Gå til innhold
Hundesonen.no

Bolig i Oslo som student med hund


Orca
 Share

Recommended Posts

Seriøst, jeg sitter og blar litt på finn.no og hybel.no og synes ting ser mørkt ut :( Nesten så jeg ikke vil bytte studie for jeg er redd for å bli hjemløs.... Når man haker av for tillatt med hund kommer det veldig få treff med overkommelig pris. Har sett litt på leiligheter i tilfelle en venninne eller to også skal bo i Oslo til høsten, men det er jo søren meg så himla dyrt!

Jeg synes det virker helt umulig. Og jeg blir så lei meg og sint over at det skal være så J**** vanskelig å finne seg noe av det mest basic en trenger kun fordi man eier et lite vesen man elsker over alt.

Heldigvis har jeg slektninger jeg kan bo hos midlertidig om jeg står der uten bosted til høsten.... Men blir jo litt drit å være 24 år og bo hos besteforeldrene mine. Er det utakknemlig av meg å tenke slik?

Jeg flytta til Oslo med hund i høst, og ble positivt overraska over hvor greit det gikk. :) Hadde brukt lang tid uten å finne noe som helst i Tromsø, så jeg var også litt demotivert da jeg begynte.

Jeg la ut annonse på finn i... mars, tror jeg, med bilde og beskrivelse av meg og hunden. Og det tror jeg var lurt. Jeg fikk mange henvendelser fra folk som ikke hadde lagt ut annonse selv, men som hadde billige rom til leie. Jeg gikk på noen visninger (med hund) i mai, fikk kontrakt fra juni, og flytta skikkelig inn i august. Endte opp i et tremannskollektiv 10-15 minutter unna sentrum med banen, og betaler 5000 i måneden, inkludert strøm og internett. Så det er absolutt mulig! Men jeg anbefaler å bruke litt tid på annonsen, sonen kan sikkert hjelpe hvis du synes det er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... :ahappy: Det kan være mulig å få til en eller annen avtale der, ta kontakt med meg hvis det skulle bli aktuelt, du! ;)

Hehehe takk ;) Håper dog på å få hivd av Dixie hos kona til farfar sitt kontor som er ca midt på Majorstua :)

De fleste vet at det er litt dødt på markedet nå, dessuten leier svært mange ut tidsbestemt med mulighet for å flytte om sommeren. Vent til det nærmer seg slutten av høysesongen før du gir opp. Skader ikke å være raskt ute og legge ut annonse allerede nå :ahappy:

Godt poeng :)

Beklager at jeg svarer sent. Kollektivet ligger på Olaf Ryes plass. Har sendt henne en melding, også gir jeg deg en lyd når hun svarer :)

Takk :D Dere er så snille alle!

Jeg ville ringt på kollektiv så lenge det ikke står noe om hund ikke ønskes eller lignende. Det fordi det er ikke alle som tenker over at det er mulig å sette iannonsen

God idé :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du bor på ås og studerar på nmbu, kan du ju faktiskt pendla till Oslo ett par månader till det du finner boende. massor av folk pendlar ju till ås fra oslo.

Min samboer pendler fra Ski til Oslo (litt kortere enn Ås) og det hadde ikke latt seg kombinere med hund. Han har over en times reisevei hver vei, og det hadde blitt lange dager alene for hunden vår, om det var han som skulle hatt ansvaret for den :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Seriøst, jeg sitter og blar litt på finn.no og hybel.no og synes ting ser mørkt ut :( Nesten så jeg ikke vil bytte studie for jeg er redd for å bli hjemløs.... Når man haker av for tillatt med hund kommer det veldig få treff med overkommelig pris. Har sett litt på leiligheter i tilfelle en venninne eller to også skal bo i Oslo til høsten, men det er jo søren meg så himla dyrt!

Jeg synes det virker helt umulig. Og jeg blir så lei meg og sint over at det skal være så J**** vanskelig å finne seg noe av det mest basic en trenger kun fordi man eier et lite vesen man elsker over alt.

Heldigvis har jeg slektninger jeg kan bo hos midlertidig om jeg står der uten bosted til høsten.... Men blir jo litt drit å være 24 år og bo hos besteforeldrene mine. Er det utakknemlig av meg å tenke slik?

