Gå til innhold
Hundesonen.no

Din hund og uvær


MarieR

Recommended Posts

Hei

Morsommt tema! HeHe hunden min sanser hva slags vær det er og da gidder hun ikke å flytte seg unna dyna :D Hvis det regner er det verst! Da kan de hende at jeg bokstavelig talt må bære henne ned trappen og ut sånn at hun for tisset! Det er ikke sjeldent at hun ligger til klokken 2 på ettermiddagen uten å ha vert på do! og da løper hun forran trappen tisser og løper in igjen og under dyna! Det er et ganske morsommt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på Sørlandet har det ikke blåst så mye, utenom på natten, så det har ikke vi merket så mye til. Derimot ligger det nærmere 70 cm. snø utenfor døren, så hundene drukner jo nærmest i den store snøhaugen vi kaller hagen. Men de synes det er kult,da - hopper rundt som kaniner i snøen. Jeg synes ikke det er fullt så kult å stå og plukke snøballer i en halvtime etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ike trives ute i stort sett all slags vær, har hendt kun en gang at han snudde å ville inn,og da var det skikkelig plaskregn. Så merka jeg igår at han syntes det var litt rart/ekkelt med så mye vind :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zander og Kita bryr seg ikke noe spesielt om om det er stygt vær ute, de vil ut uansett vanligvis,men ser jo på Zander at han foretrekker fint vær da, men han bryr seg ikke så mye om stygt vær da :D Mens Pia hater stygt vær og regn, men hun blir nå med ut da hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toya elsker ågå på tur i snøen...

hu elsker å hoppe i brøytekantene, og jage snøfnugg... :D

når hu får lov da vel og merke :P

men går greit...

regn liker hu egentlig ikke så veldig godt... da vil hu helst bare gjøre sitt fornødige og en kort tur (gjerne med innslag av sølepytter som hu kan bade i) da har toya hatt fin tur ( i hennes verden, ikke mammas verden...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som det er nå med snø og sånt her, så er det så vidt han rekker over med hodet :P Det har snødd i et sett i fire-fem dager nå, så det er ganske mye snø! Hvis vi setter hav ut bak, r det ikke sikkert han går på do fordi det er så mye snø, men er vi på tur og det er mye snø så hopper'n rundt og logrer! :P

Han blir med ut i alt slags vr, og han elsker turene i all slags vær, men hvis han settes ut bak, er det ikke sikkert at han går på do :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor litt skånsomt til i forhold til vær - bor på Østlandet og vet ikke hvordan hun hadde vært på Røst (der hadde vel lille pingle blåst på sjøen for lenge siden).. Men hun er alltid klar for tur og logrer uhemma bare jeg sier ordet tur - uansett vær og føreforhold. Så da er det bare å bite tenna sammen, kle seg godt og gå ut i styggværet selv om jeg selv helst ville ligge på sofan og varme meg under ullpleddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke Mona bryr seg, hun er ute og løper og leker med snøen selv om det snør sidelengs. Men, hun er lettere å få inn nå enn da været er greit :D Sikkert ikke såå digg å være ute, men hun er jo inne såpass mye hver dag at det er sikkert en befrielse å komme ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kara vil ikke ut hvis det er kaldt, snør eller når det regner. Da går hun unna når vi prøver å få på henne båndet. Hun trives ikke ute hvis det er - grader ute. Da hadde det holdt med en kort, kort tur ut døra for å gjøre sitt fornødne. Hun liker absolutt ikke norsk høst og vinter! :P

Pondus derimot koser seg uansett vær. Jo dårligere vær desto mer moro er det å være ute :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som været er nå -18 og kraftig vind liker de ikke seg ute..Det blir bare en meget liten tissetur hvor begge to LØPER ut for og gjøre akkurat det nødvendige for så og løpe inn igjenn for og ligge vesiden av peisen..

sånn ellers hvist det bare er kaldt uten vind trives de begge to ute.. Og Budd ELSKER nysnø og klarer ikke la være å få helt tulltak :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor litt skånsomt til i forhold til vær - bor på Østlandet og vet ikke hvordan hun hadde vært på Røst (der hadde vel lille pingle blåst på sjøen for lenge siden).. Men hun er alltid klar for tur og logrer uhemma bare jeg sier ordet tur - uansett vær og føreforhold. Så da er det bare å bite tenna sammen, kle seg godt og gå ut i styggværet selv om jeg selv helst ville ligge på sofan og varme meg under ullpleddet.

Det ern hundeeieren sin det! :D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...