Gå til innhold
Hundesonen.no

Sele med god plass bak albuen


Polfarer
 Share

Recommended Posts

Sliter med å finne en sele som ikke ligger og gnager bak albuen på lille pelsballen. I tillegg vokser han ekstremt fort så burde være justerbart i både hals og rundt brystet. Har fra før en H-sele som passer, men bryststykket som går mellom beina er for kort så selv om selen kan justeres masse ligger den og gnager. Også har vi en replika av Julius selen, men han er på vei til å vokse ut av den så snart er den for liten i halsen så den også blir dratt frem og gnager. Hvilke seler har dere med store hårete hunder? Siden han bare er 4 måneder gammel har han en god del han skal vokse, men om jeg må kjøpe en eller to seler før han er ferdig gjør ikke det så mye. Finner nok noen andre som kan passe dem etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaringer med butikkseler, annet enn at jeg har prøvd en haug av dem, men finn en som er justerbar i bryststykket? Evt kjøp en veldig billig sele og bytt den ut med en annen veldig billig sele til han er utvokst. :)

Bruker brystsele/sykkelsele på min, da den passer ham godt og når han får raptus er det kjekt å ha et "håndtak". Men uten store justeringsmuligheter, blir de fort for små, så er vel på tredje selen nå, 5 mnd gammel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landseere er et mareritt å kjøpe sele til... Eg har prøvd og feilet utallige ganger. Min løsning: trixi regulerbar sele de første mnd, laika nomesele frem til de legger seg ut og spesial laget sele ved 2-3 års alderen. Beste tips er nok å se etter en sele som er designet til en stor mynde (pga den dype brystkassen). Selv så har eg fått laget egne seler til mine to i Tyskland, perfekt for tur og vanntrening :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landseere er et mareritt å kjøpe sele til... Eg har prøvd og feilet utallige ganger. Min løsning: trixi regulerbar sele de første mnd, laika nomesele frem til de legger seg ut og spesial laget sele ved 2-3 års alderen. Beste tips er nok å se etter en sele som er designet til en stor mynde (pga den dype brystkassen). Selv så har eg fått laget egne seler til mine to i Tyskland, perfekt for tur og vanntrening :)

Har du link til eller bilde av selen fra Tyskland?

Han må nok få noe spesialsydd etterhvert.

Minipina har vel pause ut året ihvertfall mener jeg å ha sett... Uheldigvis for oss da vi akkurat skulle bestille en sele til Vigdis :P Fikk låne en av hennes gamle da, men den var hakket for trang rundt halsen :(

Fant ut det jeg også :/

Har noen prøvd manmat sine seler? Den korte H-selen så ut til å være lang i både ryggen og brystet. Eneste minuset er at ikke nakken er regulerbar, men prisen var fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Rukka-selen. Den er dog ganske dyr i innkjøp om du skal kjøpe i Norge. Vet ikke om de har store nok, men synes også denne selen fra Høøks var grei, dog litt usikker på kvaliteten, da den jo skal holde til en stor hund, men går fint på min schäfer hvert fall! Link: http://www.hooks.no/produktsida/y-sele-showmasterr/40637/40819/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Rukka-selen. Den er dog ganske dyr i innkjøp om du skal kjøpe i Norge. Vet ikke om de har store nok, men synes også denne selen fra Høøks var grei, dog litt usikker på kvaliteten, da den jo skal holde til en stor hund, men går fint på min schäfer hvert fall! Link: http://www.hooks.no/produktsida/y-sele-showmasterr/40637/40819/

Takk for tips :) Tror den fra hooks er samme som tispa hjemme hadde før, og den satt ikke noe godt synes jeg. Men mulig de har endra litt på den :)

Her har eg bestilt: leinen.jimdo.com

Takk, de var jo veldig fin :) Vet ikke helt om jeg kommer til å henge bikkja i ett tre sånn som på noen av bildene der, men sterkt materiale er det ihvertfall :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Tror den fra hooks er samme som tispa hjemme hadde før, og den satt ikke noe godt synes jeg. Men mulig de har endra litt på den :)

Takk, de var jo veldig fin :) Vet ikke helt om jeg kommer til å henge bikkja i ett tre sånn som på noen av bildene der, men sterkt materiale er det ihvertfall :lol:

Å bære hunden i selen opp en stig i et tre er det vel få som har behov for, men når du trene vann er det greit at du har en sele som tåler at du tar tak i og hjelper å få hunden opp i båten igjen... Hun har også en valpe-vann sele, hvor du kan justere "over allt" (halst, stolpe og bryst) og prisen er langt i fra gale (betalte vel ikke mer enn 500 kr for sele og halsbånd per hund). Eg bruker mine vann-seler til det daglige og i vann, ringene på siden tar eg av når vi er i skogen og synes det er fantastisk med håndtak på ryggen når vi kravler ned bratte fjellskrenter ol.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og tuslet i parken her og møtte på en nabo som vi bare har hilst så vidt på. De hadde noen veldig fine justerbare seler på sine hunder som jeg også har sett på ett par andre her nede, så måtte jo spørre hvor de hadde fått tak i dem. Og jammen lager de dem selv (royal collars på facebook hvis noen er intresserte), så nå er det avtalt tid i morgen for å finne noe som passer Unkas :) Prisen er i hvertfall ikke gæli, må ut med hele 250 norske kroner :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt for å være Ungarn da. ;) Eller, ikke billig der ihvertfall. Selene så ihvertfall veldig gode ut.
Vet ikke hvordan prisene er i Ungarn, men her i Polen ( ;) ) er det helt Ok pris. Ikke det billigste du får tak i, men ser ut til å være skikkelig laget og med mye justeringsmuligheter. Så synes det er en fin pris selv her nede (og jeg er sær på pris etter å ha bodd her. Ikke fanken om jeg betaler 15 kr for en dobbel snickers i Norge når den koster 5 kr her nede liksom :lol: )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...