Gå til innhold
Hundesonen.no

Blaze og Felix trenger pass i sommer


Tonje
 Share

Recommended Posts

Det kan hende at det blir Thailand-ferie på oss til sommeren, men jeg reiser ikke uten å vite at hundene har det veldig bra, så da forhører jeg meg litt her inne i god tid. Finner jeg ikke pass blir jeg hjemme, enkelt og greit :P

@Malamuten har vært min reddende engel de siste gangene jeg har trengt pass, men nå har hun jo to stk selv så jeg tror det blir i overkant med mine i tillegg. Hvis det ikke blir det, får du bare rope ut! :lol:

Vi reiser isåfall fredag 26.Juni og kommer hjem lørdag 11.Juli. De trenger ikke å være sammen, så hvis noen vil passe bare en er det fint også :)

Felix er en enkel sjel, men litt sær. Om han sitter i senga si og bjeffer så betyr det at det er på tide å ta kveld. Bre over teppet og det blir stille :rolleyes: Hvis han fryser eller på noen som helst måte er misfornøyd med tilværelsen så SER man det, lett!

Han kan bjeffe på andre hunder, men stort sett går han greit forbi så lenge han får litt rom imellom.

Blaze er også en enkel kar, men litt mer futt og fart enn Felix, derfor vil jeg at særlig han skal få være hos noen som er aktive med turer eller annet som han får være med på. Han har en del lyd, men det er som oftest i situasjoner hvor han blir gira (herjing med andre hunder feks), av og til på møtende hunder og bestandig når det ringer på døra :getlost: Han er grei og rolig inne, men liker å følge med på det som skjer og inspiserer gjerne mens du henger opp klesvasken eller lager frokost.

Han elsker å kose og bli klødd på og stiller seg gjerne opp på pc-tastaturet, men han slutter med en gang hvis han får beskjed om det.

Så, er det noen trønder-soniser som føler for å låne disse? :dog_running:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ganske sikkert at jeg kan passe en :) Så lenge han går fint med Maja - vi kan møtes for tur en dag?
Utifra beskrivelsene så tror jeg Felix passer best til vår hverdag.
De eneste planene jeg har for den tidsperioden er jobb og NKK Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt vanskelig og si enda hvordan lille har tenkt og utvikle seg, men om du fortsatt mangler pass når det nærmer seg litt mer så får vi se på det. Sikkert ikke noe problem og passe blaze ihvertfall, spesielt ikke om jeg flytter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ganske sikkert at jeg kan passe en :) Så lenge han går fint med Maja - vi kan møtes for tur en dag?

Utifra beskrivelsene så tror jeg Felix passer best til vår hverdag.

De eneste planene jeg har for den tidsperioden er jobb og NKK Trondheim.

Tur må vi få til :) (Ta det på PM?) Felix har en lei tendens til å bli vel opphengt i enkelte tisper, så det kan være greit å sjekke hvordan de funker sammen først :)

Det er jo litt vanskelig og si enda hvordan lille har tenkt og utvikle seg, men om du fortsatt mangler pass når det nærmer seg litt mer så får vi se på det. Sikkert ikke noe problem og passe blaze ihvertfall, spesielt ikke om jeg flytter. :)

Ja, ikke sant, derfor jeg tenker at jeg ikke vil mase på deg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kristiansund ikke er for langt unna, så kan jeg godt stille med pass :ahappy:

Nå husker jeg ikke hvor du bor(ser det ikke på telefon), men mener det var Trondheim? Isåfall drar jeg litt fram og tilbake innimellom, og fyren drar stort sett fram og tilbake hver helg. Så henting/levering løser seg lett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det krise, så får du si ifra :) en hund til eller fra i kaoset her gjør liksom ikke så mye :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg tørr ikke plassere Felix til noen med små barn (burde ha skrevet det), for hvis han får veldig vondt (dattera til ei venninne falt oppå han en gang han sov) kan han svare med glefsing. Men ellers takk for tilbudet :)

Om kristiansund ikke er for langt unna, så kan jeg godt stille med pass :ahappy:

Nå husker jeg ikke hvor du bor(ser det ikke på telefon), men mener det var Trondheim? Isåfall drar jeg litt fram og tilbake innimellom, og fyren drar stort sett fram og tilbake hver helg. Så henting/levering løser seg lett :P