Har selv aldri sett på det som must at det står tillatt med hund/dyr når vi er interessert i en leil., 2 av plassene vi har leid stod det ikke noe om det i annonsen, men det ble ikke noe problem.

En visning vi dro på med hunden var det heller ikke noe problem selv om det ikke stod noe om det.

Misforstå meg rett: Ofte er det et problem og, og er gjerne uaktuelt om det står spesielt at dyr ikke er tillatt, men står det ingen ting og vi har vært interessert i en titt så har vi dukket opp på åpen visning med hund, slik at huseier og kan få et inntrykk av hvor søt og snill hunden faktisk er og ikke bare hører på tlf at det er snakk om en hund. ;)

Nå har jeg allergivennlig og liten rase og, da, virker som om det betyr en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg laget annonse. Ser den grei ut?

http://hybel.no/forhandsvisning/biologistudent-soker-sted-a-bo#.VPjPAuGcHEZ

Er det dumt å ha bilde av meg selv med hunden som første bilde? Jeg lot være å skrive hund i overskriften pga det, at det er lettere å styre unna da, så jeg nevnte først hunden et stykke ned i teksten - det hjelper jo ikke dersom det er hund i første bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg laget annonse. Ser den grei ut?

http://hybel.no/forhandsvisning/biologistudent-soker-sted-a-bo#.VPjPAuGcHEZ

Er det dumt å ha bilde av meg selv med hunden som første bilde? Jeg lot være å skrive hund i overskriften pga det, at det er lettere å styre unna da, så jeg nevnte først hunden et stykke ned i teksten - det hjelper jo ikke dersom det er hund i første bilde.

Jeg synes det ser fint ut å ha det bildet med dere to, følte at jeg veldig raskt ble "kjent" med dere. Et lite tips, si gjerne noe om at hunden er lydig og at den er rolig når den er alene hjemme (så lenge det er riktig, vel og merke).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv også noe med at du selvfølgelig erstatter ting om hunden mot formodning skulle ødelegge noe, at du er en ansvarsfull hundeier som er bevisst på at hunden ikke skal være til sjenanse for andre. Litt om at hvis det skulle bli noe problemer med tanke på hunden, så er det noe du vil ta tak i og finne en løsning på med en gang. Være veldig på tilbudssiden og vise at du er en veldig seriøs hundeeier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv også noe med at du selvfølgelig erstatter ting om hunden mot formodning skulle ødelegge noe, at du er en ansvarsfull hundeier som er bevisst på at hunden ikke skal være til sjenanse for andre. Litt om at hvis det skulle bli noe problemer med tanke på hunden, så er det noe du vil ta tak i og finne en løsning på med en gang. Være veldig på tilbudssiden og vise at du er en veldig seriøs hundeeier.

Er det lurt? Om ødelegging altså? Jeg tenker at det automatisk peiler tankegangen inn på potensialet for at den faktisk kan ødelegge noe. Resten er greit, det om sjenanse og å forebygge problemer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lurt? Om ødelegging altså? Jeg tenker at det automatisk peiler tankegangen inn på potensialet for at den faktisk kan ødelegge noe. Resten er greit, det om sjenanse og å forebygge problemer.

Jeg har alltid skrevet at jeg har hunder som ikke ødelegger noe, men om de mot formodning skulle ødelegge noe, så vil vi selvfølgelig erstatte.

Opplevde med den forrige min at hun gnagde og laget ganske store skader på et trerekkverk i trappa opp til loftet i leiligheten vi leide. Hun hadde da ikke rørt noe som helst på flere år, og gjorde heller ikke noe siden, men akkurat den ene gangen gjorde hun det. Man kan ikke helgradere seg mot at hunder ødelegger, og da er det greit å skrive at man selvfølgelig erstatter. Hadde også en hund som fikk diarè på et vegg til vegg teppe hos huseier, som lagde flekker på teppet som vi ikke fikk bort. Jeg var klar til å prøve tepperens og evt. erstatte teppet, men huseier sa det var greit og at det var et uhell. Men sånne ting kan man jo ikke vite på forhånd når man leier. Så synes det er greit å opplyse om. For å vise at man er seriøs. Ikke si at hunden pleier å ødelegge selvfølgelig, men opplyse om at OM det skulle skje, mot formodning, så erstatter man.

RED:

Her er litt av annonseteksten for vår siste annonse, den delen som omhandler hunder. Fikk mange henvendelser hvor folk ville leie ut til oss, og fikk tilbudet om å flytte inn i en splitter ny blokk-leilighet under 24 timer etter at annonsen ble aktiv.

"I tillegg til oss to har vi en nydelig schäfertispe på to år som vi gjerne skulle hatt med oss på flyttelasset. Dette er godt dressert hund som brukes i lydighet, agility og spor. Hun bjeffer lite, sier bare i fra når det kommer noen på døra vår. Du som utleier trenger derfor ikke være redd for bråk med bjeffing i tide og utide. Klørne hennes holdes korte for å minimere slitasje på f.eks. gulv. Jeg har en hundetrenerutdannelse og er en seriøs og ansvarsbevisst hundeeier. Det er viktig for meg at hundeholdet ikke er til sjenanse for andre, verken huseier eller naboer. Vi planlegger også en valp av rasen whippet til sommeren, denne har vært under planlegging lenge, så det er veldig ønsket at ny huseier går med på familieforøkelsen. Denne vil vi selvfølgelig jobbe med å få like veloppdragen som den vi alt har.

Skulle hundene eller noen av oss forårsake skade på leiligheten som ikke kan gå under "forventet slitasje" så vil det selvfølgelig bli erstattet. Vi kan også betale et noe høyere depositum ift. hundeholdet og skriver gjerne en egen kontrakt ang. dem. Vi har gode referanser både på oss og hunder, så disse kan fremlegges om ønskelig!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd. Jeg føler jeg er i en håpløs situasjon. Hadde jeg hatt en normal hund, hadde det kanskje ikke vært så komplisert, men det har jeg jo ikke. Hun har separasjonsangst og kan finne på å tisse inne dersom jeg ikke følger med og det har gått for lang tid siden sist.

Jeg er livredd for å flytte inn i et nytt kollektiv med nye mennesker, livredd for at Dixie ikke oppfører seg, at hun skal tisse inne eller bli umulig å ha hjemme alene.
Og hvordan skal jeg ta opp at hun har separasjonsangst? Jeg kan jo ikke bare late som ingenting. Men jeg kommer aldri til å forlate henne i leiligheten sånn ut av det blå og sjanse på at det går bra, så sånn sett bør jo ikke utleier eller andre i kollektivet være redd for at noe skal skje. Jeg kommer jo til å bruke Clomicalm og trene fra scratch, og ta henne med til byen de dagene jeg må. Det kommer til å bli et helsikes styr og jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det til nye personer som ikke har hund selv eller som ikke kjenner til problemet. Alle hunder kan jo være alene... (nesten). Føler allerede nå i Ås at jeg ikke møter mye forståelse fra andre enn hundefolk. Akkurat som om jeg føler jeg må forklare meg når jeg sier jeg må hjem til hunden for den har vært alene i 40 min...
Det jeg pleier si til nye folk når jeg ikke orker gå inn på at hunden min lider av sep.angst, er at "hun har ikke helt slått seg til ro med å være alene hjemme på nytt sted enda" eller "hun må vende seg til det nye stedet før jeg tør al henne være alene" og ting i den duren.

Og ang det med tissingen, Dixie ER stueren selvfølgelig, men det hender nå og da at hun har uhell dersom jeg ikke har fulgt godt med på tiden og hun ikke har sagt ifra. Hun har blitt flinkere til å si ifra i det siste, men jeg har slitt med at hun fremfor å si ifra, sniker seg lydløst til et annet rom og jeg oppdager det senere. Jeg er livredd for at Dixie skal være til bry og det går utover forholdet til de jeg bor med.

Jeg synes det ser fint ut å ha det bildet med dere to, følte at jeg veldig raskt ble "kjent" med dere. Et lite tips, si gjerne noe om at hunden er lydig og at den er rolig når den er alene hjemme (så lenge det er riktig, vel og merke).

Jeg kan ikke si hun er rolig alene hjemme. Hun er det etter hundre år med trening forhåpentligvis. Men det er ikke noe jeg kan si nå.

Jeg har alltid skrevet at jeg har hunder som ikke ødelegger noe, men om de mot formodning skulle ødelegge noe, så vil vi selvfølgelig erstatte.

Opplevde med den forrige min at hun gnagde og laget ganske store skader på et trerekkverk i trappa opp til loftet i leiligheten vi leide. Hun hadde da ikke rørt noe som helst på flere år, og gjorde heller ikke noe siden, men akkurat den ene gangen gjorde hun det. Man kan ikke helgradere seg mot at hunder ødelegger, og da er det greit å skrive at man selvfølgelig erstatter. Hadde også en hund som fikk diarè på et vegg til vegg teppe hos huseier, som lagde flekker på teppet som vi ikke fikk bort. Jeg var klar til å prøve tepperens og evt. erstatte teppet, men huseier sa det var greit og at det var et uhell. Men sånne ting kan man jo ikke vite på forhånd når man leier. Så synes det er greit å opplyse om. For å vise at man er seriøs. Ikke si at hunden pleier å ødelegge selvfølgelig, men opplyse om at OM det skulle skje, mot formodning, så erstatter man.

RED:

Her er litt av annonseteksten for vår siste annonse, den delen som omhandler hunder. Fikk mange henvendelser hvor folk ville leie ut til oss, og fikk tilbudet om å flytte inn i en splitter ny blokk-leilighet under 24 timer etter at annonsen ble aktiv.
"I tillegg til oss to har vi en nydelig schäfertispe på to år som vi gjerne skulle hatt med oss på flyttelasset. Dette er godt dressert hund som brukes i lydighet, agility og spor. Hun bjeffer lite, sier bare i fra når det kommer noen på døra vår. Du som utleier trenger derfor ikke være redd for bråk med bjeffing i tide og utide. Klørne hennes holdes korte for å minimere slitasje på f.eks. gulv. Jeg har en hundetrenerutdannelse og er en seriøs og ansvarsbevisst hundeeier. Det er viktig for meg at hundeholdet ikke er til sjenanse for andre, verken huseier eller naboer. Vi planlegger også en valp av rasen whippet til sommeren, denne har vært under planlegging lenge, så det er veldig ønsket at ny huseier går med på familieforøkelsen. Denne vil vi selvfølgelig jobbe med å få like veloppdragen som den vi alt har.

Skulle hundene eller noen av oss forårsake skade på leiligheten som ikke kan gå under "forventet slitasje" så vil det selvfølgelig bli erstattet. Vi kan også betale et noe høyere depositum ift. hundeholdet og skriver gjerne en egen kontrakt ang. dem. Vi har gode referanser både på oss og hunder, så disse kan fremlegges om ønskelig!"

Jeg vet ikke jeg.... Tenkte det var greit å ha den enkel og oversiktlig, ikke for detaljert og skrytete...Ikke har jeg noe referanser heller. Og jeg vet ikke hvor mye depositum jeg kan betale. Jeg kan ikke skryte på meg ting som ikke stemmer. Denne teksten her syns jeg og virker litt overdreven kanskje... Og husk at dere er par, er ikke like lett alene... :P Jeg syntes rolig virker beskrivelse nok av Dixie som ikke er løgn.... Hun er rolig. Jeg kan jo legge til at hun bjeffer lite da. Og jeg er litt enig med Simira, jeg vet ikke hvor lurt det er å antyde at hunden kan forårsake store ødeleggelser. Selvom det ikke er slikt ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si noe om teksten, for jeg er også veldig usikker på sånt. MEN jeg vil helt klart anbefale deg å legge ut samme annonse på finn.no i tillegg. Har hørt om alt for mange folk som blir kontaktet der, så det ville jeg absolutt ha gjort om jeg sto i din situasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si noe om teksten, for jeg er også veldig usikker på sånt. MEN jeg vil helt klart anbefale deg å legge ut samme annonse på finn.no i tillegg. Har hørt om alt for mange folk som blir kontaktet der, så det ville jeg absolutt ha gjort om jeg sto i din situasjon! :)

