Gå til innhold
Hundesonen.no

Storbritannia kan gjøre revejakt lovlig igjen


Ingridhw
 Share

Recommended Posts

Det er helt normalt å jakte med hund i flere timer etter klovdyr, i følge flere i denne tråden er det dyreplageri.

Ja, men mange som ikke jakter med løshund også, så fortsatt, kommer an på hvordan dyret er jaktet på. Og nå vet jeg ikke hvordan det foregår i praksis på klovvilt med løshund, så jeg vet ikke om det kan sammenlignes med revejakt i england eller ikke, men viss det blir noe av det samme hvor dyret løper rundt og er redd så ja, da er det ille uansett, spesielt om det foregår i flere timer, men de videoene jeg har sett av hund og elg så står elgen å beiter og er helt uberørt selv om hunden står å gjør ved siden, så akkurat det ser jeg ikke på som helt det samme(om det er tilfellet) som en rev som bokstavelig talt løper for livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klovvilt som går i los tar det hele med ro. Det gjør reven også så lenge den holder seg på bakken. Føler den seg presset går den i hi (derfor ønsker mange høyere tempo på revestøvere enn andre drivende - for å få den inn, så den ikke blir gående oppå bakken i timesvis) For litt tregere støvere (min feks) går reven sjelden inn, men går små-runder i timesvis. Med full kontroll på bikkja ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klovvilt som går i los tar det hele med ro. Det gjør reven også så lenge den holder seg på bakken. Føler den seg presset går den i hi (derfor ønsker mange høyere tempo på revestøvere enn andre drivende - for å få den inn, så den ikke blir gående oppå bakken i timesvis) For litt tregere støvere (min feks) går reven sjelden inn, men går små-runder i timesvis. Med full kontroll på bikkja ;)

Den der skjønte jeg ikke. Prøver du å si at reven syntes det nærmest er artig med bruk av hund i revejakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Klovvilt som går i los tar det hele med ro. Det gjør reven også så lenge den holder seg på bakken. Føler den seg presset går den i hi (derfor ønsker mange høyere tempo på revestøvere enn andre drivende - for å få den inn, så den ikke blir gående oppå bakken i timesvis) For litt tregere støvere (min feks) går reven sjelden inn, men går små-runder i timesvis. Med full kontroll på bikkja ;)

Den revejakta det er snakk om her er ikke noe å jage i noe HI. Det er å skremme livskiten ut av reven med dusinvis av bikkjer og så jaget for så å bli jaget mer før de blir skutt av dusinvis av kakser på hest som fritidssyssel. ( hvis de treffer ). Underholdning, ikke human jakt. To forskjellige ting.

Det er en grunn til at dette ble forbudt i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...