Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Vi har lenge planlagt å kjøre USA på tvers, og blir borte en måned i høst, sånn ca. september. Odin skal være hos mine foreldre, men Kovus faste hundepassere har av ulike årsaker ikke mulighet.

Er det noen som har lyst til å passe Kovu i 2-5 uker i høst?

Kovu er en 5 år gammel ridgeback hann. Snill som dagen er lang, med unntak av at han kan utagere på andre hannhunder. Han har godt språk, og har aldri vært i slosskamp. Inne er han rolig, snill og grei.

Vant til å være alene (kan finne på å "rydde litt" hvis han kjeder seg, men ødelegger ikke), grei i bil, buss, tog.

Han er en lavkapasitets-ridgeback, og trenger ikke nødvendigvis to timer tur hver dag. Normalt får han en times tur hver dag, med et par lengre turer i løpet av uka, men det gjør ikke noe forskjell om et par av turene bare er på en halvtime.

Vi kan godt betale litt. Bil og muligens hus kan medfølge etter avtale.

Bilder og litt mer info ligger på hjemmesiden i signaturen min.

Skrevet

Vi bor i Oslo. For så lang tid kan vi godt kjøre og levere et stykke, men er avhengig av å ha både passer og backup i samme landsdel ihvertfall. :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg har tidligere passet ei ridgeback tispe over lengre perioder :)

MEN.. Vi har hannhund selv,så da må vi evt møtes først og se at de går overens :)
Isåfall så er muligheten der :)
Vi bor i Hallingdal,og er dermed ikke langt borte fra @laikamor heller :) Bare en svipptur med toget ;)

Skrevet

Vi kan sikkert stille opp om det blir aktuelt. Må avklare med typen først isåfall. Vi har katt, han er vandt med hund, kan frese litt i begynnelsen, men er generelt veldig rolig rundt hunder. Om de ikke går overens er det null problem å ha dem avskilt :)

Er dog litt usikker hvordan dagene ser ut da. Begynner forhåpentligvis på skole til høsten. Om det er lange dager, så blir det fort lenge alene for han. Jeg har totalt 2-3timer reising i tillegg til den tiden jeg er på skolen. Det kommer også litt an på hvordan typen jobber. Jobber han vanlige dager blir det ikke mmer enn en arbeidsdag alene (selv om det er en del dt og). Men ofte er jo skolen lett å tilpasse, men det vet jeg jo ikke enda.

Skrevet

Jeg har tidligere passet ei ridgeback tispe over lengre perioder :)

MEN.. Vi har hannhund selv,så da må vi evt møtes først og se at de går overens :)

Isåfall så er muligheten der :)

Vi bor i Hallingdal,og er dermed ikke langt borte fra @laikamor heller :) Bare en svipptur med toget ;)

Hm, er dere hjemme i påska? Vi kjører nesten forbi 1. april og er i Hemsedal de påfølgende dagene, så kan evt svippe en tur rundt fjellet. :)

Skrevet

Hm, er dere hjemme i påska? Vi kjører nesten forbi 1. april og er i Hemsedal de påfølgende dagene, så kan evt svippe en tur rundt fjellet. :)

I påska har jeg ingen planer,og sambo har langhelg mener jeg, så det er bare å stoppe innom ^^

Vi har en engelsk bulldog hannhund på 8mnd som har uante mengder energi,og null sosiale antenner.. Han er et litt.. "work in progress" prosjekt.. Også en husky hannhund på snart 6år.. Han har veldig tydelig og fint språk ovenfor andre hunder,og starter aldri noe tull :)

Skrevet

Kovu kan finne på å si fra til andre hanner som ikke tar beskjed, men ellers funker det greit. Jeg sender en PM om kontaktinfo tenker jeg. :)

• 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...