Gå til innhold
Hundesonen.no

Svensk vinnerutstilling 2015


Caroline
 Share

Recommended Posts

Istedenfor påskeutstilling i Leto satset vi alle kluter på "lilla Stockholm", som i år også var svensk vinner, ettersom de har nordisk i desember. Dessverre fikk vi dommerendring, så jeg hadde null forhåpninger ettersom jeg aldri hadde hørt om dommeren før. Det var 36 påmeldte, så det er jo rimelig mange fler enn man ser på normale utstillinger her til lands.

Jeg skulle egentlig reise med en annen sonis, men det kom noe i veien. Jeg tenkte egentlig bare å reise aleine, men med to hunder i samme klasse kunne det bli litt vrient, så jeg fikk med samboeren, og vi stappa bilen full med rubbel og bit av hunder og dro avgårde. Det tok vel litt tid før han skjønte at det faktisk innebar at han måtte inn i ringen med en hund, men med litt tilvenning av tanken skulle det ordne seg. Han er jo IPO-mann, og har aldri vist hund tidligere.

Vel framme fikk jeg kjøpt katalog, og som forventet var det en drøss juniortisper. Jeg tenkte som så at excellent fikk jeg være fornøyd med, for jeg fikk jo uansett et problem hvis alle tre fikk CK. Skulle aldri tenkt det, for lille Moira på 9 mnd. og 2 uker vant hele klassen hun, med CK og tittel og det hele! Jaja, så fant jeg en person jeg er FB-venn med som jeg vet har litt peiling. Hun takket ja til å stille henne dersom jeg fikk CK på de to andre (og i championklasse er det alltid en risk for det), så da var det klart.

Så kom championklassen da. Tonks og jeg gikk foran mannen og Tibra. Han fikk jo selvsagt utdelt den enkleste. Han fikk en fem-minutters på morgenen med do's og dont's, så han fikk stilt opp, jeg stilte Tonks foran dommeren, og så bytta vi så jeg stilte Tibra foran dommeren også. Funka som jeg hadde tenkt, og så bytta vi bare tilbake før vi skulle plasseres. Veldig stolt var mannen da han ble vist til førsteplassen, og jeg ble veldig fornøyd plassert som nr. 2.

Da var det bare å få servert Moira til ny handler (takk og lov at hun er tillitsfull), og inn i beste tispe. Så løp vi litt, og mannen ble igjen vist til førsteplassen og visste ikke helt hva som skjedde (ganske underholdende, dere skulle vært der :P ). Og jeg var superhappy da Tonks ble plassert nr. 2! Ikke nok med det, på tredje kom nemlig lille Moira! Hva er sjansen for det, liksom. 1-2-3 beste tispe (hattrick, som noen så fint kalte det), Cacib og tittel til Tibra, Cert og res.Cacib til Tonks og res.Cert til Moira (pluss tittel). Kunne ikke gått bedre om jeg hadde sendt inn bestilling. Trenger kanskje ikke si at tuten hjem gikk rimelig mye fortere enn turen bort. Ja, Tibra endte forøvrig som BIM. Helt greit faktisk, siden vi hadde så lang vei hjem, og jeg ble ikke sjokkert over å bli slått av akkurat den hannen.

Nå svever vi litt på rosa skyer, og i morgen er hundene ferdige med utstillingslivet for noen måneder (pelsen forsvinner straks), og blir heltids brukshunder til ny pels kommer :)

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :). Ikke "så verst" å dra med seg hat-trick liksom :).

Jeg vurderte å melde på der, jeg også, men jeg var litt usikker på dommeren mht svarte briarder, og det viste seg vel å holde stikk når jeg så resultatene i dag :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...