Gå til innhold
Hundesonen.no

Fibromyalgi


Sbtlita
 Share

Recommended Posts

Jeg sliter med fibro.

Værste plager, tja, å konstant ha vondt i kroppen er den største, men det blir man liksom litt "vant" til etter noen år.

Ellers er det den totale slitenheten som kommer etter at man har vært med på noe.

Søvnløshet/problemer med å sove om natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye betennelser og vondt i skulder/armer. Det kan være vondt å re opp senga eller holde ting over hodet osv. Så sliter jeg også med influensasymptomer når jeg er sliten. Føles ut som jeg begynner å bli syk. Og søvn.. i de verste periodene er jeg trøtt når jeg våkner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en skikkelig drittsykdom. Trøtt på morran, midt på dagen, men ikke på kvelden. Sliten hele døgnet. Vondt hele tiden. Uansett hva jeg gjør, er det vondt. Orker ikke gjøre noe, og ting hoper seg opp, og da orker jeg ihvertfall ikke. Hadde det ikke vært for at jeg kommer meg ut pga Koda, hadde jeg grodd fast i sofaen. Er det jeg gjorde før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepine og smerter i de store musklene. Heldigvis ble jeg kvitt mye av smertene ved å legge om kostholdet. Men har det jeg kaller "pysete" muskler, så ingenting skal til før småjævelen som bor i kroppen våkner og begynner å banke.

Enten så kan jeg sove døgnet rundt, eller så får jeg ikke sove. Vrir meg hele tiden og har en "kortdrøm" som jeg spinner om og om igjen hele natten. Våkner svett og sliten.

Typisk: en dag aktiv, en eller flere dager kaputt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at denne sykdommen treffer forskjellig! Enkelte dager kan jeg nesten ikke gjøre noe ting, andre dager kan jeg lempe ved og styre. Men da igjen er jeg helt slått ut i noen dager. Og noen ganger kan folk omtrent ikke ta på meg, eller klappe meg på skuldra. Og når folk skal være grei å massere meg må jeg si at de ikke kan for det gjør for vondt osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har hatt det noen år. En lærer å leve med det.

Kropps verken, definitivt. Den pulserende, brennende og rivende smerten i , av og til, alle ledd/muskler. Spesielt knær, albuer og skuldre er utsatt for dette. Den kan vandre rundt, starte i håndleddet, og vandre opp i skuldrene og nakken.

Jeg sliter veldig med å ha armene over hodet over tid, og bare det flette håret er et mareritt, fordi jeg får vondt i skuldra og armene.

Jeg veksler veldig mellom innsovnings vansker/rastløshet og ekstrem trøtthet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...