Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater Sandefjord


Mirai

Recommended Posts

Ja, da var det over for første gang! Det var for min del en morgen fylt av nerver og kvalme, hehe.. Mona var som vanlig superhappy og glad for å se alle andre hunder, og jeg hadde jo et strev med å holde henne igjen. Vi fikk plass ved ringen på en benk, men fikk beskjed om at dommeren for vår gruppe satt fast på flyplassen, og at vi enten fikk dommerendring eller måtte vente. Jaja.. Det endte med at vi måtte gå sammen med de som skulle gå i ring tre, og vi gikk annenhver rase fra ring 1 og ring 3.

Da jeg begynte å løpe litt for å varme opp med Mona virket det som om hun koblet helt ut, hun ble passiv og rar og daff. Hun var ikke seg selv, kanskje hun kjente at jeg var nervøs? Det var meldt to hunder i vår klasse, Mona og en til. Da jeg entret ringen med forsiktig hund i hælene kom ikke den andre, og det gjorde meg lykkelig. Da slapp jeg at Mona skulle bare konsentrere seg om å følge med på den andre. Har jo fått attest på beinet hennes, så jeg ga den til skriveren og hun og dommeren så på den sammen, leeenge. Så kom han bort, var en veldig hyggelig danske, som holdt hodet til Mona fast i armene og koste med henne (sikkert for å sjekke om hun vrei seg unna), kjente på hele kroppen hennes og så på tenna. Mona var flink og stod helt stille. Sikkert en blanding av at jeg har trent på å ta på henne, og det at hun var nervøs og koblet ut.

Så løp vi et par runder, og jeg fikk høre etterpå at jeg løp litt sakte. Jaja, første gangen kan ikke alt være perfekt! Jeg sleit også litt med å stille henne opp, hun ville ikke stå, og jeg måtte stille henne opp fra andre siden enn den jeg har trent på (så nå skal det trenes fra "rett" side). Dommeren og de andre stod og snakket leeeeenge, før han kom med en blå sløyfe. Jaja, tenkte jeg. Sikkert. Han sa han ikke sendte henne videre pga. hvordan hun er bak, at hun var litt hengslete og rar bak, og trengte tid til å legge seg ut. Det var hvertfall noe i den duren, for jeg var alt for nervøs da jeg stod der til at jeg husker alt nå :D Hehe..

Her er kritikken:

10,5 mnd feminin tispe. Prima ører, øgon litt (?). Bra hals. Litt bløt rygg. Meget bra brøst for alder. Bra anlagt skulder. Muskelert bra høyre bakben. Ennå litt spinkel i venstre etter uhell (attest). Bra pelsfarge. Rører seg bra fram. Ennå noe ustabil bak. Prima temperament.

Jeg syns dette var en knall kritkk å få første gangen! Så selv om vi bare fikk blå er jeg veldig fornøyd, og jeg har lært masse av bare den ene turen i ringen, nå vet jeg hva jeg skal trene på! Det ble ingen bilder av meg i ringen ( :P ) for Anders visste ikke at jeg hadde kamera.

Ellers møtte vi flere kjentfolk. Ingen nevnt, ingen glemt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

serchaj.. vel, han tulla når vi kom med han andre hann hunden, men det så ikke ut som om dommeren brydde seg så veeeldig..

Krittiken;

13 måneder Elegant og velbygd hannhund, Prima hode, litt kort rygg, Prima hale, Bra vinkler, godt svikt, rører seg utrolig flott når han vil. Bra pels får alderen. Flotte fine farger. Prima temperamang.

Ble andre beste hannhund med CK.

Var egentlig fornøyd jeg;)

Guro ble BIR med valpen sin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble 2BHK og fikk HP og CK, Felix haltet i ringen, så er veldig fornøyd!

Noen som kan forklare nøyaktig hva HP er, har aldri skjønt det jeg, hehe, Vet det er hederspremie, men hvorfor får man det? :D

Pga at det er en fin unghund, eller at den fortjener å gå videre mot de eldre/bedre.

Det var påmeldt 5 borzoier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble 2BHK og fikk HP og CK, Felix haltet i ringen, så er veldig fornøyd!

Noen som kan forklare nøyaktig hva HP er, har aldri skjønt det jeg, hehe, Vet det er hederspremie, men hvorfor får man det? :P

HP gis til lovende Juniorer og Unghunder. :P

Gratulerer alle sammen. :P Kjempebra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P

Så supert Julie!! ingen dårlig debut det der! :D

Og bakparten hennes kan absolutt utvikle seg! Gå masse tur i ulendt terreng, så kommer den nok :P

OI!! Sinnsykt bra!! :P Hva slags rase har du? :P Så bare BIG bedømminga av gr. 1 og 9 (valp)jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HP kan gis alle hunder. Ikke bare junior/unghund. (Hvis det ikke har kommet nye regler siste året?)

Jeg hadde en beardisdame tidligere, og hun var 11 år da hun ble stillt for første gang. Hun fikk HP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst GRATULERER alle sammen :D banana :icon_fun:

Jeg og ei venninne var der og møtte noen "hundesonere" i Sandefjord.

Jeg pratet med Julie(med Mona), Line (med Felix), Lill (med Serchej) og Tine Therese (hun hadde med seg Nana, Simba var hjemme...), og så så jeg Guro og ei av de som eier papillon her inne.. .

Hihi, si ikke at det ikke er bilder av deg i ringen Julie, jeg var litt snik fotograf jeg :D

Håper det går bra at jeg var det da...

Tok en bunch med bilder av folk og dyr :D

Bildene legger jeg inn på en egen tråd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...