Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye luft i kickbike-dekkene?


Sprettballen
 Share

Recommended Posts

I går kjøpte jeg meg en kickbike, brukt. Hun jeg kjøpte den av sa jeg burde fylle mer luft i dekkene. Så jeg satte meg til med pumpa som fulgte med og pumpa i vei. Jeg skjønte ikke bæret av hvordan den fungerte, så etter å ha prestert å tømme det bakerste dekket for luft, fant jeg til slutt ut av hemmeligheten med denne pumpa. Men altså, nå aner jeg ikke hvor mye luft det skal være i dekket. Det står noen greier på selve dekket, men det skjønner jeg ingenting av.

Noen som kan forklare meg hvor mye luft det skal være i? Sånn type "klemme på dekket og kjenne når det er nok"? Skal dekket gi etter(flate seg litt ut) når jeg står på fotbrettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Er vel som sykkeldekk? Det har ikke noe for seg å ha de harde, tvertimot gir lavt trykk ( uten å punktere ) best grep og minst rullemotstand . Du bør kunne klemme tommelen inn i dekket og gjerne litt hardere bak enn foran, viktig med godt grep foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var innom to bensinstasjoner i går, Essoen hadde så stor ehm..dings på slangen at det var ikke sjans å få den mellom stengene for å komme til ventilen. Hurra for Statoil som hadde annen dings i enden, hehe. Det sto 40-65 PSI på dekket, så fylte 50, tenkte sånn midt på treet var safe, hehe. Så nå skal vi ut å rulle om et kvarters tid :D Pumpa har forresten avgått med døden. Den gikk i fra hverandre etter å ha vært i hendene på en svært frustrert og tidvis sint eier :P Jeg hater når ting ikke fungerer og jeg ikke får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...