Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til romantisering av annonse :P


Perfect Image
 Share

Recommended Posts

@ .. hvis jeg skulle kjøpt meg en uregistrert collie så hadde jeg vært ute etter en kompis, og det er jo nettopp det de får. En flott tur- og familiehund som har hatt en super start på livet, og som kan bli din beste venn de neste 10-15 årene. En lassie med praktisk og lettstelt pels som kan og vil være med overalt :) (Herregud .. jeg får lyst på en selv, nå :shocked: ) :D

Jeg ville ikke vært så opptatt av den delen med at de får en nesten registrerbar hund, og jeg ville ikke vært opptatt av røntging mm. iallfall ikke i annonsen, og heller ikke tvinge noen kjøpere til å foreta de vanlige testene (men fortell gjerne hva du ønsker når du prater med potensielle kjøpere). For de aller fleste betyr en blandingshund litt andre forpliktelser - at man får en rimeligere hund som man slipper å ha med på utstilling.

Kanskje valpepakken kan droppes for å redusere prisen? :icon_redface: Jeg vet at du legger mye jobb i den, men jeg tror jeg ville foretrukket en rimeligere hund ... 7000,- virker som nesten full pris, liksom. 5000,- hadde vært en mer spiselig sum.

Også er det noe med det at det kanskje ikke er verdt å "overselge" annonsen, for du vil jo ha eiere som virkelig vil ha akkurat den rasen og hunden, ikke et impulskjøp fordi annonsen er så søt. Det er en balansegang det der. Synes jeg :) Er du komfortabel med å ha bildet av S og Fenris på forsiden? Der de løper på gresset? Det er veldig flott og viser hva de får, på en måte :wub: Evt. et bilde hvor valpene kommer bedre frem.

Nei. Jeg gidder ikke å dumpe prisene, og det er VELDIG viktig for meg at eierne røntger og øyelyser hundene når de blir voksne. Jeg gir allerede tilbake 1500 kr når det er gjort, itillegg til 450 kr når de registrerer hunden i NOX, så å dumpe prisene ytterligere kjenner jeg er veldig uaktuelt. Da beholder jeg dem heller ekstra så seriøse valpekjøpere som ønsker å bidra mer enn "dette er en søt snill hund" som jeg aldri hører igjen ifra kjøper dem. Itillegg til at de blir microchippet, vaksinert, fr helsebok og helseattest så kommer jeg også til å øyelyse dem og ta blodprøve for DNA test for å engang prøve å registrere dem. Eierene får allerede en veldig billig Collie, til langt under halvparten av prisen om man tar i betraktning alt man får med og får tilbake.

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg gidder ikke å dumpe prisene, og det er VELDIG viktig for meg at eierne røntger og øyelyser hundene når de blir voksne. Jeg gir allerede tilbake 1500 kr når det er gjort, itillegg til 450 kr når de registrerer hunden i NOX, så å dumpe prisene ytterligere kjenner jeg er veldig uaktuelt. Da beholder jeg dem heller ekstra så seriøse valpekjøpere som ønsker å bidra mer enn "dette er en søt snill hund" som jeg aldri hører igjen ifra kjøper dem. Itillegg til at de blir microchippet, vaksinert, fr helsebok og helseattest så kommer jeg også til å øyelyse dem og ta blodprøve for DNA test for å engang prøve å registrere dem. Eierene får allerede en veldig billig Collie, til langt under halvparten av prisen om man tar i betraktning alt man får med og får tilbake.

Med utgangspunkt i dette svaret ditt så er jeg ikke overbevist om at å romantisere annonsen er rett veien å gå heller. Du retter deg mot valpekjøpere som er ute etter akkurat den valpen fra den kombinasjonen... som samtidig er en tjuvparring.

For meg så hadde valget vært enkelt - som kjøper hadde jeg heller lagt til 5000,- for en registrert og planlagt collie, men nå tenker heldigvis ikke alle sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje OT, men jeg skal ha tispevalp ut på halvfôr, altså selges hun til halv pris - likevel forsøker folk å prute på prisen, og jeg har fått spørsmål om jeg ikke kan sette en valp ut på helfôr i stedet, så de slipper å betale noe.

Det vil alltid være noen som synes at en valp koster for mye.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid noen som vil prute. Sånn mtp oppdretter og foreldrene til dette kullet, så hadde jeg glatt betalt 7000 kr. Hadde prisen vært noen tusen høyere så hadde jeg betalt det også, jeg. Flinkere oppdretter og finere hunder skal man lete lenge etter, sett med mine øyne :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ta det etterhvert, når de viser enda litt mer personlighet. Tbh så er alle gutta helt utrolig like nå. Tispene skiller seg ut på hver sin måte, mens guttene er ekstremt jevne, de mest jevne jeg har hatt på alle kull. Går ikke ann å beskrive dem hver for seg uten at det blir oppspinn :P

Oppspinn blir bare tull ja :P Men jeg er uansett sikre på at de får flotte hjem tilslutt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...