Christine Kråkenes Skrevet 11. Januar 2015 Rapporter Skrevet 11. Januar 2015 Hei! Har en valp på 3 måneder som er blanding mellom westie og petit brabacon. Hvordan vet jeg om pelsen skal nappes eller ikke? Westie skal nappen, men ikke petit brabacon. Er vår første valp, og jeg kjennr ikke til napping. Håper noen kan svare! legger ved ett bilde om det er til hjelp:) Siter
Christine Kråkenes Skrevet 11. Januar 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Januar 2015 Har fundert på om de hårene som stikler ut skal nappes, eller om det bare er slik han er:p Han røyter forresten ikke heller, men det gjør kanskje ikke valper om vinteren uansett? Siter
Annik Skrevet 11. Januar 2015 Rapporter Skrevet 11. Januar 2015 Jeg har ikke så mye å bidra med, men petit brabacon skal også nappes om de er strihåret Siter
Christine Kråkenes Skrevet 11. Januar 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Januar 2015 Er vell en av de andre griffon som er stråhåret? Faren til min er helt korthåret, og nappes ikke:) Siter
Mardina Skrevet 11. Januar 2015 Rapporter Skrevet 11. Januar 2015 Det merker du når hunden begynner å "røyte". Normalt sett røyter ikke napperaser, men om du merker at hunden slipper pels, så er det nok på tide. Og selvfølgelig så vil jo hunden se mer "ustelt" ut og få lenger pels når den er trimmemoden Siter
Elisabeth00 Skrevet 11. Januar 2015 Rapporter Skrevet 11. Januar 2015 Jeg syns det ser ut som valpen har strihåret pels, men har ingen erfaring med napping. Du får sikkert hjelp fra noen med napperase her, men i mellomtiden kan du jo se her: http://www.norskterrierklub.no/Userfiles/Sites/files/Westie_TRIMMEVEILEDNING%20_2006.pdf Veldig søt valp da Siter
xxx12345 Skrevet 11. Januar 2015 Rapporter Skrevet 11. Januar 2015 Trekk i pelsen - slipper den så kan du nappe. Siter
HeleneFS Skrevet 12. Januar 2015 Rapporter Skrevet 12. Januar 2015 Skulle si det samme som @Line over her. Bare prøvd å dra i de lengste hårene, løsner de lett er det bare å fortsette. Ellers vil jeg bare si at valpen din er dritsøt ! Siter
Recommended Posts