Gå til innhold
Hundesonen.no

Ekte mannfolk skyter ulv


xxx12345
 Share

Recommended Posts

 

White trash, hvitt søppel, er nedsettende begrep om hvite innbyggere av søsrstatene i usa av lavere sosioøkonomiske klasser med tvilsom adferd og moral. Redneck/hillbilly indikerer mer at de er fattige, men ikke nødvendigvis at de oppfører seg søpplete.

Bygdetulling indikerer stort sett at det er noe "galt" med personen psykisk, evt at de har veldig eksentrisk adferd og oppfører seg på en måte folk flest ikke syns noe om.

 

Jeg er fullstendig klar over det.

Men jeg synes allikevel at bydetulling overhodet ikke er det samme som "white trash".

jeg synes bygdetulling er mer som en hillbilly/redneck som jo i det minste opprinnelig refererte til folk som bor "på landet". Vet begge begrepene egentlig er nedsettende, men jeg får opp litt ulike bilder på hillbillies og rednecks.

Så sånn bortsett fra at både white trash og han dusten i denne artikkelen kan være "søppelfolk" (alle som blir kalt "white trash" er jo ikke det). Så har han vel langt mer til felles bøndene fra USA's nordvestre stater som også hater ulvens tilbakekomst i sine områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.amazon.com/White-Trash-Etiquette-Definitive-Upscale/dp/0767922077

Jeg er fra samme området som han her. Jeg kjøpte denne boka her jeg, kanskje jeg burde sende han en anbefaling?

Den tar for seg en rekke viktige temaer og spørsmål, f.eks: "How can I get my 14-year old cousin unpregnant?"

Edit: Hva skjer med ting, a? Linken ble mongo og plassert et helt annet sted, jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

  

Jeg er fullstendig klar over det.

Men jeg synes allikevel at bydetulling overhodet ikke er det samme som "white trash".

jeg synes bygdetulling er mer som en hillbilly/redneck som jo i det minste opprinnelig refererte til folk som bor "på landet". Vet begge begrepene egentlig er nedsettende, men jeg får opp litt ulike bilder på hillbillies og rednecks.

Så sånn bortsett fra at både white trash og han dusten i denne artikkelen kan være "søppelfolk" (alle som blir kalt "white trash" er jo ikke det). Så har han vel langt mer til felles bøndene fra USA's nordvestre stater som også hater ulvens tilbakekomst i sine områder.

 

Søppelfolk likte jeg som betegnelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig litt interessant å se at det viktigste her er å finne ut hva man skal kalle slike idioter, i stedet for å diskutere saken.

I 5 timer lå ulven skadeskutt før den ble avlivet...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/miljoevern/tiltalte-jublet-for-ulvefelling-ble-saa-glad-at-jeg-hoppet/a/23407235/

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig litt interessant å se at det viktigste her er å finne ut hva man skal kalle slike idioter, i stedet for å diskutere saken.

I 5 timer lå ulven skadeskutt før den ble avlivet...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/miljoevern/tiltalte-jublet-for-ulvefelling-ble-saa-glad-at-jeg-hoppet/a/23407235/

Det der gjør meg rasende! !

Han ANTE altså ikke hva han hadde skutt og sjekket 5 timer senere! Da er det samme hva han skøyt , sånne folk bør ikke ha våpen! Du sjekker at dyret er dødt! Det der er så langt over grensa mi at jeg blir voldelig kjenner jeg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det der gjør meg rasende! !

Han ANTE altså ikke hva han hadde skutt og sjekket 5 timer senere! Da er det samme hva han skøyt , sånne folk bør ikke ha våpen! Du sjekker at dyret er dødt! Det der er så langt over grensa mi at jeg blir voldelig kjenner jeg.

Ja, jeg kjenner også at jeg blir voldelig når jeg hører om sånt. For en himla tosk... Han bør vel fratas alt som heter våpen for livstid.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en må skyte ulv for å være mannfolk. Hva annet kan de skyte?

Tar ikke hensyn til hverken lover eller miljøet, rene Texas, minner om John Wayne. VERY rough. And takes no shit from an indian. Pang!

Bill. mrk

Send hjortekjøtt, indrefilé, og rygg. Og reinsdyrkarbonader.

Og trist at ulvetispa i Oslomarka ble tatt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ble så provosert av fyren at jeg ikke greide å lese ferdig. For en søppelholdning på fyren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor sint og frustrert akkurat dette tilfellet gjør meg, med den totalt uvettige jakta på "rev"/ulv, så syns jeg fortsatt det er noe dobbeltmoralsk det som foregår.

Fordi, når myndighetene går ut og godkjenner jakt lovlig på ulv, er det gjerne streifulv, som er nettopp streifer for å kunne spre/blande genene sine. Egentlig, for bestanden sin del er ikke dette den værste ulvejakta som har blitt gjort. Det tilfelle er fortsatt den tragiske saken hvor en finsk/russisk ulv ble skutt i Norge.

http://www.wwf.no/?43205/Genetisk-viktig-ulv-ble-skutt-i-Norge

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/ulv/genetisk-viktig-ulv-skutt/a/23239491/

Selvsagt er det bra at denne fyren og miljøet han omgav seg med blir stilt for retten, men det er liksom ikke nok, når fellingstillatelsene blir gitt ut med en alt for raus hånd.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så søøøt han er! Tror jeg kan skimte noen tegninger der, ja
    • Syns jeg begynner å se antydninger til at han har arvet pappan sin farge 😍 Flere som ser det? 
    • Nei, jeg begrenser ikke pga. vaksinasjon. De hunder vi omgås er generelt både vaksinerte og friske, og det er de mine får hilse på i den perioden fordi jeg vil at de skal ha trygge, fine hundemøter. Tilfeldige andre hunder for de øve på å ikke bry seg med. Smitte i miljø tenker jeg lite på, da vi bor avsides og ikke bruker hundeparker ol. Valpekurs liker jeg vente med en måned eller to, slik at de er gamle nok til å trene gode økter og holde ut et helt kurs  
    • Sosialiseringsvinduet er frem til 12 uker sies det, selv om dette ikke stemmer helt så er det fortsatt veldig viktig å utsette valpen for det hen skal senere også, men i kontrollerte former. Både å fysisk møte andre trygge hunder for å utvikle språk og lære grenser, samt lære at man ikke skal hilse på alle hunder man møter på er viktig. Mange valper vaksineres før levering også, det har hvertfall de jeg har hatt vært selv om praksisen varierer litt. 
    • Vi har brukt Dog Breeding Science i Australia for å teste for ILM (Intestinal lipid malabsorption). Betalte rundt 400 kr og sendte spyttprøve.  De har utviklet en test for kelpier på denne sykdommen. Finnes visst og noen i Tyskland som har tatt utgangspunkt i testen som ble utviklet i Australia eller noe slikt, men vi brukte den i Australia da oppdretter tipset om den.  Fikk e-post om at hvis vi ønsket å teste noe mer så kunne de bruke prøvene til å teste i en kort periode. Ble litt nysgjerrig på fargetesting ettersom jeg håper han har arvet faren sin shaded/ghost tan farge. Men jeg vet ikke hvor mye svaret hadde gitt meg, jeg kan og bare vente å se hva han blir. Foreløpig tydelige antygdninger til at han vil bli shaded/ghost tan 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...