Gå til innhold
Hundesonen.no

Vil ikke tisse


Stinicorn
 Share

Recommended Posts

Lurer på om noen her har erfaring med unghunder som plutselig ikke vil tisse lenger?

Jeg har en 10 måneder gammel tispe som alltid har vært nøye på hvor hun tisser, men de siste par ukene har hun gått fra å tisse på hver tur, ca 5 ganger daglig, til kun 2 ganger daglig. Hun virker frisk og rask ellers. Sitt normale seg.

Det begynte brått, tok bare et par-tre dager så var hun oppe i 17 timer mellom hver gang. Vi tok henne med til dyrlegen, som ikke kunne finne noe galt utfra urinprøven. Hunden har heller ikke hatt noen løpetid enda, tror dere dette kan ha noen sammenheng? Dyrlegen mente dette kunne være rett rundt hjørnet.

Lurer egentlig på om noen har noen råd, tips eller bare trøst. Vi har bare fortsatt å gå turer som vanlig og holdt oss til steder hun er kjent og føler seg trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tispe startet som det der når hun var rundt 8 mnd. 9 mnd gammel fikk hun sin første Løpetid. Etterhvert Har jeg skjønt at hun "sparer" på godlukten (tisset) til nye plasser. Så når hun nærmer seg løpetid endrer jeg tisseturrutiner. Da slipper jeg gå rundt med henne i tre timer kontra 20 min på nytt sted.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tispe startet som det der når hun var rundt 8 mnd. 9 mnd gammel fikk hun sin første Løpetid. Etterhvert Har jeg skjønt at hun "sparer" på godlukten (tisset) til nye plasser. Så når hun nærmer seg løpetid endrer jeg tisseturrutiner. Da slipper jeg gå rundt med henne i tre timer kontra 20 min på nytt sted.

Mulig dette kan funke her og, men tror løpetid må være enda nermere da. Frøkna her har aldri villet tisse nye steder, og nå har hun 3 steder hun bytter på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...