Gå til innhold
Hundesonen.no

Tran


Th3a
 Share

Recommended Posts

Hei! Min hund hadde rimelig tørr og rar pels en stund og da vi var hos veterinær i anledning årlig vaksine så fikk vi anbefalt tran, den vi kjøper til oss mennesker i butikken. Dette er noe jeg siden har gitt til hunden min, og har tydelig funket på pels. En venninne av min mor gir også tran til hunden sin, og det hadde hennes veterinær også anbefalt.

Men, leste nå nettopp på kvinneguiden hvor mer eller mindre alle frarådet å gi tran til hund. Alt fra at det var farlig, til at hunden kunne få for mye D-vitamin.

Så av nysgjerrighet lurer jeg på hva dere her inne på sonen tenker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Min hund hadde rimelig tørr og rar pels en stund og da vi var hos veterinær i anledning årlig vaksine så fikk vi anbefalt tran, den vi kjøper til oss mennesker i butikken. Dette er noe jeg siden har gitt til hunden min, og har tydelig funket på pels. En venninne av min mor gir også tran til hunden sin, og det hadde hennes veterinær også anbefalt.

Men, leste nå nettopp på kvinneguiden hvor mer eller mindre alle frarådet å gi tran til hund. Alt fra at det var farlig, til at hunden kunne få for mye D-vitamin.

Så av nysgjerrighet lurer jeg på hva dere her inne på sonen tenker?

Drop tran og gi heller fiske/selolje. Samme effekt på pels og hud og ingen ekstra d vitamin :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tran inneholder for mye fettløselige vitaminer. Du kan derimot fint bruke omega-3 beregnet til mennesker, så lenge det ikke er tran (fiskeleverolje) eller at den er tilsatt vitaminer.

Bare les innholdsfortegnelsen. :)

Også ville jeg unngått typene som både er tilsatt 3 og 6, er omega-3 man burde ha tilsetning av (6 får hunder og mennesker mer enn nok av gjennom normalt kosthold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...