Gå til innhold
Hundesonen.no

Din hund og uvær

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

Har vært mye dårlig vær rundt om nå, så hvordan reagerer din hund på vind, regn og tett snø? :D

Ask går sidelengs om det blåser, Men han liker og gå i både regn og snø. han prøver og fange snøfnuggene :D

Skrevet

Hei

Morsommt tema! HeHe hunden min sanser hva slags vær det er og da gidder hun ikke å flytte seg unna dyna :D Hvis det regner er det verst! Da kan de hende at jeg bokstavelig talt må bære henne ned trappen og ut sånn at hun for tisset! Det er ikke sjeldent at hun ligger til klokken 2 på ettermiddagen uten å ha vert på do! og da løper hun forran trappen tisser og løper in igjen og under dyna! Det er et ganske morsommt syn.

Skrevet

Hera bryr seg ikke i det hele tatt. Om det så er storm og iskaldt og hun fryser til is i pelsen og rundt kjeften, traver hun fornøyd avsted med ørene flagrende.Regner det, bryr hun seg ikke, ingenting stopper henne. Så jeg må desverre ut UANSETT vær! <_<

Skrevet

Her på Sørlandet har det ikke blåst så mye, utenom på natten, så det har ikke vi merket så mye til. Derimot ligger det nærmere 70 cm. snø utenfor døren, så hundene drukner jo nærmest i den store snøhaugen vi kaller hagen. Men de synes det er kult,da - hopper rundt som kaniner i snøen. Jeg synes ikke det er fullt så kult å stå og plukke snøballer i en halvtime etterpå...

Skrevet

Nei, hun er ikke så glad i det gitt. Kommer litt an på og da. Hun er ikke den som ikke vil ut for det heller. Men trenger ikke være ute så lenge når det er drittvær da :D

Skrevet

Diego elsker kaldt vær. Så han må jeg ut med uansett.

Cody er jeg ikke så sikker, virker som han blir fort kald.

Skrevet

Nja både og, har ikke merkt så stor forskjell på han nei, men vises at han ikke liker det så innmari godt.

Skrevet

Ike trives ute i stort sett all slags vær, har hendt kun en gang at han snudde å ville inn,og da var det skikkelig plaskregn. Så merka jeg igår at han syntes det var litt rart/ekkelt med så mye vind :D

Skrevet

Zander og Kita bryr seg ikke noe spesielt om om det er stygt vær ute, de vil ut uansett vanligvis,men ser jo på Zander at han foretrekker fint vær da, men han bryr seg ikke så mye om stygt vær da :D Mens Pia hater stygt vær og regn, men hun blir nå med ut da hehe :P

Skrevet

toya elsker ågå på tur i snøen...

hu elsker å hoppe i brøytekantene, og jage snøfnugg... :D

når hu får lov da vel og merke :P

men går greit...

regn liker hu egentlig ikke så veldig godt... da vil hu helst bare gjøre sitt fornødige og en kort tur (gjerne med innslag av sølepytter som hu kan bade i) da har toya hatt fin tur ( i hennes verden, ikke mammas verden...)

Skrevet

Sånn som det er nå med snø og sånt her, så er det så vidt han rekker over med hodet :P Det har snødd i et sett i fire-fem dager nå, så det er ganske mye snø! Hvis vi setter hav ut bak, r det ikke sikkert han går på do fordi det er så mye snø, men er vi på tur og det er mye snø så hopper'n rundt og logrer! :P

Han blir med ut i alt slags vr, og han elsker turene i all slags vær, men hvis han settes ut bak, er det ikke sikkert at han går på do :D

Skrevet

Vi bor litt skånsomt til i forhold til vær - bor på Østlandet og vet ikke hvordan hun hadde vært på Røst (der hadde vel lille pingle blåst på sjøen for lenge siden).. Men hun er alltid klar for tur og logrer uhemma bare jeg sier ordet tur - uansett vær og føreforhold. Så da er det bare å bite tenna sammen, kle seg godt og gå ut i styggværet selv om jeg selv helst ville ligge på sofan og varme meg under ullpleddet.

Skrevet

Jeg tror ikke Mona bryr seg, hun er ute og løper og leker med snøen selv om det snør sidelengs. Men, hun er lettere å få inn nå enn da været er greit :D Sikkert ikke såå digg å være ute, men hun er jo inne såpass mye hver dag at det er sikkert en befrielse å komme ut.

Skrevet

Når det er veldig kaldt og vind slik som nå så liker ikke Ero å være ute noe særlig, han er snar å legge seg forran ovnen når vi kommer inn. Alt annet vær bryr han seg fint lite om.

Skrevet

Kali liker seg ute i all slags vær, men hun skal IKKE trø i sølepytter uansett hvor våt hun er :D

He-he.. kanskje like greit. Cirka skal uti alle sølepytter som finnes..

Skrevet

Kara vil ikke ut hvis det er kaldt, snør eller når det regner. Da går hun unna når vi prøver å få på henne båndet. Hun trives ikke ute hvis det er - grader ute. Da hadde det holdt med en kort, kort tur ut døra for å gjøre sitt fornødne. Hun liker absolutt ikke norsk høst og vinter! :P

Pondus derimot koser seg uansett vær. Jo dårligere vær desto mer moro er det å være ute :D

Skrevet

Slik som været er nå -18 og kraftig vind liker de ikke seg ute..Det blir bare en meget liten tissetur hvor begge to LØPER ut for og gjøre akkurat det nødvendige for så og løpe inn igjenn for og ligge vesiden av peisen..

sånn ellers hvist det bare er kaldt uten vind trives de begge to ute.. Og Budd ELSKER nysnø og klarer ikke la være å få helt tulltak :D

Skrevet

Vi bor litt skånsomt til i forhold til vær - bor på Østlandet og vet ikke hvordan hun hadde vært på Røst (der hadde vel lille pingle blåst på sjøen for lenge siden).. Men hun er alltid klar for tur og logrer uhemma bare jeg sier ordet tur - uansett vær og føreforhold. Så da er det bare å bite tenna sammen, kle seg godt og gå ut i styggværet selv om jeg selv helst ville ligge på sofan og varme meg under ullpleddet.

Det ern hundeeieren sin det! :D:P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...