Gå til innhold
Hundesonen.no

Alternativer til ruffwear front range sele


Recommended Posts

Noen som har denne? Synes den ser fin og behagelig ut, men går den veldig tett under albuene? Erfaringer?

http://www.ruffwear.com/Front-Range-Harness?sc=2&category=1131

Jeg har! Den sitter fint på snuppa mi, og med god klaring til albuene. Kom i butikk like før jeg sluttet i dyrebutikken men satt bra på mange av hundene jeg prøvde den på da også. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den sitter høyt foran, også på de to-tre hundene jeg har sett "real life" med den (bla en dalmis-blanding). Bak albuene er den fin.

Det har ikke jeg opplevd, hverken på min egen eller andres. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke jeg opplevd, hverken på min egen eller andres. :)

Den sitter høyt på alle bildene på ruffwear linken i alle fall. Den sitter oppe ved halsen, som et halsbånd. Men så spørs det om man syns det er for høyt eller ei da. Som en tursele (som en erstatning for halsbånd) er det jo helt greit, men ikke som trekksele. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal brukes som vanlig gåsele ja, helt klart. Men om den ligger for høyt oppe i halsen er det dumt det og, siden han jo ikke alltid går superpent (men da vil det kanskje bli for ubehagelig å dra da :P)

Jeg synes ikke det ser ut som den sitter så høyt oppe, men helt klart høyere enn f.eks rogz som jeg bruker nå. Likevel er vel dette justerbart, så det er ikke nødvendig å ha den så høyt oppe? Eller vil selen da havne på skuldrene kanskje...

Uansett, det jeg synes ser "dårlig" ut med den er ikke fronten, men at den er så veldig kort. Slutter jo omtrent mellom skulderbladene ser det ut til.

Må iallefall se om jeg får prøvd den på noe sted. Rogz-sela begynner å bli litt frynsete etter mye bruk, er fornøyd med den, men hadde og vært fint med noe som var litt mer polstret på brystet.

Synes rogz har så fine farger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne! Superfornøyd, og den sitter hvertfall ikke for høyt på min hund :-) Han kan dra og aldri opplevd at han synes den er ubehagelig i den settingen (vi bruker det som en tur-sele, for det er ikke en dra-sele.)

Vi selger den også i dyrebutikken jeg jobber i, og har sittet som et skudd på alle jeg har hjulpet til nå. Så den er fin regulerbar og lang nok bak albuene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på Hundehjørnet i Oslo. Liten og lokal dyrebutikk, som ikke er kjede ;-)

Ah ok, litt langt unna :-) Sjekket såvidt på buddy hva slags seler de hadde der, men veldig lite utvalg. Ser ikke ut som xxl fører heller, de hadde ruffwear før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lyst på denne til begge mine, tok sjansen og kjøpte... Men måtte bytte begge to, de satt forferdelig dessverre. For nærme albuen ja, men det verste var halsen (spes. på Linus, litt bedre på Bilbo). Uansett hvordan jeg tilpasset gikk den fryktelig høyt opp i halsen (og bare prøv å klemme med håndflaten på halsen selv, det skal innmari lite til før det blir ubehagelig). Prøvde også å dra forsiktig i det festet som var foran, og da skled hele selen rundt, så da droppet jeg det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Prøvde selen for en stund siden, og synes ikke den satt superbra, iallefall ikke til den prisen. Skulle hatt den litt lenger bak albuene, også synes jeg den gikk for langt opp i halsen. Det kan man jo og se på dette bildet egentlig. http://www.ruffwear.com/site/product_images_v6/3050_FrontRangeHarness_Lifestyle04_Zoom.jpg

Men jeg har lyst på en slik type sele. .. liker at de er litt lange bakover, noe verken denne eller den fra hurtta er. Det er rent utseendemessig da, synes at korte seler ser så rart ut. Finnes det flere alternativer? Liker ikke så godt utseendet på zero dc. Liker det tøffe preget ruffwear har :)

Det jeg vil ha er en sele med litt bredde, og type plate foran som ruffwear.Men med rogz sin H - sele sine proporsjoner. Digger den selen, den hadde vært helt perfekt med litt bredere reimer, spesielt mellom forbeina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, rukka-selen liker jeg også godt.

 

Kunne også tenkt meg å sett litt mer på Hurtta Outdoor Active-selen: http://www.dogshop.dk/shop/hurtta-sele-204c1.html

Synes den ligner på Ruffwear sin, men virker litt lavere foran?

Ja den liker jeg og, men ser ganske kort ut, tenker at den kanskje og går under albuene? Skal se om noen butikker her har den så jeg får prøvd. Rukka har jeg ikke sett noe sted, men der er det vel egentlig bare å finne riktig størrelse, så skal den passe.

Sent fra min SM-T525 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den tror jeg aldri jeg hadde klart å stole på, festegreiene er jo som store strips :P

Sent fra min SM-T525 via Tapatalk

Nå har jeg ikke brukt den selen mye, og ikke på stor hund. Men festedingsene virker veldig solide i materiale og utførelse. Ville helt klart stolt mye mer på dem enn vanlige plastklips (som forøvrig er uaktuelt på hygenen, som det er litt krise om kommer seg løs :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den liker jeg og, men ser ganske kort ut, tenker at den kanskje og går under albuene? Skal se om noen butikker her har den så jeg får prøvd. Rukka har jeg ikke sett noe sted, men der er det vel egentlig bare å finne riktig størrelse, så skal den passe.

Sent fra min SM-T525 via Tapatalk

Tropehagen har Rukka ihvertfall. Si fra om du finner den Hurtta Outdoor i noen butikk, har også lyst til å prøve. :)

Jeg har active selen fra hurtta og er veldig fornøyd med den. Synes det er så fint at den er så bred foran.

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

Hvordan er den rundt albuene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...