Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund reagerer på skigåere og joggere


Arcticaa
 Share

Recommended Posts

hei!
jeg spør her på vegne av noen jeg kjenner godt som eier en hund. det gjelder en vannhundtispe på ca 3 år.
vi passer denne hunden innimellom så jeg kjenner henne ganske godt.

hun har det siste halve året ca begynt med litt forskjellig uønsket adferd. noen av det som har vært vanskeligst er at hun hopper frem mot joggere og skigåere å bjeffer, altså når hun er i bånd. dersom hun er fri løper hun etter og bjeffer. hun virker ikke aggressiv, men det er ikke så artig for andre folk, eller eier.

forstår at det ikke er noen snarveier her, men har noen her lignende erfaringer og kanskje noen tips til å forbedre dette?

jeg har pleid å holde henne utenfor "reaksjons sonen" og prøvd å rose for at hun gir meg oppmerksomhet (ser på MEG, reagerer og ser på meg når jeg sier "her") selv om det er noe hun ikke liker innen synsrekkevidde, og det fungerer. men det er jo i tilfeller jeg ser skigåere/joggere komme og kan "kontrollere" avstander osv.

og jeg har henne bare noen uker i halvåret så det er jo kanskje ikke så mye hjelp. jeg lurer rett å slett på noen tips fra erfarne hundeeiere jeg kan sende videre :)

takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...