JulieJ Skrevet 7. April 2015 Rapporter Share Skrevet 7. April 2015 Heisann. Jeg har lest at flere av dere bruker skype for å overvåke hunden når den er alene hjemme og dette vil jeg gjerne også prøve. Jeg har hørt at man kan ringe fra mobilen til PCen (som står hjemme med hunden) og med de rette innstillingene vil PCen svare automatisk med videochat? etter å ha googlet meg ihjel så finner jeg ikke ut hvordan man får dette til? Alle nettsider sier at jeg skal gå inn på "callingfunksjonen" i verktøylinjen på Skype, men jeg har windows 8 og min skype ser heelt annerledes ut enn den gjør på hjelpesidene på nett . Vet noen av dere hvordan jeg gjør dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 7. April 2015 Rapporter Share Skrevet 7. April 2015 Jeg vet ikke med Skype, men man kan også bruke Ustream som livefeeder hele tiden. Da kan også andre du deler linken til gå inn og sjekke til hunden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosinbolle Skrevet 7. April 2015 Rapporter Share Skrevet 7. April 2015 Vi bruker en app som heter AtHome. Den streamer til mobilen bruker en gammel mobiltelefon som webcam, er veldig fornøyd med den. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulieJ Skrevet 7. April 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. April 2015 Tusen takk begge to! jeg hadde ingen gammel telefon for hånden så jeg prøvde meg på Ustream. Bruker du "Go Live"- funksjonen oppe til høyre da? og kjører det som broadcast? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 7. April 2015 Rapporter Share Skrevet 7. April 2015 Tusen takk begge to! jeg hadde ingen gammel telefon for hånden så jeg prøvde meg på Ustream. Bruker du "Go Live"- funksjonen oppe til høyre da? og kjører det som broadcast? Yeps Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulieJ Skrevet 7. April 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. April 2015 Vi bruker en app som heter AtHome. Den streamer til mobilen bruker en gammel mobiltelefon som webcam, er veldig fornøyd med den. Prøvde den nå, superlettvint! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orca Skrevet 8. April 2015 Rapporter Share Skrevet 8. April 2015 Jeg har dette: http://www.elkjop.no/product/data/ovrige-dataprodukter/JENSL1000CAM/jensen-securelink-1000-webkamera Kobler du til høytaler kan du også snakke til hunden. Jeg kjøpte det for å se om det hadde noe effekt i forbindelse med separasjonsangsttrening, så kanskje ikke vits å gå til anskaffelse av noe så dyrt dersom man bare vil se på hunden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 8. April 2015 Rapporter Share Skrevet 8. April 2015 Jeg har dette:http://www.elkjop.no/product/data/ovrige-dataprodukter/JENSL1000CAM/jensen-securelink-1000-webkamera Kobler du til høytaler kan du også snakke til hunden. Jeg kjøpte det for å se om det hadde noe effekt i forbindelse med separasjonsangsttrening, så kanskje ikke vits å gå til anskaffelse av noe så dyrt dersom man bare vil se på hunden. Det kan man helt gratis med diverse apper altså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orca Skrevet 9. April 2015 Rapporter Share Skrevet 9. April 2015 Det kan man helt gratis med diverse apper altså Seriøst Men man må likevel ha høytaler og kamera da. Da jeg var i butikken og kjøpte mitt fikk jeg høre at det jeg kjøpte var det eneste som kunne koble høytalere til som de hadde inne. De hadde noen billigere med høytaler i kameraet, men fikk inntrykk av at det var så dårlig lyd at jeg ikke tok sjansen. Men hvilke apper da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cattn Skrevet 9. April 2015 Rapporter Share Skrevet 9. April 2015 Jeg og brukte AtHome.. Da brukte jeg ipad til kamera og live streamet på tlf.. Sykt enkelt.. Den tok opp bilde og lyd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosinbolle Skrevet 9. April 2015 Rapporter Share Skrevet 9. April 2015 Man kan snakke til hunden via athome men det blir jo ikke allverden med lyd, da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 9. April 2015 Rapporter Share Skrevet 9. April 2015 Seriøst Men man må likevel ha høytaler og kamera da. Da jeg var i butikken og kjøpte mitt fikk jeg høre at det jeg kjøpte var det eneste som kunne koble høytalere til som de hadde inne. De hadde noen billigere med høytaler i kameraet, men fikk inntrykk av at det var så dårlig lyd at jeg ikke tok sjansen. Men hvilke apper da? Husker ikke akkurat nå, men jeg brukte nettbrettet hjemme og tlf der jeg var og hundene hørte meg mer enn godt nok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polfarer Skrevet 9. April 2015 Rapporter Share Skrevet 9. April 2015 Har brukt trackview noen få ganger der er det både lyd og bilde. Kan snakke til hunden og det er god lyd. Har hatt ett gammelt nettbrett stående. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulieJ Skrevet 9. April 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. April 2015 Man kan snakke til hunden via athome men det blir jo ikke allverden med lyd, da... jeg sliter litt med lyden på "athome". kan av og til høre hunden, av og til ikke. har på radio når hunden er alene hjemme så vet at det ikke bare skyldes at hun er stille Når lyden først fungerer så er den ganske god, men den fungerer bare i noen få sekunder. Har du opplevd det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosinbolle Skrevet 9. April 2015 Rapporter Share Skrevet 9. April 2015 jeg sliter litt med lyden på "athome". kan av og til høre hunden, av og til ikke. har på radio når hunden er alene hjemme så vet at det ikke bare skyldes at hun er stille Når lyden først fungerer så er den ganske god, men den fungerer bare i noen få sekunder. Har du opplevd det? Ja, når den driver og ber om oppdateringer har appen fungert dårlig, men ellers har den vært bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siljesen Skrevet 9. April 2015 Rapporter Share Skrevet 9. April 2015 Jeg bruker en app på telefonen min som heter Dogmonitor. Har den på macen hjemme og på telefonen, fungerer bra synes jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts