Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har Sony Xperia Z3 compact her/ evt mobiltips?


Sirius
 Share

Recommended Posts

Heisann soniser!

Eg vurderar sterkt å kjøpe ny telefon sidan min kjære Z2 er byrja å hangle. Eg er meget interessert i Z3 compact då den har mange kvalitetar eg ynskjer ved ein telefon. Det er likevel nokre ting som har irritert meg grundig på Z2 som eg fryktar dei ikkje har fiksa i oppgraderinga. Derfor spør eg dykk i håp om svar på følgande.

- Går skjermen amok i kontakt med vatn ?

- Dersom telefonen blir fuktig, er det vanskelig å bruke touchscreen som normalt?

- Blir bileta lilla når det er minusgrader ute?

- Har telefonen godt batteri ved bruk av apper som endomondo, GPS o.l.?

- Er skjermen og baksida av glass ?

Eg er ute etter ein telefon som:

- kan brukast i all slags vær,

- som tåler ein liten støt (slepphendt som eg er)

- Android system

- God levetid på batteri

- Godt kamera <------------VIKTIG

- Tåler litt kulde utan å klikke heilt

- Smarttelefon

Takkar for ALLE tilbakemeldingar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har z3 compact, oppgraderte frå z1 compact i januar.

Min går ikkje amok i vatn, men eg har ikkje bada med den altså. :P Har brukt den ein del i regn, dog, og det har gått heilt greit. Litt har den reagert på dropar på skjermen, men langt mindre enn kva z1 gjorde. (Trur og at det kanskje kan stillast inn noko med kor følsam den skal vere?)

Ingen lilla bileter i kulde, men det har eg aldri hatt på nokon telefon heller.

Knall batteri! Eg ladar maks ein gong i døgnet dersom eg har brukt den mykje , ofte sjeldnare.

Glass og glass, den har ikkje same (ripete) plastkjensla som den førre i alle fall, og eg er dritfornøgd. Den gamle vart fort stygg og slitt.

Systra mi har z3 og, ho har sendt sin på reparasjon to gongar pga at hovudtelefonar ikkje har fått lyd, er ellers særs nøgd. Min har gjort det same ein gong, men det kom att av seg sjølv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo har Z3 compact, og den har definitivt glass på begge sider. Idiotisk design, spør du meg.. Blir jo som med disse iphonene.

MEN den har super batteritid pga den lille skjermen med lav oppløsning, og skjermen er fin å se på selv om den er liten og lav i oppløsningen. Fargene er klare og fine osv.

Kamera er veldig bra, som alltid. Sony KAN kamera, liksom :) Men har lest om flere som har fått en lilla/rosa sirkel på bildene sine.. Men da er det en feil et sted, og du vil ha muligheten til å bytte telefonen mot en annen om du får problemet. Mandags-produkter finns det jo alltids.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg misliker tastaturet, trangt å skrive på z3 compact. Z2 har jeg prøvd var mye mer romslig Å digg å skrive.. Selv iphone 4 var mye bedre, lettere å treffe. Hva tastatur bruker dere?

PS. Bare fordi det er høyere oppløsning å oppdrive så har ikke z3 compact på noen måte lav oppløsning.. Hverken på spec eller inntrykk.

Glass bak er idiotisk ja, første jeg gjorde var å få en sprekk i det..

Docking, magnetlader anbefales.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre plass på tastaturet er vel det som er mest negativt med å gå ned eit hakk i størrelse. Eg brukar standarden, men føler alltid at eg har for store fingra. Men slik har det alltid vore med meg og smarttelefonar...

Likar på ingen måte dette glasset. Er så lett å ødelegge telefonen då. Har slått sprekker i denne eg har no. Kan vere det er derfor den er så teit. Kjedelig at dei ikkje skal vare så lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har. Vil på det sterkeste anbefale pleksiglass-beskyttelsesfilm. Sånn ekstra glassplate på forsiden. Skjermen knuste raskt på min, uten god grunn, og ble umulig å bruke. Det var heller ikke mulig å få byttet skjermen på det tidspunktet fordi leverandøren var tom. Resultatet ble til at jeg kjøpte en ny mobil. Bittre penger, men men. Den nye mobilen er godt polstret med ekstra pleksiglass på skjermen og etui. Tastaturet er helt ok syns jeg. Bildene blir så-som-så innendørs. Jeg er ikke helt solgt, men vet ikke om man kan få bedre med mobil. Eneste jeg har å sammenligne med er speilrefleksen min, og det er en urettferdig sammenligning. Jeg bruker kameraet mye, så SÅ dårlig er det ikke. Og utendørs blir det upåklagelig. Batteritiden er god nok til at selv med heftig bruk, så har mobilen alltid holdt fra morgen til kveld, og jeg har ikke trengt å lade i løpet av dagen. Dersom jeg nesten ikke rører mobilen, holder den fint tre dager. Edit: la til noe

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og samboeren har Z3 compact og er veldig fornøyde!

- Går skjermen amok i kontakt med vatn ?

Jeg har ikke opplevd det med min. Nå har jeg ikke akkurat badet med den, men har gått med den ute i regnvær, og mistet den i snøen.

- Dersom telefonen blir fuktig, er det vanskelig å bruke touchscreen som normalt?

Nei, tar bilder, skriver meldinger og alt i både snø og regn og det funker helt fint!

- Blir bileta lilla når det er minusgrader ute?

Nei, ikke opplevd det, har tatt bilder i opptil rundt -16

- Har telefonen godt batteri ved bruk av apper som endomondo, GPS o.l.?

Bruker ikke slikt ofte, men jeg syns batteriet er mye bedre enn f.eks iphone som jeg hadde før. Lader den vel annenhver dag tenker jeg.

Er skjermen og baksida av glass ?
Ja, men jeg har alltid beskyttelse på, og har i tillegg kjøpt beskyttelsesglass til å ha utenpå skjermen. Den legger man bare rett på og da blir den liggende der. veldig greit for å unngå riper!

Eg er ute etter ein telefon som:

- kan brukast i all slags vær, Kan brukes i all slags vær :)

- som tåler ein liten støt (slepphendt som eg er) Har mistet min flere ganger, men har som sagt beskyttelsesdeksel utenpå for sikkerhetsskyld.

- Android system

- God levetid på batteri

- Godt kamera Jeg syns kameraet fungerer veldig fint! Blir litt dårlige bilder når det er dårlig lys, men ute blir det veldig fine bilder!!

- Tåler litt kulde utan å klikke heilt Min har aldri klikket. Hatt den ute i opptil 16minus

- Smarttelefon

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og samboeren har Z3 compact og er veldig fornøyde!

 

- Går skjermen amok i kontakt med vatn ?

Jeg har ikke opplevd det med min. Nå har jeg ikke akkurat badet med den, men har gått med den ute i regnvær, og mistet den i snøen.

 

- Dersom telefonen blir fuktig, er det vanskelig å bruke touchscreen som normalt?

Nei, tar bilder, skriver meldinger og alt i både snø og regn og det funker helt fint!

 

- Blir bileta lilla når det er minusgrader ute?

Nei, ikke opplevd det, har tatt bilder i opptil rundt -16

 

- Har telefonen godt batteri ved bruk av apper som endomondo, GPS o.l.?

Bruker ikke slikt ofte, men jeg syns batteriet er mye bedre enn f.eks iphone som jeg hadde før. Lader den vel annenhver dag tenker jeg.

 

Er skjermen og baksida av glass ?

Ja, men jeg har alltid beskyttelse på, og har i tillegg kjøpt beskyttelsesglass til å ha utenpå skjermen. Den legger man bare rett på og da blir den liggende der. veldig greit for å unngå riper!

 

 

Eg er ute etter ein telefon som:

- kan brukast i all slags vær,  Kan brukes i all slags vær :)

- som tåler ein liten støt (slepphendt som eg er) Har mistet min flere ganger, men har som sagt beskyttelsesdeksel utenpå for sikkerhetsskyld.

- Android system

- God levetid på batteri

- Godt kamera   Jeg syns kameraet fungerer veldig fint! Blir litt dårlige bilder når det er dårlig lys, men ute blir det veldig fine bilder!

- Tåler litt kulde utan å klikke heilt Min har aldri klikket. Hatt den ute i opptil 16minus

- Smarttelefon

Kanskje eg berre har vore uheldig med min z2? For ser ut som din z3 er alt det eg ynskjer!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, går ann å bruke minnekort, men jeg har ikke det. Har tatt ganske mange bilder og filmer, lastet ned apper osv, og ikke fullt enda ihvertfall! :) ser nå at det er rundt 12gb lagring, så er ikke sånn supermye, men om man overfører filmer og bilder til daten i ny og ne er det jo ikke noe problem!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gratulerer med ny mobil :D Alltid like deilig å ha en sånn i hendene. :3

Anbefaler disse dekselene, virkelig! Har mitt på min Oneplus as we speak og det er virkelig deilig å ha med å gjøre. Ikke sånn gummiaktig som mange bumper-deksel blir. Dette har hardplast utenpå det myke, og hjørner samt topp og bunn er ekstra forsterket med TPU (støt-dempende materiale). De har også en slags anti-scratch funksjon, som gjør at de ikke ser ut som en dass etter en tur i veska sammen med solbriller, småpenger og nøkler :P Ja, også har de hull til hånd-snor (hva nå enn det kalles!), iallefall på mitt. Og man kan skrive ut bilder til å ha inni, for å lage sine egne deksel på en måte :)

http://www.ebay.com/itm/281453889049

$_57.JPG

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...