Gå til innhold
Hundesonen.no

Arbeidssele


Recommended Posts

Hetz seler er jo ikke brukanes til noe annet enn ipo. De er store og ikke veldig behagelige til tur og de er ikke laget for å trekke i. Hvilken sele som er best kommer an på hva du skal bruke den til. Finnes mange gode og sterke nylonseler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hetz seler er jo ikke brukanes til noe annet enn ipo. De er store og ikke veldig behagelige til tur og de er ikke laget for å trekke i. Hvilken sele som er best kommer an på hva du skal bruke den til. Finnes mange gode og sterke nylonseler.

Min hetz-sele virker veldig behagelig å ha på i alle fall, så det tror jeg ikke er noen hindring. Jeg bruker den kun til C-arbeid, men har inntrykk av at de bikkjene som har brukt den synes den er behagelig å ha på.

Vil tro at det kanskje er noe sånt TS ser etter? Er dog usikker på om de er store nok til en dogo.

Zero DC-selen er rimelig solid, har du sett på den? Det svake punktet er kanskje plastspennene. Går du for en tradisjonell hetz-sele i lær så er det i alle fall solide fester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen, og ikke minst linker, Tuvane :) Fint å høre at hetz-sele ligger godt på DC, Pringlen. Da tror jeg at jeg går for å prøve en hetz-sele i butikk, så jeg kan se om den passer bra :) Tenkte sele til IPO, og syns nettopp det er plastspennene som ser litt svake ut på de nylonselene jeg har sett på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen, og ikke minst linker, Tuvane :) Fint å høre at hetz-sele ligger godt på DC, Pringlen. Da tror jeg at jeg går for å prøve en hetz-sele i butikk, så jeg kan se om den passer bra :) Tenkte sele til IPO, og syns nettopp det er plastspennene som ser litt svake ut på de nylonselene jeg har sett på...

Til IPO ville jeg sett på Kenjan eller lignende :)

Min hetz-sele virker veldig behagelig å ha på i alle fall, så det tror jeg ikke er noen hindring. Jeg bruker den kun til C-arbeid, men har inntrykk av at de bikkjene som har brukt den synes den er behagelig å ha på.

Vil tro at det kanskje er noe sånt TS ser etter? Er dog usikker på om de er store nok til en dogo.

Zero DC-selen er rimelig solid, har du sett på den? Det svake punktet er kanskje plastspennene. Går du for en tradisjonell hetz-sele i lær så er det i alle fall solide fester.

Ja, ok, det blir litt annet, jeg har bare sett sånne store med plater i brystet. Men uansett så spørs det hva TS mener med arbeidssele, en hets sele er jo ikke egnet til arbeid utover ipo da den ikke er til å trekke i.

Ville sjekket minipina eller lignende som syr seler til bullehunder. FIne og solide seler til alle typer bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen, og ikke minst linker, Tuvane :) Fint å høre at hetz-sele ligger godt på DC, Pringlen. Da tror jeg at jeg går for å prøve en hetz-sele i butikk, så jeg kan se om den passer bra :) Tenkte sele til IPO, og syns nettopp det er plastspennene som ser litt svake ut på de nylonselene jeg har sett på...

Jeg har en gammel, gammel hetz-sele i lær, og den er meget godt brukt (av andre enn meg), men veldig solid. Gode justeringsmuligheter og den sitter godt. Kunne helt fint brukt den som tursele, men jeg har andre alternativer som jeg foretrekker og som er litt mer værbestandige og som ikke trenger stell på samme måte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke god på hva utstyr heter, dessverre ;) Jeg ble anbefalt en "arbeidssele" ift RIK-kurs, og trodde da selen het arbeidssele. At en veldig enkel sele het arbeidssele, rett og slett.... :icon_redface:

Har ikke tenkt å bruke selen for trekk, kun spor og C-arbeid. Og da opptatt av at den sitter godt, er solid og ikke hemmer hunden/gnager.

Takk for tips om Minipina, Malamuten - har tenkt på den ift staffen, men i grunn i vært inne på tanken ift Dogoen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...