Gå til innhold
Hundesonen.no

Hannens edlere deler, en testikkel henger foran den andre.


Recommended Posts

På hannen min, elleve mnd, er ene testikkel der den normalt skal være, den andre er innforbi, eller bak den, slik at bare ene testikkelen vises bakfra. Steinene er nede, testiklene er like store, men henger altså ikke paralellt.

Hvor vanlig er dette? Har ikke lest om det, eller sett det før.

Har det noen betydning for helse, at det senere kan bli noen problemer? Jeg tror ikke det, men.

Regnes det som feil, i såfall feil som hindrer godkjenning for avl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ene har heller ikke parallelle testikler.. Den ene er foran og littegranne mindre enn den som ligger litt bak. Har ikke hørt noe om at det er til hinder for avl, og jeg har heller ikke fått kommentarer på det på utstilling, man kjenner jo begge to :P min teori på hvorfor Roberts er sånn er at han ikke fikk ned nr 2 (den bittelitt mindre) da han var over året, men det er ikke vitenskapelig bevist på noen måte :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min anatomilærer hadde mange forklaringer på hvordan testiklene er plassert osv.. Og tror vi konkluderte med at - det meste er normalt, og det som ser unormalt ut har gjerne en funksjon :) For eksempel er det en liten forskjell i høyden på testiklene sånn at de skal kunne "skli" i stede for å bli most når de klemmes sammen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt med testikler som har litt ulik høyde og "assymetrisk plassering". Det er også slik hos mennesker...om noen har gort seg sine "observasjoner" der :D

:lol: slike ting bør man nesten bare "skryte" av å ha sett masse av om man jobber i helsevesenet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...* prøver å regne etter hvor mange man har sett (og TATT I) i sin 20 år lange karriere på intensivavdelingen...* :innocent:

Jeg vil ikke regne på det etter 2 år på sykehjem heller :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som til og med skal jobbe i en del av helsevesenet som har lite med slik behandling av pasienter har vært borti et par eller fler skrukkete..

Men skal også innrømme at å studere dem hvordan de hang var min siste tanke :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som til og med skal jobbe i en del av helsevesenet som har lite med slik behandling av pasienter har vært borti et par eller fler skrukkete..

Men skal også innrømme at å studere dem hvordan de hang var min siste tanke :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Trenger ikke studere bevisst for å gjøre ubevisste observasjoner i forbifarten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...