farge.

Hvit flekk bak manke forstyrrer noe

Jeg så dere!! :D Nydelig hund!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære samboer og Tussie sammen med dommeren! BIG 1 :D

*Tatt bort bildet*

Kirtikk:

Velutv. kraftig tispe av utm type.

Velutv. hode kraftig snuteparti, korr. bitt.

Godt vink.fram tils.utv. i front. Gode ben.

Beveger seg m/rasetyp.beveg. Lovende pels + farge.

Hvit flekk bak manke forstyrrer noe

Mmmm den var flott :love2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære samboer og Tussie sammen med dommeren! BIG 1 :D

sfuts14.jpg

Kirtikk:

Velutv. kraftig tispe av utm type.

Velutv. hode kraftig snuteparti, korr. bitt.

Godt vink.fram tils.utv. i front. Gode ben.

Beveger seg m/rasetyp.beveg. Lovende pels + farge.

Hvit flekk bak manke forstyrrer noe

Nydlig hund...

Så den i BIG ringen, filma da så fikk med hu, hihi :D

Grattis med bra resultat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HP kan gis alle hunder. Ikke bare junior/unghund. (Hvis det ikke har kommet nye regler siste året?)

Jeg hadde en beardisdame tidligere, og hun var 11 år da hun ble stillt for første gang. Hun fikk HP.

Det er godt mulig at det har blitt endret det siste året. Det vet jeg ikke, men ifølge NKK sine sider så står det også at HP kan gis til de i Junior og Åpen unghundklasse. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultater på sheltie? Noen? :)

Og gratulerer til alle dere andre forresten!

HP gis til junior/unghund OG veteran, så det er sagt... Og evt. avls- eller oppdrettergruppe.

var i hvertfall en sheltie som ble BIG (voksen) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Ja, var tydeligvis MANGE hundesonere der da - som ihvertfall ikke vi så (VicVic og jeg)........ :)

Men vi stilte hund i alle fall og gamlefar ble 3BHK han, og så satte jeg han i bilen og missa BIR/BIM veteran så da ble tispa beste veteran desverre (tror gamlekaren hadde slått henne) - Dramadyret fikk blått - men sånt skjer. Mer gledelig var det at datteren til gamlefar - som debuterte i de voksnes rekker bare 10 måneder gammel - fikk HP, CERT, 1BTK, BIR og endte til slutt som BIG4.

Selv om hun ikke er min så får jeg æren av å handle henne - og det er jo litt stas da når barnebarna gjør det så bra.

Gratulerer til dere andre for flotte resultater - jeg likte OES'en som vant BIG1 valp veldig godt jeg - men jeg synes nok at terv-valpen som ble nummer to hadde bedre bevegelser for dagen (og selvsagt er jeg litt partisk selv om jeg ikke har noen relasjon til valpen - men er lojal til rasen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer gledelig var det at datteren til gamlefar - som debuterte i de voksnes rekker bare 10 måneder gammel - fikk HP, CERT, 1BTK, BIR og endte til slutt som BIG4.

Selv om hun ikke er min så får jeg æren av å handle henne - og det er jo litt stas da når barnebarna gjør det så bra.

Da så jeg dere :) Nydelig hund!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basse: Du "snakket" med Jenny (icebluelagoon), men du visste det kanskje ikke, hehe, hun stor ved siden av meg, mørkt hår.. :)

Hihi, ja jeg fant det ut i bildetråden :D

Jeg så Miko med eier også, men jeg hadde Aldri sett eieren på bilde før, så jeg torde ikke hilse i tilfelle det ikke var hun...

Gratulerer med Flotte resultater folkens :D;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HP kan gis alle hunder. Ikke bare junior/unghund. (Hvis det ikke har kommet nye regler siste året?)

Jeg hadde en beardisdame tidligere, og hun var 11 år da hun ble stillt for første gang. Hun fikk HP.

Hei ingen nye regler, men hp får man kun i junior og unghund klasse og du stilte en Veteran og da kan man også få Hp eller Ck.. får man hp som veteran går man ikke vidre til Beste tispe/hanhundsklasse men får man derimot Ck i Veteran klasse så går man videre. Men i Junior og unghundsklasse er dette en bilett til å konkurere i vinner klasse om Cert og da er ingangsbilletten Cert eller Ck (som betyr Championat kvalitet) til beste hanhun/tispe klasse. Men stiller man i åpenklasse så er ingangsbilletten til Vinnerklassen rød sløyfe, men i åpen klassen plasserer man ikke,, når alle er ferdig bedømte av dommeren så kommer alle med hp fra junior og unghundsklassen inn og konkurrerer om certet.. he, he håper dere skjønner. Men litt inviklet dette;) Men ellers er jeg kjempe fornøyd med dagen i dag bare jeg stilte på et helt annet valpeshow i Tr.heim, men jeg må jo skryte litt for han ble Bir, Big og Bis 3 i dag :) og dette var Chaplins første gang. Jippi er kjempe stolt over whippettutten min.

Klem

Kristin og stå på alle dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var tydeligvis MANGE hundesonere der da - som ihvertfall ikke vi så (VicVic og jeg)........ :(

Men vi stilte hund i alle fall og gamlefar ble 3BHK han, og så satte jeg han i bilen og missa BIR/BIM veteran så da ble tispa beste veteran desverre (tror gamlekaren hadde slått henne) - Dramadyret fikk blått - men sånt skjer. Mer gledelig var det at datteren til gamlefar - som debuterte i de voksnes rekker bare 10 måneder gammel - fikk HP, CERT, 1BTK, BIR og endte til slutt som BIG4.

Selv om hun ikke er min så får jeg æren av å handle henne - og det er jo litt stas da når barnebarna gjør det så bra.

Gratulerer til dere andre for flotte resultater - jeg likte OES'en som vant BIG1 valp veldig godt jeg - men jeg synes nok at terv-valpen som ble nummer to hadde bedre bevegelser for dagen (og selvsagt er jeg litt partisk selv om jeg ikke har noen relasjon til valpen - men er lojal til rasen)

Ikke at jeg skjønner alle greiene som barnebarnet fikk men det hørtes kjempebra ut:)

Grattis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HP kan gis alle hunder. Ikke bare junior/unghund. (Hvis det ikke har kommet nye regler siste året?)

Jeg hadde en beardisdame tidligere, og hun var 11 år da hun ble stillt for første gang. Hun fikk HP.

Nei man kan få HP opp til to år (når man begynner å stille i Åpen klasse) og i veteran klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HP kan gis alle hunder. Ikke bare junior/unghund. (Hvis det ikke har kommet nye regler siste året?)

Jeg hadde en beardisdame tidligere, og hun var 11 år da hun ble stillt for første gang. Hun fikk HP.

jo da, junior, unghund og veteran får hp men i åpenklasse og champion klasse så får du ikke HP da får du CK i stedet. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...