Ok det skal jeg gjøre :) Er bare litt usikker på om jeg skal gjøre det enda, jeg har en venninne som kanskje skal til Oslo og vi snakket om å bo sammen, men hun er ikke helt 100 % sikker på om det blir Oslo enda, så jeg vil vente litt.... Koster 500 å legge ut på finn og regner med at om jeg legger ut en nå må jeg sikkert oppdatere den og betale på ny senere :P Venter litt til jeg vet med venninnen min tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok det skal jeg gjøre :) Er bare litt usikker på om jeg skal gjøre det enda, jeg har en venninne som kanskje skal til Oslo og vi snakket om å bo sammen, men hun er ikke helt 100 % sikker på om det blir Oslo enda, så jeg vil vente litt.... Koster 500 å legge ut på finn og regner med at om jeg legger ut en nå må jeg sikkert oppdatere den og betale på ny senere :P Venter litt til jeg vet med venninnen min tror jeg...

Ja, vet det koster litt, men jeg mener å huske at du kan oppdatere så mye du vil uten å betale noe ekstra :) Hadde en venninne som gjorde det, og hun slettet hele teksten sin og lagde en ny, uten noe mer om og men. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler virkelig å legge ut på finn! Spesielt i Osloområdet. I sommer og høst jobbet jeg og kjæresten min fælt med å finne bolig med hundene i Tromsø slik at jeg kunne studere hval og bo i nord. Det viste seg å være umulig selv om vi var to. Ingen napp selv om vi ringte, sendte mailer, dro opp, hadde mange kjente som kjente folk osv. Og 6 mnd med annonse på finn. Vi måtte dessverre gi opp etter en god stund. Så valgte vi å se etter bolig på østlandet. 10 henvendelser på finn annonsen på 3 uker, og vi har to malamuter. Jeg vil tro det er mye enklere med en liten hund :) Lykke til!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet det koster litt, men jeg mener å huske at du kan oppdatere så mye du vil uten å betale noe ekstra :) Hadde en venninne som gjorde det, og hun slettet hele teksten sin og lagde en ny, uten noe mer om og men. :)

Ja, men etter 60 dager (tror det er 60) må man lage ny og betale på ny :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flytter fra leiligheten vi bor i nå etter hvert, og da er nok leiligheten ledig. Vi betaler 9500, inkludert "alt" bortsett fra strøm... Garasje følger også med. Er bare et soverom desverre, så kan jo bli vanskelig å dele dersom man ikke er kjærester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flytter fra leiligheten vi bor i nå etter hvert, og da er nok leiligheten ledig. Vi betaler 9500, inkludert "alt" bortsett fra strøm... Garasje følger også med. Er bare et soverom desverre, så kan jo bli vanskelig å dele dersom man ikke er kjærester.

Hehe ja det er nok uaktuelt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke jeg.... Tenkte det var greit å ha den enkel og oversiktlig, ikke for detaljert og skrytete...Ikke har jeg noe referanser heller. Og jeg vet ikke hvor mye depositum jeg kan betale. Jeg kan ikke skryte på meg ting som ikke stemmer. Denne teksten her syns jeg og virker litt overdreven kanskje... Og husk at dere er par, er ikke like lett alene... :P Jeg syntes rolig virker beskrivelse nok av Dixie som ikke er løgn.... Hun er rolig. Jeg kan jo legge til at hun bjeffer lite da. Og jeg er litt enig med Simira, jeg vet ikke hvor lurt det er å antyde at hunden kan forårsake store ødeleggelser. Selvom det ikke er slikt ment.

Jeg sier ikke at du skal skrive akkurat det jeg skrev. Det var bare et forslag og for å vise hvordan jeg har utformet mine annonser hver gang jeg har lagt ut. Har blitt noen ganger nå og jeg har alltid fått mange tilbud på leiligheter. Det er kanskje skrytete....? Men ingenting av det som står der er løgn.

Jeg mener heller ikke at man skal antyde at hunden kan forårsake store ødeleggelser, hvor har du det fra? Det er dog ikke til å stikke under en stol at slikt kan skje selv om det ikke er noe hunden har for vane å gjøre. Det er mer sånn at huseier skal se at man tar ansvar HVIS noe skulle skje. Men du skriver jo selvfølgelig det du vil og det du føler er riktig. Det var som sagt bare et forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...