Sonen altså, alltid hjelp å få her! :) Vi bor i Trondheim ja. Ser ut som det kan løse seg med Felix nå da, så da blir det evt bare Blaze. Som sagt så er det ikke 100% sikkert ennå, så jeg skal sifra når jeg vet helt sikkert. Vil møtes isåfall så vi får se hvordan hundene fungerer sammen, Blaze er stort sett grei, men han likte ikke lappe-Thorvald noe særlig faktisk :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørr ikke plassere Felix til noen med små barn (burde ha skrevet det), for hvis han får veldig vondt (dattera til ei venninne falt oppå han en gang han sov) kan han svare med glefsing. Men ellers takk for tilbudet :)

Sonen altså, alltid hjelp å få her! :) Vi bor i Trondheim ja. Ser ut som det kan løse seg med Felix nå da, så da blir det evt bare Blaze. Som sagt så er det ikke 100% sikkert ennå, så jeg skal sifra når jeg vet helt sikkert. Vil møtes isåfall så vi får se hvordan hundene fungerer sammen, Blaze er stort sett grei, men han likte ikke lappe-Thorvald noe særlig faktisk :P

mamma har stukket av med Milo på heltid, så sånn sett er det ganske trygt :lol:
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg kunne lett ha passet de, spesielt Felix! Har lyst å kjenne litt på en hverdag med whippet :wub: men vi flytter sørover typ ei uke før du reiser..

Det var synd da, men jeg tipper det finnes mange whippser sørover også som du kan låne :)

mamma har stukket av med Milo på heltid, så sånn sett er det ganske trygt :lol:

Du har blitt hundeløs? Da er det jo ikke så mye å stresse med :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har blitt hundeløs? Da er det jo ikke så mye å stresse med :)

Tja, egentlig ikke. Iallefall ikke helt. Men mamma er uføretrygdet og kjeder seg mye, så hun vil ha Milo for å ha noe å gjøre om dagene. :) Så jeg er "nesten-hundeløs-hundeeier" :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker sheltier :) og har passet sheltie tidligere. Så hvis du tror Blaze kan trives sammen med tre stk firbente damer er det bare å skrike ut :) Første uka er jeg på jobb, men kan ta han med (har hundegal sjef....) om han syns det er greit å ligge i bur noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker sheltier :) og har passet sheltie tidligere. Så hvis du tror Blaze kan trives sammen med tre stk firbente damer er det bare å skrike ut :) Første uka er jeg på jobb, men kan ta han med (har hundegal sjef....) om han syns det er greit å ligge i bur noen timer.

Blaze hadde nok stortrivdes med damene, men buret er jeg ikke like sikker på :P Han har ikke vært i et siden han var valp faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

En liten oppdatering: Vi har bestemt oss for å utsette Thailand-tur et par år, men vi skal uansett ei uke til svigers i Nord-Norge og ei uke til sydligere strøk, men datoene blir litt annerledes.

Vi reiser nordover en gang i løpet av helga 10-12 Juli og blir da borte i til sammen to uker. Det kan hende Blaze blir med oss nordover, men jeg har ikke helt bestemt meg ennå.

Svigers har to hunder selv, høns, gjess, påfugler og katter, så det kan bli litt stress :P

@ToneS Hvordan funker disse datoene for deg med tanke på å passe Felix? Hvis han og Maja går overens da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering: Vi har bestemt oss for å utsette Thailand-tur et par år, men vi skal uansett ei uke til svigers i Nord-Norge og ei uke til sydligere strøk, men datoene blir litt annerledes.

Vi reiser nordover en gang i løpet av helga 10-12 Juli og blir da borte i til sammen to uker. Det kan hende Blaze blir med oss nordover, men jeg har ikke helt bestemt meg ennå.

Svigers har to hunder selv, høns, gjess, påfugler og katter, så det kan bli litt stress :P

@ToneS Hvordan funker disse datoene for deg med tanke på å passe Felix? Hvis han og Maja går overens da.

Litt usikkert, jeg har ferie selv begynnende uke 30 (20 juli) - men jeg har ingen planer så langt. Evnt. "bare" hytta og da er han velkommen til å bli med, hvis han liker/takler å kjøre bil (3 timer)?

Vi kan forresten bli med på tur snart tror jeg. Sender deg en melding i helga, da bør jeg ha funnet ut om hun fremdeles "lukter godt" :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Felix trenger fremdeles pass, ei uke fra 3.juli. Jeg kan ha han hos mamma, men hun går ikke veldig mye tur så jeg håper å finne en annen løsning.

Blaze bør også ha en reserveløsning i to uker fra 3.Juli, i tilfelle det ikke passer for hundepassern hans allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...